۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۷۱۹۰۵۶
حجت‌الاسلام فلاحی:

حرکت پیاده‌روی اربعین در ادامه قیام سیدالشهدا است

حرکت پیاده‌روی اربعین در ادامه قیام سیدالشهدا است
مشاور تولیت آستان مقدس قم روشنگری امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) را ادامه حماسه عاشورا دانست و گفت: شرکت در پیاده‌روی اربعین ادامه قیام سیدالشهدا(ع) است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام صفر فلاحی در چهارمین شب برپایی موکب آستان مقدس قم در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا، با بیان اینکه واقعه کربلا یکی از شفاف‌ترین وقایع تاریخ است، اظهار کرد: حرکات روشنگرانه امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها برای تبیین و معرفی واقعه کربلا بی‌نظیر است.

وی با اشاره به نقش زنان در قیام سیدالشهدا (ع) گفت: قیام عاشورا به واسطه یک بانوی تربیت شده مکتب اهل‌بیت(ع) ابلاغ شد و این بانو در بدترین شرایط خطبه‌های ارزشمندی را در مورد عاشورا مطرح کردند.

مشاور تولیت حرم بانوی کرامت با تاکید بر اینکه روشنگری‌های بعد از واقعه کربلا در اتمام نور الهی اثرگذار بود، گفت: حرکت به سوی کربلا و زیارت امام حسین علیه السلام ادامه قیام سیدالشهداء است، هدف دشمن این بود که همانطور که سیدالشهدا و یاران ایشان را به شهادت رساند تفکرات ایشان را نیز از بین ببرد اما صبر و مقاومت و تلاش جانانه حضرت زینب سلام‌الله علیها و امام سجاد علیه‌السلام مانع تحقق اهداف دشمن شد.

وی گفت: ما در شرایط امروز جامعه اسلامی نیازمند روشنگری هستیم، ما علاوه بر اینکه باید پیام امام حسین علیه‌السلام را به جان بخریم و نسبت به آن معرفت پیدا کنیم، باید پیام ایشان را تبلیغ کنیم.

حجت الاسلام فلاحی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران آغاز زمینه‌سازی بزرگ برای ظهور امام زمان(عج) است، اظهار کرد: همانطور که امام خمینی(ره) نیز فرمودند نهضت ما نهضت حسینی است و در این نهضت جایگاه قیام امام حسین علیه‌السلام و انتظار پر رنگ است، مبلغان، گویندگان، مداحان و همه مومنان باید به این مسئله توجه کنند.

ارسال نظرات