۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۷۱۸۹۱۶
حجت الاسلام والمسلمین مروی تأکید کرد؛

تبلیغ دین و هدایت جامعه، رسالت اصلی روحانیت

تبلیغ دین و هدایت جامعه، رسالت اصلی روحانیت
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به نقش جامعه المصطفی(ص) در تبیین آموزه های اسلامی، گفت: در این عالم هیچ امری ارزشمندتر از هدایت نیست.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعة المصطفی العالمیه خراسان که در مشهد برگزار شد، به اهمیت کار تبلیغ دین از منظر اسلام اشاره و اظهار کرد: در این عالم هیچ امری ارزشمندتر از هدایت نیست و کار روحانیت تبلیغ دین و هدایت جامعه است، به همان اندازه که هدایت مردم مهم است به همان اندازه مسئولیت روحانیت نیز سنگین است.

وی ابراز کرد: طلاب جامعة المصطفی خراسان از یک‌سو به جهت مهمانان امام رضا(ع) بودن و دیگر به سبب تحصیل علوم دینی و سربازی امام زمان(عج) گرامی و قابل‌تکریم هستند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه فراگیری علوم دینی فرصتی مغتنم است که ارزش آن با توفیق هم‌جواری با بارگاه قدس رضوی مضاعف می‌شود، تصریح کرد: طلابی که از اقصی نقاط عالم در مشهد برای علم‌آموزی حضور می‌یابند باید قدر این فرصت را بدانند، بسیاری از علما و شخصیت‌های تراز اول دینی آرزوی هم‌جواری با بارگاه مطهر حضرت رضا(ع) را داشته‌اند و حتی چندین ماه از سال را در مشهد سپری می‌کردند و همواره از کسب فیض از وجود مبارک عالم آل محمد(ص) غافل نبوده‌اند.

وی رمز موفقیت علمای بزرگ و تأثیرگذار تاریخ اسلام را اخلاص دانست و با اشاره به سیره علمای بزرگ اسلام، عنوان کرد: اخلاص به معنای همواره «خدا را در نظر گرفتن» و «برای خدا کار کردن» بوده و این دو شرط اساسی توفیق در هر عرصه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی با بیان اینکه مبلغان دینی باید در عمل مروج دین و اخلاق باشند، زیرا اثرگذاری رفتار و عمل در انسان‌سازی تأثیرگذارتر است، بیان کرد: رفتار دینی از بهترین، مؤثرترین و پرثمرترین شیوه‌ها در هدایت است و گفتارها زمانی مؤثرتر واقع خواهد شد، که مبلغان خود جلوه آن‌ها باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه دعوت مردم به دین با علم، آگاهی و بیان مطالب از منابع موثق باید همراه باشد، خاطرنشان کرد: امروز بد معرفی کردن دین یکی از آسیب‌ها به دین است و بیان برخی مطالب موهون و غیر موثق بیشترین آسیب را به دین می‌زند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به حدیث «کَلِّم الناس علی قدر عقولهم»؛ اظهار کرد: در بیان مسائل دینی زمان، مکان و مخاطب را باید مدنظر داشت، در خصوص بیان مقامات ائمه اطهار(ع) نیز نباید از خود چیزی اضافه کرد، آنچه از کمالات بوده خداوند متعال به حضرات معصومین(ع) به نحو اتم و اکمل عنایت کرده و جعلیات مخدوش کردن کمالات حقیقی ائمه اطهار(ع) است.

وی عنوان کرد: برای تعظیم جایگاه اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) نیازی به جعل نیست، زیرا کمالات و آموزه‌های آن حضرات به‌تنهایی آینه صادقی از شأن عظیم و جایگاه رفیع ائمه اطهار (ع) است.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه بزرگان دین در نقل احادیث و روایات بسیار حساس بودند، ابراز کرد: امروز دشمنان دین از همه ابزار برای نابودی اسلام استفاده می‌کنند و اگر اصل و نام اسلام و قرآن را نمی‌توانند از بین ببرند، سعی می‌کنند آن را از محتوا خالی کنند.

وی با اشاره به فتنه ایجاد داعش توسط استکبار، تصریح کرد: دشمن به نام اسلام جریانی ضد بشری به نام داعش را ایجاد کرد و سپس از جنایات آن‌ها فیلم‌برداری و تصاویرش را در جهان منتشر کرد تا چهره اسلام را مخدوش سازد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی با اشاره به نقش مهم طلاب جامعه المصطفی در تبلیغ اندیشه‌های صحیح اسلامی و معارف اهل‌بیت(ع) در جهان، ابراز کرد: یکی از مظاهر جهاد تبیین، درست تبیین کردن اسلام است؛ امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) پس از عاشورا پرچم جهاد تبیین را برافراشتند و با جهاد خود عاشورا را ماندگار و اجازه ندادند دشمن حقیقت را تحریف کند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: یاران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) پس از واقعه عاشورا به تعداد انگشتان یکدست نبود، اما حضرت زین‌العابدین(ع) طی دوران امامت خود، با جهاد تبیین کاری کرد که حوزه درس امام باقر(ع) و امام صادق(ع) هزاران شاگرد داشت، این شاگردان در حقیقت محصول رنج، تلاش و جهاد تبیین امام سجاد(ع) بودند.

ارسال نظرات