۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۷۱۹۸۰۴
حجت الاسلام والمسلمین عباسی:

خانواده‌های فراگیران المصطفی ظرفیت مهم فرهنگی برای کشور هستند

خانواده‌های فراگیران المصطفی ظرفیت مهم فرهنگی برای کشور هستند
رئیس مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش، با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی، با حجت الاسلام والمسلمین عباسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، رئیس مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش، با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی، با حجت الاسلام والمسلمین عباسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعةالمصطفی در این دیدار اظهار داشت: جامعةالمصطفی در کنار آموزش هایی که برای دانش پژوهان خود تدارک دیده است، به مسئله آموزش خانواده‌ها و فرزندان طلاب نیز توجه ویژه‌ای داشته و این مسئله همواره از جایگاه برجسته‌ای در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و آموزشی المصطفی برخوردار بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: فرزندان و خانواده‌های دانش‌پژوهان المصطفی که طی سالیان حضور در ایران، با زبان فارسی و فرهنگ ایرانی اسلامی آشنا شده‌اند، سرمایه‌های ارزشمند فرهنگی برای کشور به شمار می‌آیند که می‌توانند ظرفیت‌های فراوانی را برای بخش‌های مختلف به همراه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی، یکی از نیازهای مهم فرزندان و خانواده‌های طلاب غیرایرانی را موضوع مدرسه و آموزش دانست و خاطرنشان کرد: بخشی از این نیاز با راه‌اندازی مدارس توسط جامعةالمصطفی تامین می‌شود و بخش دیگر نیز با استفاده از ظرفیت مدارس عمومی کشور مرتفع می‌گردد؛ اما باید نسبت به این مسئله برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد تا دچار برخی آسیب‌های فرهنگی نگردیم.

رئیس جامعةالمصطفی در پایان، ضمن تقدیر از همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت فرزندان و خانواده‌های طلاب غیرایرانی، آمادگی جامعةالمصطفی برای هرگونه اقدام در جهت توسعه همکاری‌های دوجانبه را اعلام نمود.

آقای فیاضی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی و تقدیر از دستاوردهای جامعةالمصطفی در عرصه علمی و بین المللی، اظهار امیدواری کرد با سازماندهی مناسب، فصل جدیدی از همکاری میان وزارت آموزش و پرورش و جامعةالمصطفی العالمیه گشوده شود.

وی استفاده از ظرفیت دانش آموختگان جامعةالمصطفی برای تدریس در مدارس ایرانی خارج از کشور را یکی از عرصه‌های همکاری مشترک برشمرد و از آمادگی مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش جهت ارائه تسهیلات اخذ مجوز برای راه‌اندازی مدارس ویژه اتباع غیرایرانی با استفاده از ظرفیت‌های دانش‌پژوهان جامعةالمصطفی خبر داد.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور، تاسیس واحد تیزهوشان و نخبگان دانش‌آموزان اتباع غیرایرانی و اجرای طرح پیشگامان جوان با استفاده از ظرفیت انجمن‌های دانش‌آموزی را از دیگر مسائلی دانست که می‌تواند در توانمندسازی و ایجاد ظرفیت‌های جدید در آموزش و تربیت فرزندان طلاب جامعةالمصطفی در دستور کار مشترک قرار گیرد.

گفتنی است، در این جلسه که با حضور معاون ارتباطات و بین الملل جامعةالمصطفی برگزار شد، دو طرف توافق نمودند جلسات دوجانبه به منظور دستیابی به زمینه‌های همکاری مشترک ادامه یابد.

ارسال نظرات