۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴
کد خبر: ۷۱۹۷۱۵
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا:

اقتدار جمهوری اسلامی از دستاوردهای دفاع مقدس است

اقتدار جمهوری اسلامی از دستاوردهای دفاع مقدس است
خراسان رضوی - امیر سرتیپ رضا آذریان ضمن اعلام برنامه های هفته دفاع مقدس به بیان دستاوردهای دفاع مقدس پرداخت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در جهان را یکی از انها برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، امیر سرتیپ رضا آذریان، فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نزاجا در جمع اصحاب رسانه به مناسبت فرا رسیدن سالروز چهل و دومین هفته دفاع مقدس بیان داشت: استکبار جهانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از نابودی حکومت پهلوی و جایگزینی جمهوری اسلامی خشمگین بود. بر این اساس در پی عدم تثبیت جمهوری اسلامی در اوایل انقلاب به برنامه‌های زیادی علیه مردم، انقلاب و جهوری اسلامی ایران روی آوردند.

وی افزود: از روز ۱۳ فروردین ماه ۱۳۵۸ رژیم بعثی عراق به سرکردگی صدام به شکل غیر رسمی حملات نظامی خود را در زمین، هوا و دریا علیه مرزهای جمهوری اسلامی ایران شروع کرد و به دنبال این بود که در هر صورت انقلاب تثبیت نشود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس دستاوردهای زیادی برای کشور داشته، عنوان کرد: یکی از این دستاوردها اعتماد به نفس و خودباوری ملت بزرگ ایران است. ملت ما به این باور رسید که می‌توان در مقابل دشمنی که با هدف بزرگی به داخل کشور آمده است، ایستاد و او را از خاک کشور بیرون کرد. از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس استعدادهای درخشانی بود که در تمام ابعاد متبلور شد. دستاوردهای معنوی و اخلاقی زیادی در مدت هشت سال دفاع مقدس به دست آمد.

آذریان با اشاره به تحول در صنایع دفاعی کشور بعد از جنگ تحمیلی بیان کرد: امروز کشور ما از نظر دفاعی در جایگاه بالاترین قدرت نظامی منطقه ایستاده است. به عنوان مثال برای اولین بار نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شرق کشور عملیات شبانه انجام داد. موشک شفق برای اولین بار در صنایع دفاعی ساخته و شلیک شد. در سپاه پاسداران و نیروی زمینی و دریایی ارتش نیز شرایط خوبی حاکم است. این دستاوردها نتیجه هشت سال دفاع مقدس است.

وی اضافه کرد: بعد از دفاع مقدس ما تجربه سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی پیدا کردیم. از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس داخل کشور می‌توان به تکامل ارتش و سپاه اشاره کرد. همچنین هشت سال دفاع مقدس، استقلال کشور و شعار نه شرقی و نه غربی را تثبیت کرد. سال‌های جنگ نشان داد رزمندگان با تدابیر رهبر انقلاب توانستند استقلال کشور را تثبیت کنند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا با اشاره به اینکه کشور ما الگوی مبارزه با قدرت‌های غربی را در هشت سال دفاع مقدس به دنیا نشان داد، گفت: امروز مردم دنیا متوجه شده‌اند کشور ما در مقابل استکبار جهانی و حمله ناجوانمردانه رژیم بعث عراق مظلوم بوده است. ما ثابت کردیم مظلوم بودیم و با اثبات این مظلومیت انقلاب خود را صادر کردیم. ایجاد اعتقاد به نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس است.

آذریان با بیان اینکه شکست اهداف استکبار جهانی در منطقه دستاورد بزرگ دفاع مقدس است، اظهار کرد: دستاورد دیگر ما این بود که بعد از هشت سال جنگ هیچ قدرت دیگری نتوانست مقابل ما بایستد و کشورمان را شکست دهد. در تمام این مدت طرح‌هایی که دشمن در منطقه داشت، همگی منجر به شکست شد.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان یک مسئول نظامی و خدمت‌گذار جمهوری اسلامی در منطقه شمال شرق کشور می‌گویم که در حال حاضر نیروهای ما اعم از سپاه، ارتش و مرزبانی در همه ابعاد از آمادگی خوبی برخوردارند و تمام تجهیزات و تسلیحات ما به‌ روز است و به هیچ کشوری وابستگی نداریم. در دورترین نقاط، نیروهای مسلح ما با آمادگی‌ بالایی که دارند، هیچ تعرضی را نسبت به مردم ایران نمی‌پذیرند. در کنار این‌ها نیروهای ارتش در زمینه محرومیت‌زدایی نیز به مناطق محروم خدمت می‌کنند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا همچنین بیان کرد: روز ۳۱ شهریور رژه نیروهای مسلح و پرش چتربازان مخصوص نیروی زمینی ارتش، با میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران ساعت ۷.۴۵ دقیقه صبح در بلوار نماز با حضور مسئولان لشکری و کشوری و خانواده‌های شهدا و ایثارگران برگزار خواهد شد./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات