۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۷۱۹۰۷۲
در مواکب مرزی اوقاف استان آذربایجان غربی صورت می گیرد؛

توزیع و پحت روزانه بیش از ۱۲ هزار پرس غذای گرم به زائران اربعین

توزیع و پحت روزانه بیش از ۱۲ هزار پرس غذای گرم به زائران اربعین
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف استان آذربایجان غربی از توزیع و پحت روزانه بیش از ۱۲ هزار پرس غذای گرم به زائران اربعین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان غربی، حجت السلام سیف الله رستملو معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف استان آذربایجان غربی با بیان فعالیت های اداره کل اوقاف امور خیریه استان آذربایجان غربی در زمینه اطعام و خدمت رسانی به زائران حرم اهل بیت علیهم السلام خاطرنشان ساخت: اداره کل اوقاف و امور خیریه اذربایجان غربی مانند سال‌های گذشته در اربعین حسینی با برپایی موکب در مرز مهران و امسال با برپایی موکب در مرز تمرچین در دو مرز کشور خدمات ارائه می‌کند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف استان آذربایجان غربی در ادامه با بیان پخت غذای گرم در مواکب اداره کل استان اذربایجان غربی خاطرنشان ساخت: این اداره با ظرفیت پخت بیش از 12 هزار غذای گرم در دو وعده ناهار و شام در دو محور مرزی کشور که 4 هزار پرس غذای گرم در مرز تمرچین پیرانشهر و 8 هزار پرس عذای گرم در مرز مهران از زائرین حرم اهل بیت علیهم السلام پذیرایی می کند.

حجت الاسلام سیف الله رستملو در بیان محل درامد اطعام حسینی ابراز داشت: اداره کل اوقاف این اطعام در مواکب را از محل نیات موقوفات حضرت اباعبدالحسین علیه السلام تامین ، پخت و اماده می کند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف استان آذربایجان غربی خاطرنشان ساخت: مواکب اداره کل اوقاف استان اذربایجان غربی از 17 تا 28 شهریور ماه در دو مرز تمرچین و مهران برپا و به زائرین امام حسین(ع) خدمات‌دهی می‌کند.

وی افزود: با توجه به این که پیرانشهر منطقه سنی ‌نشین می باشد و در برپایی و خدمات دهی در این موکب برادران اهل سنت در کنار شیعیان و همچنین کارمندان اوقاف استان بصورت تبرعی در جال خدمات دهی به زوار حرم اهل بیت علیهم السلام می باشند و این امر مهم می تواند برای تقویت وحدت بین شیعیان و اهل سنت نقش مهمی ایفا کند.

حجت الاسلام رستملو خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالحسین علیه السلام را افتخاری بزرگ برای مجموعه اوقاف دانست و اظهار داشت: مواکب اداره کل اوقاف استان اذربایجان در راستای اهتمام بر خدمات دهی هر چه بیشتر به زائرین تا دو روز پس از اربعین به فعالیت خود ادامه می دهد.

ارسال نظرات