۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۷۰۷۴۰۹
آیت الله حسینی بوشهری:

همه دستگاه‌ها برای تحقق شعار سال بسیج شوند

همه دستگاه‌ها برای تحقق شعار سال بسیج شوند
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هر دستگاهی باید تلاش کند تا سهم خود را در رابطه با تحقق شعار سال انجام دهد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار مدیر کل کمیته امداد استان قم با تأکید بر لزوم فعالیت همه دستگاه‌ها در تحقق شعار سال گفت: هر دستگاهی باید تلاش کند تا سهم خود را در رابطه با تحقق شعار یعنی بحث تولید و اشتغال زایی انجام دهد.

وی افزود: کمیته امداد در راستای حمایت از تولید دانش بنیان می‌تواند استعدادهای درخشان را در میان مدد جویان خود شناسایی کرده و ضمن معرفی آن‌ها به دستگاه‌های ذی ربط، با برنامه ریزی مناسب، این عزیزان را در پرورش استعدادهایشان همراهی نماید و صرف اخذ مدرک دانشگاهی را کافی قلمداد نکند.

امام جمعه قم یکی آسیب‌ها و مشکلات کشور را موازی کاری برخی دستگاه‌ها عنوان کرد و ابراز داشت: بودجه در کشور کم نیست؛ اما نحوه توزیع، هزینه و مدیریت آن اشکالاتی دارد و به این خاطر است که بسیاری از پروژه‌ها و فعالیت‌ها به ثمر نمی‌رسند. دستگاه‌ها باید در مواردی که وظایف آن‌ها هم‌پوشانی دارد، با همکاری و هم افزایی یکدیگر پروژه‌ها را به سرانجام برسانند. نباید هر دستگاه یا مدیری صرفاً به دنبال مطرح کردن نام خود باشد. با تشکیل یک کارگروه مشترک هم سرعت پروژه‌ها افزایش می‌یابد و هم اینکه منابع مورد نیاز برای اتمام یک پروژه سریع تر تأمین می‌شوند.

وی با اشاره به روایتی از امام حسن مجتبی علیه السلام اظهار داشت: حضرت علیه السلام در روایتی می‌فرمایند: «مَن عَبَدَ الله عبَّدَ الله له کلّ شیء.» یعنی اگر کسی خود را بنده خدا دانسته و حقیقتاً عبد خدا باشد، خداوند تمامی هستی را مطیع او می سازد. در زمان ما امام خمینی (ره) به عنوان پایه گذار این انقلاب مقدس، اگر توانست با دست خالی به پیروزی برسد، مصداق بارز همین کلام نورانی امام حسن(ع) است؛ البته مقصود از عبودیت صرف ظاهر نیست؛ بلکه نگاه جامع تری مد نظر است. مقصود این است که تمامی اعضا و افعال انسان، مطیع خداوند متعال باشد. با تقویت روح بندگی در مددجویان می‌توانید اسباب رشد این عزیزان را فراهم سازید.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: امام حسن(ع) در روایت دیگری، خیر محض و خالص را، شکر در زمان بهره مندی از نعمت و صبر در هنگام سختی‌ها معرفی می‌کنند؛ البته نعمت فقط امور مادی نیست بلکه امنیت، سلامتی و اموری از این دست نیز مصداق بارز نعمت هستند. فلذا انسان باید در هر حال و در هر لحظه‌ای خداوند را شکر کند و با مشکلات خود مبارزه کند و بر آن‌ها صبر نماید. این فرهنگ شکر و صبر از مواردی است که موجبات آرامش و موفقیت انسان را فراهم می‌سازد.

شایان ذکر است در ابتدای جلسه دکتر محسن مسعودیان راد، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ره استان قم، گزارشی از فعالیت‌ها این مجموعه ارائه کرد و از هدف کمیته امداد در ایجاد هفت هزار فرصت شغلی در سال جدید خبر داد.

ارسال نظرات