۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۶۹۱۱۱۹
امام جمعه موقت تهران:

هم پیمانان دشمنان نظام اسلامی، عواقب کار خود را مشاهده خواهند کرد

هم پیمانان دشمنان نظام اسلامی، عواقب کار خود را مشاهده خواهند کرد
آیت الله خاتمی با بیان اینکه برخی همسایگان سر ناسازگاری با ایران دارند، گفت: همسایگانی که هم پیمان دشمنان ما شدند، مطمئن باشند عواقب کار خود را مشاهده خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، ظهر امروز در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، با هشدار به تحرکات برخی از کشورهای همسایه علیه ایران گفت: ایران حسن همجواری برای همسایگان خود داشته و بعد از انقلاب اسلامی هیچ گاه ایران متجاوز به همسایگان خود نبوده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اکنون برخی همسایگان سر ناسازگاری با نظام اسلامی ایران دارند، تصریح کرد: کشور همسایه ای که زمانی مورد اشغالگری قرار گرفته بود، نظام اسلامی ایران این اشغال را به شدت محکوم کرد؛ اما اکنون شاهد تحرکاتی از این کشور علیه ایران هستیم، که این رفتار سیاسی ناصحیحی است.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: در برخی از کشورهای همسایه ایران نشستی با سران رژیم صیهونیستی برگزار می شود که این گونه رفتار ها برای نظام اسلامی ایران غیرقابل تحمل است و این کشورها بدانند که ایران همواره از مرزهای خود و منافع خود دفاع خواهد کرد.

برخی کشورهای همسایه رفتار خود با ایران را تصحیح کنند

آیت الله خاتمی با بیان اینکه نظام اسلامی ایران نظام مکتبی است، افزود: همسایگان ایران که هم پیمان دشمنان ما شدند، مطمئن باشند که عواقب کار خود را مشاهده خواهند کرد.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: این کشورهای همسایه از تاریخ و سرنوشت صدام عبرت بگیرند و رفتار ناصحیح خود با نظام اسلامی ایران را اصلاح کنند.

اربعین؛ مانور بزرگ شیعی

وی در ادامه سخنانش، با بیان اینکه در هفته گذشته شاهد برگزاری مانور اربعین حسینی بودیم، گفت: قبل از ویروس کرونا بیش از ۲۰ میلیون نفر در مراسم اربعین شرکت می‌کردند و امسال نیز شاهد حضور میلیونی زائران در کربلا بودیم.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه پیاده روی اربعین به عنوان مانور بزرگ شیعی است، خاطرنشان کرد: آنهایی که در پیاده روی اربعین شرکت کردند و آنهایی که نتوانستند در این مراسم شرکت کنند، نزد خداوند مأجور خواهند برد.

وی با بیان اینکه قرآن کریم تجلیل از مقاومت در برابر دشمن و رشادت های رزمندگان را امر کرده است، گفت: مناسب است در این هفته افتخار آفرینان جنگ تحمیلی شهدا، رزمندگان، جانبازان، آزادگان و خانواده آنها را از یاد نبریم و از آنها تقدیر کنیم.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به اینکه در دهه آخر صفر شهادت پیامبر اکرم(ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا(ع) را در پیش داریم، افزود: مردم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی مراسم های عزاداری خود را با شکوه برگزار کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان رحلت علامه حسن زاده آملی را از مصائب عظیم هفته گذشته توصیف کرد و ابراز داشت: علامه حسن زاده آملی بیش از ۱۹۰ کتاب تألیف و بیش از صدها شاگرد را تربیت کردند و همچنین این عالم بزرگوار فردی انقلابی، ولایت مدار و همراه ارزشهای انقلاب بود.

وی ایثارگری نوجوان ایذه ای را قابل تقدیر دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در پیامی با حکم شهید بودن وی موافقت کردند.

آیت الله خاتمی ضمن تبریک انتصاب دکتر پیمان جبلی به ریاست صدا و سیما، اظهار کرد: صدا و سیما دانشگاه بزرگی است که امیدواریم رییس جدید صدا و سیما در عرصه های پیش رو و ماموریت های جدید موفق باشد و همچنین از خدمات ارزنده آقای علی عسگری تقدیر و تشکر دارم.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه 13 مهر روز وقف نامگذاری شده، گفت: وقف صدقه ماندگار است که ما از طریق اجرایی کردن نیات واقف و اداره صحیح موقوفه خواهیم توانست روز وقف را بزرگ بداریم.

وی با بیان اینکه روز نیروی انتظامی را در پیش رو داریم، افزود: نیروی انتظامی و نیروهای مسلح امنیت را برای جامعه فراهم کردند که از تلاش های آنها قدردانی می کنیم.

شعار «مرگ بر آمریکا»؛ مصداق خشم مقدس

وی در بخش دیگری از سخنانش، با بیان اینکه در آیات قرآن به ویژگی‌های امت پیامبر در تورات اشاره شده است، افزود: یاران پیامبر در برابر کافران صلابت دارند و از موضع به حق خود برنمی گردند، اما در جمع خودشان با مهربانی رفتار می کند.

عضو فقهای شورای نگهبان اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص)، رسول مهربانی بود، اما زمانی که مشاهده می کرد حریم خدا شکسته شده، به شدت خشمگین می شدند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه خشم و مهر مقدس وجود دارد و باید در جامعه اسلامی این دو ویژگی با هم وجود داشته باشد، گفت: خشم و بغض شخصی، حزبی، سیاسی و ناسیونالیستی وجود دارد که این گونه خشم ها مقدس نیست، اما خشمی که برای خدا باشد، ارزشمند و مقدس است.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: شعار «مرگ بر آمریکا» به عنوان شعار ارزشمند ملت ایران است که مصداق خشم مقدس است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه در سیمای جامعه اسلامی باید ارزش های اسلامی نمایان باشد، افزود: در جامعه اسلامی عدالت حاکم بوده، جنایات و تجاوز به حقوق دیگران وجود ندارد و همچنین پوشش زنان و مردان طبق موازین دینی است.

ارسال نظرات