۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۶۹۶۷۴۵
امام جمعه خمینی شهر:

برای مبارزه با تفکرات لیبرال نیازمند بصیرت و هشیاری هستیم

برای مبارزه با تفکرات لیبرال نیازمند بصیرت و هشیاری هستیم
اصفهان ـ حجت الاسلام موسوی با تأکید بر اهمیت بصیرت برای مقابله با تفکر لیبرالیسم در کشور، گفت: بسیجیان باید با بصیر و هوشیاری با تفکر لیبرالی مقابله کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا اصفهان، حجت الاسلام سید محمد موسوی امام جمعه خمینی شهر، در اولین جشنواره دانشجویی مالک اشتر در جمع فرماندهان و بسیجیان شهرستان خمینی شهر با اشاره به ولایت پذیری مالک اشتر گفت: مالک اشتر از یاران امام علی(ع) بود که در تمام عمر خویش با بصیرت زندگی کرد و همیشه تحت اوامر ولی خویش امیرالمؤمنین علی(ع) بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جشنواره مالک اشتر منتسب به یکی از شخصیت های مهم تاریخ اسلام یعنی مالک اشتر نخعی است و باید در ویژگی های ایشان تأمل داشت، خاطرنشان کرد: مالک اشتر از دوویژگی صبر و بصیرت برخوردار بود، مالک اشتر دارای ویژگی صبر در دو میدان جهاد اصغر و جهاد اکبر بود، مالک در تمام لحظات زندگی خود  گوش به فرمان فرامین امام علی(ع) سپرد و در تبعیت محض از ایشان قرار داشت.

حجت الاسلام موسوی در ادامه افزود: در جنگ صفین مالک به یک قدمی خیمه گاه معاویه رسید اما در آن شرایط نیز از ولی خود اطاعت کرد و به عقب بازگشت. انسان گاهی در فراز و نشیب دنیا دچار خطا و اشتباه می شود اما مالک اشتر به خاطر بصیرت و هوشیاری که در وجودش بود، هیچگاه دچار شک و تردید نشد.

امام جمعه خمینی شهر عبادت بدون بصیرت را مردود برشمرد و تصریح کرد: چه بسا افرادی که مدرس اخلاق و معلم علوم اسلامی بودند و بر اثر بی بصیرتی و نشناختن زمانه خویش به دامان دشمن پناه آورده و باعث تباه شدن دین و دنیای خود شدند.

وی در ادامه با اشاره به اهداف مهم و چشم انداز بلند نیروی مقاومت بسیج، اظهار کرد: هرگاه با تفکر بسیجی به عرصه مشکلات ورود کردیم به مدد الهی بر آنها فائق آمدیم و هرگاه به کمک‌های غرب دل خوش کردیم مشکلات افزون تر شد و بر همین مبنا باید بدانیم راه حل مشکلات ما تفکر بسیجی و اتکا به توان داخلی است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه برخی مسؤولان دیدگاه و سیاست‌های لیبرالی و غرب زده دارند، عنوان کرد: از وظایف یک بسیجی متعهد مبارزه با تفکرات لیبرالی بوده و این بصیرت و هوشیاری بسیجی را می طلبد، بسیجیان باید در برخورد با اتفاقات و پیش آمدها شجاع باشند و از هیچ شخص و حزب و گروهی ترسی به دل راه ندهند.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم توسط  سپاه ناحیه خمینی شهر از جمعی از فرماندهان و نخبگان بسیجی که در عرصه های مختلف فعالیت داشتند تقدیر به عمل آمد./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات