۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۷۱۹۰۴۲
آیت الله سعیدی:

عبور از خط قرمزها برای متدینین قابل تحمل نیست

عبور از خط قرمزها برای متدینین قابل تحمل نیست
امام جمعه قم بر لزوم تولید شادی حلال تاکید و از رئیس جمهور خواستار تذکر جدی به وزیر ورزش شد تا مانع ابتذال و ناهنجاری در ورزشگاه ها شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی خطیب نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم در مصلی قدس با اشاره به بهره گیری از فرصت ها در زندگی گفت: خداوند در زندگی فرصت هایی را برای جبران و ترقی گذشته فراهم می آورد، امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه از این فرصت ها به تجارت پرسود یاد می کند.

وی نقطه تمایز انسان های با تقوا با سایرین را در شناختن و استفاده مناسب از فرصت ها برشمرد و ابراز کرد: مومنین تنها به نماز و روزه، امر به معروف، نهی از منکر و جهاد اکتفا نمی کنند چرا که گاهی درون این فرصت ها راهی است که راه را بر انسان باز می کند که یکی از این فرصت ها اربعین حسینی و اشک بر اباعبدالله الحسین (ع) است.

امام جمعه قم با تشریح ثواب کمک به مومنین اظهار کرد: هیچ کار خیری را نباید کوچک گرفت و باید از این فرصت پیش آمده در مسیر اربعین حسینی بهره برد و آن ها که توفیق حضور در مسیر را ندارند باید با کمک به زائران از این فرصت نهایت بهره را ببرند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با تشریح این نکته که انسان متقی همواره در پی کسب رضایت الهی است، عنوان کرد: انسان متقی همیشه و در همه حال به رضایت و تقوای الهی می پردازد و اینگونه نیست که در جایی تقوا را رعایت و جای دیگر نادیده بگیرد.

وی با اشاره به روز 17 شهریور و کشتار انسان های مظلوم اظهار داشت: امام راحل این روز را ایام الله نامیدند چرا که ملت در مقابل ستمکاران مقاومت کردند و به فرموده امام این روز آدم ساز است.

آیت الله سعیدی اشاره ای نیز به شهادت آیت الله طالقانی اولین خطیب نماز جمعه در ایران کرد و ادامه داد: چهارشنبه و پنجشنبه افتتاحیه دوره جدید مجلس خبرگان برگزار شد که آیت الله جنتی بر معیشت، مسکن، هوشیاری وحدت امت اسلامی در برابر توطئه های رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

امام جمعه قم ادامه داد: مسئولان برای رفع مشکلات زائران تلاش می کنند که همه به این مراسم عظیم برسند، مراسم اربعین تبلوری از فرهنگ شیعی است که بهره برداری از این فرصت نیاز به برنامه ریزی دارد و مسؤولان باید از این فرصت استفاده و مردم و خیرین نیز مسؤولان را همراهی کنند.

آیت الله سعیدی با تشریح ناآرامی های اخیر در کشور عراق اظهار کرد: این مراسم اربعین خاری در چشم مستکبران عالم است و دشمن به دنبال ایجاد بلوا در این روزها بود و مستکبران همدلی ملت ایران و عراق را نمی خواهند که البته تمام توطئه ها و دسیسه های اسلام ستیزان با اجتماع اربعین حسینی و هوشیاری ملت و علما از بین رفت.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه خاطرنشان کرد: طبق اصل هشتم قانون اساسی دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر امری همگانی است که در حدیثی از پیامبر درباره این دو وظیفه مهم الهی چنین آمده که وقتی امت من امر به معروف و نهی از منکر را به یکدیگر واگذار کردند باید منتظر حوادث ناگواری باشند.

وی ادامه داد: آحاد مردم، مسؤولان و موسسات نباید به دلایل واهی این دو ظیفه را ترک کنند، یکی از فلسفه های وجودی مراجع معظم تقلید و بزرگان روحانیت امر به معروف و نهی از منکر است.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه دولت آیت الله رئیسی مردمی و همواره در حال تلاش است، اذعان کرد:  براساس امر به معروف و نهی از منکر در قانون اساسی انتظار مردم از دولت آیت الله رئیسی آن است که به وزیر ورزش و جوانان تذکر جدی دهند که از ناهنجاری هایی که در روزهای اخیر در ورزشگاه ها به وجود آمد، جلوگیری شود.

خطیب نماز جمعه قم ادامه داد: امر خدا بر فلان نهاد ورزشی بین المللی مقدم است، آقای رئیسی شما تجربه کرده اید و از امام و رهبری درس آموختید که کار برای خدا شکست ندارد با توکل برخدا جلوی ابتذال در ورزشگاه ها را بگیرید، مردم از دولت دینی شما استدعا دارند تولید شادی حلال کنید.

وی در پایان با اشاره به اینکه حوزه های علمیه مانع تولید شادی حلال برای مردان و زنان نیستند، خاطرنشان کرد: مومنین مخالف بی بند و باری و ناهنجاری های اخلاقی هستند و متدین عبور از خط قرمزها برایشان قابل تحمل نیست.

ارسال نظرات