۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۷۱۹۲۷۲

اجلاس منطقه‌ای اتحادیه بین‌المجالس با حضور ایران در پاکستان آغاز شد

اجلاس منطقه‌ای اتحادیه بین‌المجالس با حضور ایران در پاکستان آغاز شد
سومین اجلاس منطقه‌ای اتحادیه بین‌المجالس با حضور هیات‌هایی از کشورهای حوزه آسیا و اقیانوسیه و همچنین هیات مجلس شورای اسلامی از ایران به مدت دو روز در اسلام‌آباد آغاز شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه همایش منطقه‌ای اتحادیه بین المجالس با عنوان دستیابی به اهداف توسعه پایدار صبح امروز با حضور «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان، رئیس مجلس ملی این کشور و رئیس اتحادیه بین المجالس در صحن پارلمان پاکستان در شهر اسلام‌آباد برگزار شد.

هیات مجلس شورای اسلامی به ریاست دکتر «ملک فاضلی» نماینده سراوان و عضو کمیسیون بهداشت و درمان و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مجید ناصری نژاد از کمیسیون انرژی و دکتر محسن فتحی از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در این اجلاس ۲ روزه حضور دارند.

نشست منطقه‌ای اتحادیه بین المجالس به منظور افزایش آگاهی در مورد پدیده تغییرات آب و هوا، ویرانی های ناشی از سیل و برجسته کردن وضعیت اسف بار سیل زدگان در پاکستان، به میزبانی مجلس ملی تا فردا چهارشنبه ادامه خواهد یافت.

نمایندگانی از پارلمان‌های آسیا و اقیانوسیه در اجلاس منطقه‌ای اتحادیه بین المجالس شرکت می‌کنند.

نخست وزیر پاکستان، رئیس مجلس این کشور و رئیس اتحادیه بین المجالس قرار است در نشست افتتاحیه سخنرانی کنند.

بررسی بحران اقلیمی و روشنگری درخصوص تهدیدات پیش روی جامعه جهانی از جمله کشورهای آسیایی و اقیانوسیه ناشی از تغییرات آب و هوا، ترویج نقش بانوان در دستیابی به اهداف توسعه، اعمال سازوکار موثر پارلمانی و حکومتی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار و توجه به تقویت نظام سلامت و درمان جامعه در دستور کار سومین اجلاس منطقه‌ای اتحادیه بین المجالس قرار دارد./۹۸۸

ارسال نظرات