۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۷۱۹۳۲۹
آیت الله حسینی بوشهری:

هدف اصلی دشمن تخریب فرهنگ و در نهایت تسلیم ملت است

هدف اصلی دشمن تخریب فرهنگ و در نهایت تسلیم ملت است
آیت الله حسینی بوشهری گفت: برای موفق شدن در میدان جنگ نرم، باید به سلاح ایمان، اخلاص، بصیرت، ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری مجهز شویم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا،اعضای مجمع هماهنگی جبهه نیروهای انقلابی با آیت الله حسینی بوشهری دیدار و گفت و گو کردند.

رییس شورای عالی جامعه مدرسین ضمن عرض تسلیت ایام اربعین شهادت حضرت سیدالشهداء اظهار داشت: جوان مؤمن انقلابی کسی است که دلش برای تحقق ارزش های دینی و ایران قوی و آینده کشور می‌تپد، برای دستیابی به این آرمان تلاش می کند و شب و روز نمی شناسد و از پای نمی نشیند.

آیت الله حسینی بوشهری به نقش جوانان در پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی اشاره و یکی از عوامل موفقیت کشور را حضور جوان در عرصه دانست و اظهار داشت: ریشه بسیاری از مشکلات جامعه، اعتماد نکردن به جوانان و عدم اجرای درست فرهنگ دینی است.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین با اشاره به خطبه دوازدهم نهج البلاغه که آمده است: «وقتی امیرالمؤمنین در جنگ جمل پیروز شدند یکى از یاران آن جناب گفت: دوست داشتم برادرم با ما، در این کار زار حاضر بود تا مى ‏دید چگونه خداوند تو را بر دشمنانت پیروزى عطا نمود، حضرت فرمود: آیا میل و محبّت برادر تو با ما است، گفت: آرى، فرمود: او هم در این جنگ با ما بوده»، گفت: این بدان معنا نیست که ما بنشینیم و کاری نکنیم؛ بلکه این مقدمه انجام کارهای بزرگ است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان با بیان این که به جز اوائل انقلاب و دوران دفاع مقدس آن گونه که باید از ظرفیت جوانان استفاده نشده است، گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های متعددی به لزوم جهاد فرهنگی برای مقابله با تهاجمات نرم و فرهنگی دشمن اشاره می کنند و این امر ممکن نمی شود مگر با همت جوانان انقلابی و باید منویات رهبر انقلاب در این مورد اجرا شود.

امام جمعه قم با بیان این که فعلا جنگ سخت دشمنان تمام شده، تصریح کرد: امروزه جنگ دشمن برای به زانو در آوردن ملت و فروپاشی نظام اسلامی یک جنگ مدرن، پیچیده و فرهنگی است که به آن جنگ نرم می‌گویند.

هدف اصلی دشمن تخریب فرهنگ و در نهایت تسلیم ملت است

آیت الله حسینی بوشهری با یادآوری جنگ ترکیبی و ادراکی دشمن گفت: دشمن با جنگ رسانه ای و ترکیبی تلاش می کند مزیت های دینی و اخلاقی ملت ایران را از بین ببرد و امروز ما در یک میدان جنگ ترکیبی با دشمن قرار داریم.

وی در ادامه گفت: در دوران ۸ سال دفاع مقدس شهید دستغیب، شهید اشرفی اصفهانی و دیگر بزرگان لباس رزم به تن می کردند و در میدان حاضر می شدند که این امر باعث دلگرمی و روحیه رزمندگان می شد. و باید این حالت در عرصه های دیگرنیز تکرار شود.

وی یادآور شد: دشمن در جنگ نرم بر روی اعتقادات و فرهنگ‌ اسلامی و ارزشی ملت به ویژه نسل جوان کار می‌کند و با ترویج ضد فرهنگ‌ها درصدد به انحراف کشیدن جوانان است تا به نظام اسلامی خدشه وارد آورد.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: برای موفق شدن در میدان جنگ نرم، باید به سلاح ایمان، اخلاص، بصیرت، ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری مجهز شویم که در این صورت تمامی حربه‌های دشمنان خنثی می‌شود.

وی در پایان به اهداف دشمن اشاره کرد و گفت: دشمن سه هدف را دنبال می کند. اولا فرهنگ جامعه را بگیرد، سپس فرهنگ خودش را جایگزین کند و زمانی که این دو امر محقق شد، تسلیم در مقابل دشمن اتفاق می افتد.

گفتنی است در ابتدای این جلسه، اعضای مجمع هماهنگی جبهه نیروهای انقلابی به بیان اهداف و دغدغه های خود پرداختند.

ارسال نظرات