۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۷۱۹۱۹۶
دبیر بخش رسانه‌های خبری دومین سوگواره ملت امام حسین مطرح کرد؛

جزئیاتی از دومین سوگواره بین المللی «ملت امام حسین»

جزئیاتی از دومین سوگواره بین المللی «ملت امام حسین»
قربان زاده گفت: سوگواره بین المللی ملت امام حسین (ع) در صدد است؛ داغ مصيبت شهادت حضرت عشق را در فضای مجازی به وسعت جهان به اشتراك گذارد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، محمدرضا قربان زاده دبیر بخش رسانه های خبری دومین سوگواره ملت امام حسین (ع) صبح امروز در نشست خبری که در خانه مطبوعات استان قم برگزار شد، گفت: سوگواره بین المللی ملت امام حسین (ع) در صدد است؛ داغ مصيبت شهادت حضرت عشق را در فضای مجازی به وسعت جهان به اشتراك گذارد و ندای «ثبت لي قدم صدق عندك مع الحسين و اصحاب الحسين» را به جريانی همگانی تبديل كند و از اين گذر، فضاي مجازي به حسينيه اعظم بدل شود.

وی افزود: ملت امام حسین (ع) جمله ناب و کلیدی بود که حاج قاسم بیان کرده بودند که پس از شهادت ایشان تبدیل به یک شعار برای رساندن پیام عاشورا در عصر حاضر به سرتاسر گیتی شد.

قربان زاده پیام عاشورا را دربردارنده شجاعت و آزاد مردی برشمرد و عنوان کرد: وظیفه ما اهالی رسانه به تأسی از حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) رساندن پیام عاشورا به همه جهانیان است لذا در همین راستا سوگواره ملت امام حسین (ع) برای دومین سال پیاپی در قم برگزار می شود.

دبیر بخش رسانه های خبری سوگواره ملت امام حسین اهداف این سوگواره مذهبی را شناساندن و معرفی پیام عاشورا دانست و ابراز داشت: اگرچه تاکنون خبر، نقد و تحلیل، مصاحبه و گزارش های زیادی در خصوص واقعه کربلا به نگارش در آمده است اما هنوز هم رسانه‌ها به همه ابعاد اين واقعه عظيم نپرداخته اند و دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین (ع) از همه خبرنگاران، فعالان رسانه و پیشکسوتان عرصۀ اطلاع‌رسانی دعوت می کند تا با ورود به ابعاد کمتر پرداخته شده این نهضت، یاری گر پیام رسان کربلا حضرت زینب کبری(س) در صدور پيام عاشورا به جهانيان باشند.

وی شناسایی ظرفیت‌های مطبوعات در عرصه معرفی نهضت حسینی و تلاش در راستای معرفی هرچه بهتر آنان، تقدیر از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران و فعالان برتر در حوزه معرفی نهضت عاشورا، شبکه سازی پدیدآورندگان آثار رسانه ای عاشورایی و کمک به تاسیس و توسعه‌ مطبوعات عاشورایی در فضای رسانه‌ای کشور، برجسته‌سازی مسائل و سوژه‌های عاشورایی قابل حضور در ساحت رسانه، کمک به ارتقای کمی و کیفی تولیدات رسانه‌ای عاشورایی، تقویت فضای رقابتی برای تولید محصولات رسانه‌ای عاشورایی، تقویت تعامل میان خبرنگاران و فعالان عاشورایی عرصه مطبوعات و رسانه با نهادهای دینی، فرهنگی و رسانه ای و ترغیب خبرنگاران و فعالان رسانه به مطالعه، تحقیق و پژوهش در موضوعات عاشورایی و تولید محتوا از جمله اهداف این سوگواره برشمرد.

قربان زاده با بیان اینکه کلیه رسانه‌های دارای مجوزِ فعالیت از هیئت نظارت بر مطبوعات می‌توانند در این بخش شرکت کنند، تصریح کرد: کلیه خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه شاغل و آزاد کشور که در مطبوعات ملی و محلی، نمایندگی نشریات سراسری و یا خبرگزاری‌ها و همچنین پایگاه‌های خبری فعالیت می‌کنند، می‌توانند در این سوگواره شرکت کنند.

دبیر بخش رسانه های خبری سوگواره ملت امام حسین با اشاره به تاریخ ارسال آثار گفت: آثار ارسالی به سوگواره می‌بایست از عاشورای حسینی ۱۴۴۳ مطابق با ۲۸ مردادماه ۱۴۰۰ لغایت پایان صفر المظفر ۱۴۴۴ مطابق با ۶ مهرماه ۱۴۰۱ در رسانه‌های دارای مجوز فعالیت از هیئت نظارت بر مطبوعات (نشریات مکتوب، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و رسانه‌های الکترونیک)، منتشر و یا چاپ شده باشند.

وی افزود: شرکت‌کنندگان می‌توانند در هر بخش با حداکثر پنج اثر در سوگواره شرکت کنند که در صورت ارسال آثار بیشتر، ۵ اثر نخست در نظر گرفته خواهد شد و شرکت کنندگان در بخش‌های مختلف، حداکثر در دو بخش می‌توانند حائز کسب رتبه و دریافت جایزه شوند.

قربان زاده با تشریح جوایز سوگواره خاطرنشان کرد: تندیس، لوح تقدیر، هدیه ۳ میلیون تومانی برای یک اثر برگزیده در هر قالب و لوح تقدیر ، هدیه ۱ میلیون تومانی برای یک اثر شایسته تقدیر اهدا خواهد شد.

وی با بیان مهلت ارسال آثار اظهار داشت: علاقمندان تا پایان ماه صفر المظفر مطابق با ۵ مهر ماه ۱۴۰۱و از طریق ثبت نام در سایت soogvareh.com می توانند آثار خود را ارسال فرمایند.

ارسال نظرات