۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۷۱۹۵۱۵
آیت الله کعبی:

دشمن با ترفندهای مختلف درپی تضعیف اربعین است/ از ملت کریم عراق تشکر می‌کنیم

دشمن با ترفندهای مختلف درپی تضعیف اربعین است/ از ملت کریم عراق تشکر می‌کنیم
عضو جامعه مدرسین گفت: پرچم برافراشته فرازمان و فرامکان امام حسین در اربعین موجب وحشت دشمنانی است که می‌خواهند با ترفندهای مختلف اربعین را تضعیف کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به حضور پرشور و با عزت و اقتدار امت اسلامی در پیاده روی اربعین گفت: بیش از ۲۱ میلیون انسان آزاده، مؤمن و حسینی در کمال امنیت در کربلا با امام حسین (ع) تجدید عهد کردند و از طرفی میلیون‌ها انسان پرچم امام حسین را در سراسر جهان برافراشتند.

وی ادامه داد: پرچم امام حسین، پرچم جهاد، شهادت، عزت، اقتدار و کرامت انسان است و پرچم پیروزی بر جبهه استکبار جهانی و تحقق کرامت انسانی بر پایه توحید، عدالت و مبارزه با ظلم و ستم جهانی است.

آیت الله کعبی با بیان فرازی از زیارت اربعین در بیان ویژگی پیروزی امام حسین (ع) ابراز داشت: حضرت اباعبدالله الحسین بر پایه کرامت انسانی پیروز شد و این کرامت انسانی را در پرتو شهادت به دست آورد؛ زیرا پرچم امام حسین، پرچم جهاد و شهادت طلبی است.

وی افزود: شهادت بالاترین درجه و اوج رشد و تعالی و کمال و تقرب به خداوند متعال است که درجه‌ای بالاتر از شهادت وجود ندارد.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برافراشته بودن پرچم امام حسین را فرازمان و فرامکان دانست و توضیح داد: امام حسین انسان‌های مجاهد فی سبیل الله، شهادت طلب، آزاده و مبارز را برای مبارزه با دشمنان بشریت و طاغوت جهانی دور هم جمع کرد، انسان‌هایی هم که در روز اربعین با حضرت اباعبدالله الحسین بیعت می‌کنند درواقع در مسیر تولید قدرت برای اسلام و مکتب اهل بیت برای مبارزه با دشمنان بشریت حرکت می‌کنند که تحت امر ولایت بسترساز ظهور امام زمان و تمدن نوین اسلامی خواهند بود.

وی ادامه داد: از این منظر اربعین بسترساز تمدن اسلامی بر پایه توحید، عدالت و کرامت انسانی با روحیه جهاد و شهادت طلبی است.

آیت الله کعبی با بیان اینکه دشمنان از برافراشته شدن پرچم حسینی در اربعین به وحشت می‌افتند خاطرنشان کرد: آن‌ها تلاش می‌کنند با ترفند‌های مختلف اربعین را تضعیف کنند و با فضاسازی رسانه‌ای تفرقه و فتنه ایجاد کنند تا اربعین را تحت الشعاع قرار بدهند؛ اما در مراسم اربعین امسال همه تیر‌های آن‌ها به سنگ خورد و همانطور که خداوند متعال اراده کرده است تا اباعبدالله الحسین به مثابه یک کشتی نجات و چراغ هدایت پرآوازه و جهانی شود، روز به روز علاقه‌مندان زیادی را در جهان پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: اربعین امسال شاهد حضور عده‌ای از چین و آسیای غربی یا آمریکای لاتین و مکان‌های بسیار دور دست حتی از اروپا و آفریقا بودیم که حتی برخی از آن‌ها موکب‌هایی را برپا کردند، حقیقتاً رهبر معظم انقلاب به درستی فرمودند که امت اسلام تاریخی‌ترین و بزرگترین اربعین حسینی را برگزار کرد که ما از این بابت شاکر خداوند هستیم.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تقدیر از پذیرایی مردم عراق از زائران گفت: یکی از کرامت‌های حسینی این است که ۲۱ میلیون و نیم زائر با کمترین هزینه‌ها در پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند و مردم عراق حتی به زور از زائران پذیرایی می‌کنند که این برخلاف تلاش‌های تفرقه افکنان برای ایجاد جدایی میان ملت ایران و عراق است.

وی افزود: ما شاهد هستیم که ارتباط ملت ایران و عراق با هویت حسینی بیشتر تعمیق پیدا کرده است و از عمق جان نیز بابت پذیرایی آن‌ها از ملت کریم و بزرگوار عراق تشکر می‌کنیم.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات