۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۷۱۹۱۵۳
نماینده ولی فقیه در لرستان:

وظیفه همه ما تلاش در جهت پیشرفت حوزه های علمیه است

وظیفه همه ما تلاش در جهت پیشرفت حوزه های علمیه است
حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه به برکت انقلاب رشد و گسترش یافتند، گفت: امروز برای گسترش روزافزون حوزه های علمیه باید تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، در مراسم معارفه مدیر مدرسه علمیه معصومیه خواهران خرم آباد، ضمن تسلیت اربعین حسینی گفت: حوزه های علمیه و مدارس علمیه خواهران سابقه آنها به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بر می گردد که با پیروزی انقلاب اسلامی و نعمت جمهوری اسلامی و اندیشه های بلند امام راحل، مقام معظم رهبری تحولی در حوزه عملیه خواهران و مدارس علمیه به وجود آمد و صاحب مرکز مدیریت مستقلی شدند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه روز به روز شاهد این تحول و پیشرفت در حوزه های علمیه هستیم، افزود: امروز آثار فعالیت 13 مدرسه علمیه خواهران در استان را در امر تبلیغ ، آموزش وپژوهش مشاهده می کنیم و تاثیر گذاری که در محافل، مجالس و اجتماعات در طرح مهم صالحین که تربیت 10 میلیون خواهر و برادر جوان، مومن، انقلابی پای کار معنویت گرای، اخلاق مدار، عدالت خواه است.

وی ادامه داد: وقتی که به پایگاه های بسیج و شجره طیبه صالحین مراجعه می کنیم در بخش خواهران می بینیم خواهرانی که تربیت یافته مدارس علمیه در استان هستند یا بیرون استان مدارج علمی را طی کردند، ِآن شجره طیبه صالحین یا استادیار، مربی یا سرمربی یا سر حلقه هستند که این برکت و شکوفایی مدارس علمیه خواهران بوده است.

ایجاد صلح و ثبات و آرامش در جامعه رسالت طلاب است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی خاطرنشان کرد: ما به عنوان سرباز امام عصر آمده ایم که دیگران را به اخلاق دعوت کنیم و آمده ایم که عموم مردم را اگر تنازعی در بین شان هست، تنازع را برطرف کنیم ، به دنبال ایجاد صلح و ثبات و آرامش در جامعه باشیم، مبشر وحدت و اتحاد باشیم با حفظ آرمان ها و ارزش ها، این مجموعه فعالیت ها هرجای که انسان خدمت کند این است که اخلاق سر لوحه این همه کارها باشد.

وی تصریح کرد: انتظار می رود در مدارس مجموعه ای که فعالیت می کنند با اخلاق مداری، سخت کوشی، دانایی و توانایی، کاردانی، بهره گیری از خرد جمعی، بهره گیری از دیدگاه های اساتید تلاش کنند که امروزمان از دیروزمان بهتر باشد و برنامه ریزی یک ساله، دوساله و چندساله انجام دهیم برای اینکه مشخص کنیم به چه نقطه ای باید برسیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان به اهمیت برگزاری کارگاه های دانش افزایی اشاره کرد و گفت: برگزاری این کارگاه ها امر مهمی است که در مدرسه بوده است و با قوت بیشتر انجام بگیرد و برای طلابی که نیاز دارند به جهت پژوهشی کمک بیشتری انجام بگیرید.

وی به راه اندازی مقطع سطح چهار در حوزه علمیه خواهران اشاره و تصریح کرد: تشکیل مقطع سطح چهار در مقطع تفسیر امری مهم است و با تلاش و کوشش این موفقیت به دست آمده که همه ما باید در راستای موفقیت طلاب در این مقطع تلاش کنیم /9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات