۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۷۲۰۰۰۳
حجت الاسلام بهروزی لک:

امام نظام بخش و رکن جامعه است

امام نظام بخش و رکن جامعه است
استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام در هر زمانی نظام بخش و رکن جامعه است لذا واجب الطاعة و کارکرد راهبری جامعه را دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامحسین بهروزی لک استاد حوزه و دانشگاه صبح امروز در همایش ملی «سیره سیاسی حضرت رضا (ع) از نظریه تا عمل» که در موسسه فرهنگی آستان قدس رضوی برگزار شد با اشاره به کارکردها و وظایف امامت در احادیث امام رضا (ع) گفت: امامت به ریاست جامعه محسوب می شود و عرصه سیاست عرصه تضاهم بین صاحبان قدرت است اما امامت در عرصه سیاسی به معنی کش مکش های سیاسی نیست.

وی افزود: امامت را نباید به ریاست عامه و بگو مگوهای سیاسی تنزل داد بلکه امام رضا امامت را اساس دین و جامعه و برای تحقق اسلام در همه جوانب آن می دانند.

استاد تمام دانشگاه باقرالعلوم با اشاره به حدیث سلسله الذهب ابراز کرد: شیعه و سنی این حدیث را مطرح کرده اند و در واقع امامت شرط ورود به صراط مستقیم و بهشت الهی است.

حجت الاسلام بهروزی لک با بررسی روایات ادامه داد: امامت به لحاظ کارکرد جایگاهی بسیار ارزشمند است که نباید به یک ریاست ظاهری تقلیل داد.

وی با تشریح کارکردهای امام براساس احادیث تصریح کرد: فلسفه خلقت خلیفه خدا بودن روی زمین است اما چه کسی شانیت چنین مقامی دارد، براساس روایات ائمه خلیفه الله اصلی اولیای خدا هستند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه منکر امامت وارد بهشت نمی شود، افزود: یکی دیگر از کارکردهای امامت راهبری و راهنمایی در مسیر سعادت است.

حجت الاسلام بهروزی لک امام را نظام بخش امت برشمرد و خاطرنشان کرد: در زیارت جامعه امام رکن قلمداد شده است که اگر رکن بشکند جامعه نیز شکسته خواهد شد لذا امام مفروض الطاعة است.

وی با اشاره به احادیث امام رضا در باب امامت ابراز کرد: هر کسی نمی تواند کنه و کمال امامت را بشناسد و در طول تاریخ نیز اینگونه بوده است و نباید مقام امامت را به سیاست عامه تنزل داد.

حجت الاسلام بهروزی لک با اشاره به حوادث اخیر گفت: در طول تاریخ اگر راهنمایی های امام معصوم و قطعا در زمان عصر غیبت اگر راهنمایی نائب امام نباشد جوامع دچار آشوب خواهند شد لذا همه باید گوش به فرمان امام و نائب ایشان باشند.

ارسال نظرات