۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۷۱۹۳۳۶
آیت الله رئیسی:

روابط ما با ازبکستان فرهنگی و تمدنی است / تبادلات تجاری با ازبکستان می‌تواند ۳ الی ۴ برابر افزایش یابد

روابط ما با ازبکستان فرهنگی و تمدنی است / تبادلات تجاری با ازبکستان می‌تواند ۳ الی ۴ برابر افزایش یابد
رئیس جمهور کشورمان در دیدار دوجانبه با رئیس جمهور ازبکستان گفت: روابط ما با ازبکستان روابط عمیق فرهنگی و تمدنی است که بین ملت دو کشور وجود دارد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان امروز چهارشنبه 23 شهریور در دیدار رسمی با آیت الله رئیسی رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران گفت: از دیدن جنابعالی در شهر تاریخی سمرقند خوشحالی خودم را ابراز می کنم البته در یکسال برای سومین بار با هم دیدار می کنیم و سفر جنابعالی به ازبکستان سفری تاریخی است.

وی افزود: با استفاده از این فرصت سی‌امین سالگرد برقراری ارتباط میان دو کشور ایران و ازبکستان را تبریک می گویم. سلام من را به رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران برسانید.

رئیس جمهور ازبکستان تشریح کرد: حضور جنابعالی در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای را و همچنین امضای سند عضویت کامل ایران در این سازمان را تبریک می گویم.

آیت الله رئیسی نیز در این دیدار گفت: حضور در شهر سمرقند و در جمع دوستان و برادران عزیزمان و ریاست جمهوری ازبکستان که کشوری دوست و برادر است توفیقی برای بنده و همکارانم  بشمار می رود.

 

وی افزود: سالگرد استقلال ازبکستان را به شما و همکارانتان تبریک می‌گویم بدون تردید ازبکستان در این سالها پیشرفت‌های خوبی داشته است به ویژه در دوره نخست وزیری و ریاست جمهوری جنابعالی. روابط ما با ازبکستان روابط عمیق فرهنگی و تمدنی است که بین ملت دو کشور وجود دارد.

رئیسی تشریح کرد: پیشرفت های شما را پیشرفتهای خودمان می دانیم و برای توسعه روابط بین دو کشور هیچ مانعی را نمی شناسیم. برخلاف تحریم ها  جمهوری اسلامی در سالهای گذشته پیشرفت های خوبی حاصل شده است. ملت ما اراده کرد و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد. در حوزه های مختلفی پیشرفت داریم وظرفیت های خوبی ایجاد شده است. ظرفیت خوبی برای افزایش مناسبات به ویژه در حوزه های اقتصادی فراهم شده است.

منبع: فارس
ارسال نظرات