۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۷۲۰۰۱۳

گفتگو بن سلمان با سه مقام ارشد آمریکایی در مورد امنیت انرژی

گفتگو بن سلمان با سه مقام ارشد آمریکایی در مورد امنیت انرژی
ولیعهد عربستان سعودی با سه مقام ارشد آمریکایی دیدار و با آنها درباره مسائل مختلف از جمله امنیت انرژی گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی جمعه با مقام‌های ارشد کاخ سفید دیدار و درباره امنیت انرژی گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی گزارش داد ولیعهد سعودی روز جمعه در کاخ پادشاهی السلام در جده با «برت مک‌گورک»، هماهنگ‌کننده امور خاورمیانه و شمال آفریقا در شورای امنیت ملی آمریکا، «آموس هوچشتاین»، مشاور ارشد دولت آمریکا در امور امنیت انرژی و «تیم لندرکینگ»، نماینده ویژه آمریکا در امور یمن دیدار کرده است. 

طبق این گزارش، در این دیدار مسائل مختلف از جمله روابط دوجانبه میان عربستان-آمریکا و امنیت انرژی و همچنین تحولات در منطقه شامل یمن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هنگام آغاز حمله روسیه به اوکراین، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه عربستان سعودی و امارات متحده عربی درخواست «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا برای افزایش تولید نفت را رد کرده‌اند.

بن‌سلمان روز جمعه با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هم درباره  موضوعات مورد اهتمام دوطرف از جمله همکاری‌های اقتصادی و بازار نفت گفت‌وگد کرده بود.

در این بیانیه کرملین آمده بود که دو طرف «موضوع هماهنگی روسیه و عربستان برای ایجاد ثبات در بازار جهانی نفت را مورد بحث و بررسی قرار دادندو دو طرف تلاش‌های انجام شده در چارچوب "اوپک پلاس" را در در سطحی بالا ارزیابی کردند؛ مسکو ریاض بر عزم‌شان را برای ادامه پایبندی به توافقات به دست آمده تاکید داشتند».

قبل از این نیز «عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی عربستان با «الکساندر نوآک» معاون نخست‌وزیر روسیه و مذاکره کننده ارشد اوپک پلاس برای بحث در مورد همکاری بیشتر میان دو کشور در آستانه نشست ماهانه اوپک پلاس گفت‌وگو کرده بودند.

پایان پیام/

ارسال نظرات