۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۷۱۹۱۰۲

مهمترین مضرات نور آبی موبایل برای سلامتی پوست

مهمترین مضرات نور آبی موبایل برای سلامتی پوست
محققان مهمترین مضرات نور آبی موبایل برای سلامتی را مورد بررسی قرار داده‌اند.

به گزارش  خبرگزاری رسا به نقل از خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی که اخیرا صورت گرفته نشان می‌دهد خیره شدن طولانی مدت به گوشی ممکن است باعث ایجاد چین و چروک شود. مطالعه  صورت گرفته هشدار می‌دهد که نور آبی بیش از حد ممکن است روند پیری را تسریع کند.

داده‌های صورت گرفته نشان می‌دهد، تقریباً هر بزرگسال در دنیای غرب هر روز در معرض نور آبی قرار می‌گیرد، اما اکنون دانشمندان دانشگاه ایالتی اورگان هشدار می‌دهند که این نور می‌تواند عملکرد سلولی را مختل کند و باعث تخریب عصبی یا پیری شود.

به گفته کارشناسان، اجتناب از قرار گرفتن در معرض بیش از حد نور آبی ممکن است یک «استراتژی ضد پیری» باشد. یافته‌های تحقیقات قبلی نیز بیانگر آن بود که  استفاده بیش از حد از صفحه نمایش خطر چاقی و مشکلات سلامت روان را افزایش می‌دهد. همچنین نگرانی‌هایی وجود دارد که نور آبی چشم‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد و منجر به تاری دید، دژنراسیون ماکولا و آب مروارید می‌شود؛ همچنین ریتم شبانه روزی را مختل می‌کند و به خواب رفتن سخت‌تر می‌شود. بسیاری از دستگاه‌ها در حال حاضر مکانیزم‌های داخلی دارند که به کاربران اجازه می‌دهد نور آبی را که ساطع می‌کنند کاهش دهند.

محقق ارشد این مطالعه می‌گوید: نور آبی که از گوشی موبایل ساتع می‌شود ممکن است اثر مضری بر طیف گسترده‌ای از سلول‌های بدن ما داشته باشد.

 تحقیقات رو به رشدی وجود دارد که صرف طولانی مدت در مقابل نور آبی می تواند به سلامت افراد آسیب برساند و خوابیدن را سخت‌تر کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات