۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۷۱۹۷۳۷
امام جمعه خمینی شهر ابراز کرد؛

بصیرت از مهم ترین ویژگی یاران امام حسین

بصیرت از مهم ترین ویژگی یاران امام حسین
اصفهان – حجت الاسلام موسوی از بصیرت به‌عنوان ویژگی مهک یاران امام حسین(ع) نام برد و گفت: این ویژگی برای حفظ ایمان لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید محمد موسوی برزکی در مراسم عزاداری آستان مقدس حضرت امامزاده ابراهیم فین کاشان گفت: بصیرت مهمترین ویژگی یاران عاشورایی سیدالشهداء بود که در بهترین مؤمنان عالم یعنی یاران سیدالشهداء بروز و ظهور داشت.

وی با اشاره به اینکه داشتن بصیرت سبب می‌شود تا انسان در ادامه مسیر صحیح ثابت قدم بماند، گفت: در جریان حوادث و فتنه‌های روزگار که میزان سنجش ایمان مؤمنان مطرح می‌شود تنها ملاک، ملاک بصیرت است و از گذر زمان درس می‌گیرند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: تجلی بصیرت در حربن ابن ریاحی بروز و ظهور کرد و در یک لحظه مهمترین تصمیم برای انتخاب دنیا و آخرت را گرفت و از دنیای موقت عبور کرد و به آحرت ابدی رسید و این آزمون بزرگی است که برای انسان‌های بسیاری پیش آمده از جمله عمرابن سعد با وعده حکومت ری اما او دنیا را انتخاب کرد.

حجت الاسلام موسوی اقدام فوری و به موقع را ازدیگر ویژگی‌های مؤمن بصیر دانست و ابراز داشت: شرایط و موقعیت‌هایی زیادی برای انسان‌ها برای تصمیمات فوری پیش آمد و کوتاهی کردند و عواقب آن را دیدند.

وی با اشاره به نمونه‌هایی از این موقعیت‌های از دست رفته از جمله قیام جمله توابین که به موقع اقدام نکردند، افزود: تصمیم گیری‌های بعدی آن‌ها هر چند بهتر از اقدام نکردن آن‌ها است، اما ارزش چندانی نداشت.

به گفته وی از دیگر ویژگی‌های انسان بصیر آن است که در مقابل آنچه صحیح و مطابق با دین و شریعت می‌داند حاضر است هزینه بپردازد.

لازم به ذکر است، مراسم عزاداری آستان مقدس حضرت امامزاده ابراهیم فین کاشان از شام اربعین حسینی آغاز و به مدت ۱۲شب تا شام شهادت حضرت امام علی ابن موسی الرضا (ع) ادامه خواهد داشت./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات