۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۷۱۹۳۲۰
حجت‌الاسلام فلاحی:

رعایت عفاف و حجاب ادای دین به حضرت زینب است

رعایت عفاف و حجاب ادای دین به حضرت زینب است
حجت‌الاسلام فلاحی حضرت زینب(س) در معرفی حماسه اربعین را بسیار مهم دانست و گفت: ایشان نسبت به رعایت حجاب و عفاف، میراث پیامبر(ص) و دستورات دینی حساس بودند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام صفر فلاحی در موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا با اشاره به اینکه در همه انقلاب‌های توحیدی نقش زنان پر رنگ است، اظهار کرد: حضرت آسیه زن فرعون برای مردان و زنان مومن الگو شد و در قرآن کریم نیز از ایشان یاد شده است.

وی با اشاره به نقش حضرت خدیجه(س) در حرکت پیامبر اسلام(ص) و معرفی دین اسلام عنوان کرد: اهل‌بیت(ع) به واسطه نقش حضرت خدیجه خود را فرزند ایشان معرفی می‌کنند، این بانو نخستین بانویی بود که به پیامبر ایمان آورد و داستان‌های درس آموز ایشان را همه ما شنیده‌ایم.

سخنران موکب آستان مقدس قم از زمان قبل و بعد از امام علی(ع) تا عصر امروز زنان نقش پر رنگی در حرکت‌های مهم داشته‌اند، مطرح کرد: زنان به‌عنوان می‌توانند در مسیر تحقق اهداف الهی نقش‌آفرین باشند و در کنار این نقش در عرصه تعلیم و تربیت سربازان الهی نیز رسالت مهمی را بر دوش دارند.

وی از نقش مادر در تربیت، سلامت، ایمان‌مند شدن و زیست عفیفانه جامعه یاد کرد و گفت: همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند زنان هم باید به میدان بیایند و اگر زنان نبودند انقلاب اسلامی به زودی به پیروزی نمی‌رسید.

حجت الاسلام فلاحی از نقش حضرت معصومه سلام الله علیها در معرفی امام رضا(ع) یاد کرد و افزود: امام رضا شناسنامه‌ای برای حضرت معصومه(س) ذکر می‌کند که این متن بی‌نظیر است.

وی با اشاره به بخش نخست زیارتنامه حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: در این زیارتنامه ما به صورتی به پیامبر اسلام(ص) سلام می‌دهیم که گویا در منزل ایشان هستیم.

حجت الاسلام فلاحی با بیان اینکه فراز پایانی زیارتنامه بانوی کرامت نیز شامل نکات مهمی است، اظهار کرد: یکی از پایگاه‌های دولت حضرت مهدی (عج)، حرم حضرت معصومه سلام الله علیها خواهد بود و یکی از زمان‌های سرور شیعیان زمان ظهور امام زمان(عج) است.

وی نقش حضرت زینب سلام الله علیها در معرفی حماسه اربعین را بسیار مهم دانست و گفت: یکی از راه‌های ادای حق این بانوی بزرگوار این است که ببینیم ایشان نسبت به چه چیزهایی حساس بودند، ایشان نسبت به حجاب و عفاف، میراث پیامبر(ص) و دستورات دینی حساس بود.

حجت الاسلام فلاحی با بیان اینکه زینب کبری(س) علیها الگویی است که مقابل ظلم ظالم به خداوند متعال پناه برد و به پیروزی حقیقی رسید، تصریح کرد: مردان و زنان در طول تاریخ برای اعتلای کلمه‌ الله در کنار یکدیگر نقش داشتند و نقش زنان در برخی حوزه‌ها مهم‌تر هم بوده است.

ارسال نظرات