۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۷۱۹۹۵۱
امام جمعه موقت تهران:

قوه قضاییه با سران اغتشاشات به شدت برخورد کند

قوه قضاییه با سران اغتشاشات به شدت برخورد کند
آیت الله خاتمی با اشاره به حضور فریب خوردگان درمیان اغتشاشگران گفت: امیرمؤمنان با فریب خوردگان فتنه ها کاری نداشت اما با سران آنها به شدت برخورد می کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: در نهج البلاغه خطبه 183 از امیر مؤمنین نقل شده در نور اعتقاد به خدا و تقوا می توان راه صحیح را پیدا کرد؛ هیچ حرفی انسان نمی زند مگر اینکه فرشته ای برای ثبت آن مأمور باشد و حتی نیت انسان نیز ثبت می شود.

وی در ادامه تأکید کرد: رشوه از گناهانی است که در قانون نیز مجازات سختی برایش تعیین شده است اما گاهی هم رشوه گیرنده و رشوه دهنده کاری می کنند که دست شیطان هم بسته می شود و اینجا است که باید گفت درست است که کسی نمی فهمد اما خداوند که می داند شاهد و ناظر است؛ تقوا جامع ترین وظیفه اخلاقی است که مثل خون در پیکره سیستم اخلاقی اسلام جاری است و سبب تحقق سبک زندگی دینی است.

آیت الله خاتمی در خطبه دوم با اشاره به ایام شهادت ائمه و پیامبر در هفته آینده گفت: از طریق ائمه صراط مستقیم را یافته ایم و دل در گرو محبت این بزرگواران داریم.

وی با اشاره به اغتشاشات چند روز اخیر اظهار داشت: فوت یک هموطن مایه تأسف ما است و جای تسلیت به خانواده و آرزوی صبر برای آنان دارد؛ در این قضیه همه مقامات کشور ورود کرده اند و رؤسای سه قوه بر پیگیری دقیق این مسأله تأکید کردند و این مسؤولین امین هستند و به آن ها اطمینان داریم؛ مردم عزیز در این عرصه به قول امناء اطمینان دارند و نتیجه به مردم گفته خواهد شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این روزها اتفاقات مهمی در پیرامون ما رخ داده که مهم ترین آن حضور بیش از 21 میلیون نفر در پیاده روی اربعین و حضور 3 میلیون هم وطن بسیار باشکوه بود و فقط از عنایت خداوند بر می آید؛ حضور 3میلیون نفر از مردم تهران در پیاده روی روز اربعین که حوادث بزرگ این روزهای ما است.

وی در ادامه با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به مقر سازمان ملل گفت: در این سفر دیدارهای دوجانبه ای صورت گرفت و حضور رئیس جمهور نشان داد ایران منزوی نیست و کشوری مهم است؛ چیزی که منزوی است شیطنت های آمریکا در منطقه است؛ در کشورهای همکاری شانگهای ایران نیز عضو شده است که موفقیت بزرگی است و این روزها با این اغتشاشات در پی تحت الشعاع قرار دادن این موفقیت ها هستند.

آیت الله خاتمی با اشاره به تعداد اندک حاضرین در تجمعات اعتراضی و اغتشاشات، تصریح کرد: رئیس جمهور منفور آمریکا بر روی این اغتشاشات مانور می دهد اما تعدادشان بسیار اندک است و دشمنان بعد از نماز جمعه عدد واقعی مردم را می فهمند؛ دشمنان مدت ها در پی اغتشاش و دنبال سوژه بودند و اتفاق اخیر سوژه دندانگیری شد که سوار بر این موج شوند؛ دلشان برای آن خانم نسوخته بلکه برای مقابله با نظام دلشان لک زده است و عقده گشایی می کنند.

وی با اشاره به پیگیری مسؤولین در پی درگذشت خانم امینی خاطرنشان کرد: هدف اغتشاشات سوزاندن قرآن و ضدیت با دین و علیه مردم بود و پرچم جمهوری اسلامی ایران را که نماد اقتدار است را آتش زدند و بیش از 60 آمبولانس را تخریب کردند؛ این آمبولانس ها برای مردم است و شما ضد مردم هستید و بانک ها را آتش زدن یعنی سرمایه مردم را آتش زدن؛ شرمتان باد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: در اغتشاشات 78 و 88 هم همین ها با همین شعارها بودند و قصه این اغتشاشات اعتراض نبوده و نیست و لحظات پایانی خود را می گذرانند؛ در این اغتشاشات برخی جوان های نپخته و فریب خورده بودند که تحت تأثیر شبکه های بیگانه و فضای مجازی بیگانه آمدند و سران اغتشاش استفاده ابزاری از این ها کرده اند؛ روزهای پایانی است اما برادرانه نصیحت می کنم مگر نمی خواهید در آینده زندگی آرامی مثل مردم داشته باشید و روز حادثه سران اغتشاش فرار می کنند و شما را تنها می گذارند.

وی گفت: گروه دوم در اغتشاشات سران هستند که هم پول می گیرند هم خط می گیرند و bbc به صراحت می گوید ما در این اغتشاشات ذی نفع هستیم و از این رو شبکه های بیگانه تریبون های خود را در اختیار اغتشاشگران قرار می دهند؛ سه بار سیره اهل بیت را در سی سال گذشته گفته ام و با اطلاع می گویم که امیرمؤمنان با فریب خوردگان کاری نداشت اما با سران فتنه ها به شدت برخورد می کردند و از قوه قضاییه می خواهیم به شدت با عوامل و سران اغتشاشات اخیر برخورد کنند.

آیت الله خاتمی با اشاره به حمایت سلطنت طلب ها و منافقین از اغتشاشات اخیر، اظهار داشت: در 57 سال حکومت سیاه پهلوی هزاران نفر کشته شدند و منافقین خونریز 17هزار بیگناه را در نهان ترور کردند؛ در ماجرایی منافقین درب خانه یک انقلابی رفتند و زنگ زدند که نذری آوردیم و وقتی خانم خانه در را باز کرد نارنجک انداختند و زن و پسرش کشته شدند؛ این جلادها حامی یک خانم شده اند؟

وی با اشاره به فعالان فضای مجازی که از اغتشاشات حمایت می کنند، بیان داشت: بدانند که با منافقین و سلطنت طلبان همکاری می کنند؛ به خود بیایید والا با لعن و نفرین این ملت روبرو خواهید شد؛ برخورد با نیروی انتظامی که حافظ مردم است به هیچ وجه پسندیده نیست؛ در یکی از این اغتشاشات تعداد زیادی موبایل گم شد که باز این ها برای پیدا کردن موبایل دست به دامن نیروی انتظامی شدند؛ این نیرو 13هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است و همین امسال 35 شهید داده است.

خطیب جمعه تهران با اشاره به حمایت ملی از نیروی انتظامی گفت: حفظ نظام اسلامی خط قرمز مردم ما است و ما در حفظ نظام اسلامی با هیچکس تعارف نداریم و تا آخرین نفر و نفس برای حفظ نظام اسلامی ایستاده ایم؛ صاحبان تریبون مراقب باشند تریبون آن ها با تریبون ضد انقلاب یکی نشود و متأسفانه باید گفت در این حادثه هم کسانی که نان نظام را خوردند هم صدا با اغتشاشگران شده اند؛ شما که به راحتی بیانه می دهید، اغتشاشات را محکوم کنید و الا همسو هستید.

وی با تشکر از مردمی که در راهپیمایی ها شرکت می کنند، تأکید کرد: مردم از مسؤولین می خواهند کسانی که اموال مردم را به آتش می کشند و رحم نمی کنند با سلاح قانون سر جای خود بنشانید.

عضو هیأت رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب فرمود پیاده روی اربعین یک پدیده معجزه گونه بوده است؛ از وزارت کشور و نیروی انتظامی که مدت ها آماده بودند و خدمت کردند اما جا دارد که فعالیت هایشان ارزیابی شود و نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف توجه شود؛ از مردم استانهای مرزی ایلام، کرمانشاه و خوزستان تشکر می کنم و در پایان نیز از مردم و دولت عراق که کریمانه پذیرایی کردند تشکر می کنم.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس تصریح کرد: گرامیداشت این هفته بیعت با شعار «هیهات منا الذله» امام حسین و آرمان ها امام خمینی است؛ این رزمندگان و شهیدان بودند که دشمن را ناکام گذاشتند.

ارسال نظرات