۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۷۱۹۳۱۶
آیت الله سعیدی:

مراقبت از نخبگان کشور یک رسالت و وظیفه است

مراقبت از نخبگان کشور یک رسالت و وظیفه است
امام جمعه قم با بیان اینکه گنج های واقعی کشور نخبگان هستند، گفت: پرداختن به گنج های انسانی یک رسالت و وظیفه است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیران مدارس تیزهوشان و استعدادهای درخشان استان قم با بیان اینکه استعدادهای درخشان و افراد نخبه گنج های واقعی کشور هستند، اظهار کرد: کشف کردن این گنج ها هم کاری جهادی و هم کاری الزامی است.

وی با بیان اینکه مراقبت از گنج های انسانی کشور یک رسالت و وظیفه است، افزود: وقتی گنج های انسانی به درستی تربیت شوند مبلغ و نمودهای عینی برای نظام و انقلاب خواهند بود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه قم جایگاه ویژه ای در جهان اسلام دارد و آشیانه اهل بیت علیهم السلام، مرکز انقلاب و مرکز حوزه علمیه است، گفت: نخبه ای که در قم تربیت یافته است باید با نخبگان دیگر شهرها متفاوت باشد و در رفتار او معلوم باشد که در حرم اهل بیت علیهم السلام درس خوانده است.

وی تربیت نخبگان را از امور خیر دانست و افزود: در این بخش هم باید جایی برای خیران در نظر گرفته شود و اهل خیر در بحث تربیت نخبگان هزینه کنند و استعدادهای فکری تحت پوشش خیران قرار گیرند.

آیت الله سعیدی با اشاره به جذب نخبگان ایرانی توسط کشورهای دیگر گفت: این کار از طرف برخی از کشورها یک نوع سرقت است و همانطور که آثار باستانی کشور را به سرقت می برند و به ما باز نمی گردانند نخبگان کشور را هم به سرقت می برند و تمام تلاش خود را می کنند که دیگر به کشورمان باز نگردند.

در ابتدای این نشست صمدانی رئیس اداره استعدادهای درخشان استان قم با بیان اینکه ما در استان قم ۸ مدرسه پسرانه و دخترانه تیزهوشان داریم، افزود: مدارس استعدادهای درخشان جزو مدارس خاصی است که در تمام دنیا پذیرفته شده است و برنامه ریزی ویژه برای این استعدادها صورت می گیرد ولی در کشور ما عده ای با شعار حذف مدارس خاص به دنبال حذف این مدارس بودند که با حمایت مقام معظم رهبری جلو آن گرفته شد.

وی گفت: ما در استان قم رشته های انسانی را هم در این مدارس راه اندازی کردیم و افراد مذهبی که می خواهند فرزندانشان در مدارس خوب تحصیل کنند می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان استان قم با بیان اینکه مدارس تیزهوشان از حالت تک بعدی علمی خارج شده است گفت: ما در مدارس تیزهوشان استان قم علاوه بر بعد آموزش به بعد پرورش هم توجه ویژه داریم و درصد بالایی از رتبه های برتر المپیادها و مسابقات قرآنی و دینی کشور را بچه های تیزهوشان تشکیل می دهند.

وی با اشاره به حضور روحانیت در مدارس تیزهوشان در طرح روشنا گفت: ما به دنبال این هستیم مسائل اعتقادی و شرعی را در نخبگان تقویت کنیم و خود این عاملی می شود تا مهاجرت و فرار مغزها کاهش پیدا کند و بچه های تیزهوش علاقه بیشتری به کشور و خدمت به نظام اسلامی پیدا کنند.

همچنین در این دیدار جمعی از مدیران مدارس تیزهوشان استان قم نیز به بیان مشکلات مدارس تیزهوشان و دیدگاه های خود برای رفع مشکلات پرداختند.

ارسال نظرات