۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۷۱۹۷۴۰
برگزاری نشست بین‌المللی «اربعین و تمدن نوین اسلامی» در کربلای معلی؛

«فرهنگ امت ساز» باید سازوکار مقابله با رقیب را داشته باشد

«فرهنگ امت ساز» باید سازوکار مقابله با رقیب را داشته باشد
نشست «اربعین و تمدن نوین اسلامی» از سلسله نشست‌ها و همایش‌های بین‌المللی اربعین به همت کمیته فرهنگی ستاد اربعین و همکاری معاونت پژوهش حوزه برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست «اربعین و تمدن نوین اسلامی» از سلسله نشست‌ها و همایش‌های بین‌المللی اربعین در کربلای معلی به همت کمیته فرهنگی ستاد اربعین و همکاری معاونت پژوهش حوزه در ۱۹ صفر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه و رییس این همایش بین‌المللی با اشاره به اینکه موضوع اربعین به عنوان یک همایش جهانی و قدرت‌نمایی شیعه و تعظیم شعائر است اما باید با تأمل واندیشه بیشترین استفاده را از این اجتماع بزرگ مردمی داشته باشیم.

همایش «اربعین و تمدن نوین اسلامی» محلی برای گفت‌وگو در این زمینه میان اندیشمندان اسلامی است تا بتوانیم در سیاست‌گذاری فرهنگی از این حضور میلیونی بهره ببریم.

در این همایش اساتیدی از دانشگاه بغداد جاسم الحلو الموسوی و اساتیدی دیگری از جمله آیت الله میرباقری، حجج الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری رئیس مرکز بین الملل حوزه، مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه، سیدحمید جزایری معاون آموزش المصطفی، هاجری رئیس انجمن علمی حوزه آقایان امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی، جلالی از دانشگاه اهواز و استاد السودانی به ارائه خلاصه مطالب خویش پرداختند.

ارسال نظرات