۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۷۱۹۱۸۵
آیت‌الله‌ جوادی‌آملی:

طلاب با استعداد نباید جذب مراکز غیرحوزوی شوند

طلاب با استعداد نباید جذب مراکز غیرحوزوی شوند
حضرت آیت الله جوادی آملی بر لزوم نگهداری و زمینه سازی برای رشد و شکوفایی طلاب با استعداد حوزوی تاکید کرد و جذب آنها در مراکز غیرحوزوی را نهال فروشی دانست.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت‌ آیت‌الله جوادی آملی، پیش از ظهر یکشنبه در دیدار حجت الاسلام‌ والمسلمین فرحانی، دبیر سیاستگذاری همایش یکصدمین سال بازتاسیس حوزه علمیه قم گفت: تاریخ حوزه را می‌توان به سه بخش تقسیم کرد که دوره اول حوزه همان دوره ممنوعیت منبر و لباس روحانیت بود.

وی افزود: خروجی آن هم امثال مرحوم خوانساری و مرحوم اراکی و امام راحل بود و با اینکه آن زمان ضعیف‌ترین دوره حوزه بود، افراد و شخصیت های و بزرگان زیادی از آن برخواستند.

این مرجع تقلید ابراز کرد: دوره دوم دوره زعامت آیت الله بروجردی بود که در آن دوره ایشان ابتکاراتی از قبیل فقه مقارن و طبقات الرجال و.. را به ارمغان آورد.

وی با اشاره به دوره سوم حوزه تصریح کرد: دوره سوم زمان انقلاب است که مدیران حوزه باید از این دوره محافظت کنند، درست است که حوزه برای نظام کارهای بزرگی مثل تدوین قانون اساسی را انجام داد که یک کار علمی و ارزشمند بود، اما نباید طلاب با استعداد جذب مراکز غیرحوزوی شوند.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه حوزه نباید نهال فروشی کند، اذعان کرد: طلاب خوش استعداد که می‌توانند علمای برجسته شوند نباید جذب جاهای دیگر مثل قضاوت و امثال آن گردند، چون اینها آیندگان حوزه هستند و این امور هدر دادن طلاب و نهال فروشی است.

ارسال نظرات