۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۷۰۰۳۱۹

بیانیه مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه به مناسبت سالروز شهادت شهید نواب

بیانیه مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه به مناسبت سالروز شهادت شهید نواب
آن مجاهد سلحشور فدائیان اسلام را با هدف اجرای احکام اسلام، تشکیل حکومت اسلامی، جهانی سازی اسلام، مبارزه با سلطنت و مخالفت با رژیم فاسد و مقسد پهلوی تأسیس کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم طی پیامی سالگرد شهید روحانی نواب صفوی را گرامی داشت، متن آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم

شهید سید مجتبی نواب صفوی، مظهر غیرت دینی

والذين جاهدوا فينا لنهدينهم شبلاوإن الله لمع المحسنین» سوره عنکبوت (۶۹)

عمرانی در میان انسان من است و آنها که در راه ما (با خلوص نیت) جهاد کنند، قطعا به راه های خود، هدایتشان خواهیم کرد؛ و خداوند با نیکوکاران است.

روحانی مبارز و خستگی ناپذیر، شهید حجت الاسلام سید مجتبی نواب صفوی، بنیانگذار جمعیت فدائیان اسلام و پیشتاز مبارزه مسلحانه علیه حکومت طاغوتی و رژیم منحوس و پلید پهلوی بود. آن شهید والا مقام تحصیلات علوم حوزوی و علوم جدید را نزد اساتیدی چون علامه امینی، ایت الله سید حسین طباطبایی قمی و... در قم و نجف گذراند.

آن مجاهد سلحشور فدائیان اسلام را با هدف اجرای احکام اسلام، تشکیل حکومت اسلامی، جهانی سازی اسلام، مبارزه با سلطنت و مخالفت با رژیم فاسد و مقسد پهلوی تأسیس کرد. او با عمق غیرت دینی، با هوش و ذکاوت، باسیاست و شجاعت تمام معتقد بود اصلاح امت، ملت، مملکت و حاکمیت باید در دو سطح بالای جامعه یعنی حکومت و مردم انجام شود.

ایشان خود در این راستا گام در میدان نهاده و برای رسیدن به هدف مقدسش در داخل و خارج از کشور تلاش های مستمر برای آگاهی مردم داشته و نیز به کشورهای فلسطین، اردن، مصر، لبنان، سوریه، عراق و... سفر نموده و با مردم و مسئولان دیدارها و گفتگوها داشتند و با حضور در محافل و مجالس و کنگره های بین المللی و سخنرانی ، با امت اسلام همدردی و به روشنگری و آگاهی بخشی می پرداختند.

روحانی شهید حجت الاسلام نواب صفوی با اشراف و اعتقاد راسخ به مبانی اسلام ناب محمدی (ص) و با فراگیری آموزه های اسلام از اساتید بزرگواری چون علامه امینی در نجف اشرف و بهره گیری از محضر حضرت امام خمینی (ره) در قم منشور حکومت اسلامی را فرا گرفته و برای برپایی آن قیام می نماید. آن سید فاضل و مجاهد کتابی را با عنوان "جامعه و حکومت اسلامی تألیف و منتشر می کند، تا نقشه راهی برای روش صحیح حاکمیت از خود به یادگار بگذارد.

شهید نواب صفوی در سیر مبارزات خود به حمایت و همراهی ایت الله کاشانی به عنوان رهبر مبارزات سیاسی و حمایت از جبهه ملی برخاسته و برای راه یافتن آیت الله کاشانی به مجلس، نخست وزیری مصدق و ملی شدن صنعت نفت تلاش ها نمود.

ایشان با توجه به شجاعت و غیرت دینی بسیار عمیقی که داشتند برای ایجاد وحدت اسلامی و شکل گیری "حکومت اسلامی" مجاهدت ها نموده و همواره با مظاهر طاغوت مبارزه می کردند.

شهید عزیز نواب صفوی با مخالفت و ممانعت از دفن جسد رضا شاه ملعون در نجف و قم، ترور نافرجام هژیر، ترور رزم آرا، علم و... فعالیت های پیوسته ای در قالب هیئات مذهبی و مسافرت به شهرهای مختلف برای تبلیغ اسلام داشت. در این مسیر پیشنهادات مختلفی از جمله:

پذیرش سفارت در یکی از کشورهای اسلامی ، پذیرش تولیت آستان قدس رضوی، دادن منزلی در قم با ماهی ده هزار تومان پول، تشکیل یک حزب بزرگ اسلامی با مخارج دربار و ... به ایشان داده شد که با رد همه این اغواگری ها، اوج غیرت دینی و سیاسی خود را به نمایش گذاشتند و تا ابد نام نیک خود را زنده و جاودان ساختند.

سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز * مرده آن است که نامش به نکوئی نبرند

آن شهید همیشه زنده با یاران ماندگارش: شهید سید محمد واحدی ، شهید مظفر ذوالقدری و شهید خلیل طهماسبی در تاریخ ۲۷ دی ماه ۱۳۳۴ توسط دژخمیان پهلوی محکوم به اعدام و به شهادت می رسند.

رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در توصیف این شهید عزیز می فرمایند: " باید گفت که اولین جرقه انگیزش انقلاب اسلامی، به وسیله نواب در من به وجود آمد و هیچ شکی ندارم که اولین آتش را در دل ما نواب روشن کرد"

آری اکنون جامعه اسلامی و جهان بشریت تشنه حضور و بروز و ظهور نواب هاست که در رکاب امام المسلمين و در همراهی ملت سلحشور و امت غیور اسلام عالمانه و ایثار گرانه علمداری و جانفشانی کنند.

 طوبی له و حسن مآب

 ۲۷دی ۱۴۰۰

مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم

شهید نواب صفوی، مظهر غیرت دینی بود

ارسال نظرات