۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۷۱۹۳۰۶
با حضور پدر شعرآئینی کشور؛

ویژه برنامه در حریم شعر آئینی برگزار شد

ویژه برنامه در حریم شعر آئینی برگزار شد
ویژه برنامه در حریم شعر آئینی با حضور استاد مجاهدی دبیر دائمی دبیرخانه شعر آئینی و عموزاده مدیرکل اداره ارشاد استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، ویژه برنامه در حریم شعر آئینی پیش از ظهر امروز با حضور محمد علی مجاهدی دبیر دائمی دبیرخانه شعر آئینی، عموزاده مدیر کل اداره ارشاد استان قم به همراه شعرخوانی چند تن از شاعران آئینی در اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم برگزار شد.

دبیر دائمی دبیرخانه شعر آئینی با بیان اینکه پیامبر(ص) از شعر به عنوان یک رسانه تاثیرگذار بهره می برد، اظهار کرد: همواره پیامبر(ص) شعرا خصوصاً حسان را خطاب قرار می دادند که مشرکان را با سرودن اشعار خود هجو کنید و با سرایش خود فرشته خدا را کمک کنید و پیامبر(ص) سرودن چنین شاعری را به عالم ملکوت اتصال می دهد.

مجاهدی ادامه داد: در روایات سرودن شعر در سپاه اسلام به عنوان جهاد با شمشیر و تیر و نیزه دانسته شده است و این افتخاری برای ما شاعران آئینی می باشد هرچند امروزه برخی در دیده شدن شاعران آئینی و اشعار آنها کارشکنی می کنند.

دبیر دائمی دبیرخانه شعر آئینی با اشاره به اینکه حسان بن ثابت در روز غدیر حضور داشته است، تصریح کرد: امروز شعر حسان در روز غدیر بزرگترین مدرک برای اثبات این واقعه عظیم در تاریخ اسلام است هرچند او عاقبت به خیر نشد.

در ادامه چندتن از شاعران آیئنی سروده های خود را سروده و به محفل حال و هوای اربعینی دادند.

در بخشی از اشعار خرسندی شاعر آئینی چنین سروده شد:

به جز غم تو ندارم به دل غم سوگند

به بند بند مراثی محتشم سوگند

حسین از پدر و مادر معزیزتر است

 به حرمت پدرو مادرم سوگند

به من از کار جهان سینه زدن ارث رسید

کار و بار پدر و مادرم بود به من ارث رسید

گفتنی است در پایان عموزاده مدیرکل ارشاد استان قم با سپاس و قدردانی از پدر شعر آئینی کشور استاد مجاهدی ابراز کرد: برگزاری چنین نشست هایی قطعاً در رشد و شکوفایی اشعار آئینی تاثیرگذار خواهد بود.

وی در پایان افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قم تمام قد حامی شعرای آئینی است و در حد بضاعت خود در شکوفایی اشعار آئینی دقت خواهد داشت.

ارسال نظرات