۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۷۲۰۰۵۱

آماده شدن نجف برای میزبانی زائران در سالروز رحلت پیامبر

آماده شدن نجف برای میزبانی زائران در سالروز رحلت پیامبر
شهر نجف اشرف در عراق برای میزبانی زائران میلیونی در سالروز رحلت پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) آماده می‌شود.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، شهر نجف اشرف در عراق برای میزبانی زائران میلیونی در سالروز رحلت پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) آماده می‌شود.

عصام الفتلاوی خبرنگار شبکه تلویزیونی الاتجاه در نجف: سالروز رحلت پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) از جمله مناسبت‌هایی است که در آن، شهر نجف اشرف شاهد حرکت میلیونی زائران برای زیارت حرم امیرالمؤمنین علی (ع) است. فرماندهان امنیتی، طرح ویژه‌ای را برای تامین امنیت این زیارت تدوین کرده اند. آن‌ها تلاش‌های امنیتی و اطلاعاتی خودشان را بر خدمت به زائرانی که از داخل و خارج عراق می‌آیند، متمرکز کرده اند.

یکی از فرماندهان امنیتی استان نجف: آمادگی ما در اجرای طرح ویژه امنیتی مربوط به سالروز رحلت رسول الله (ص)، کامل شده است. امنیت را در همه محور‌های ورودی زائران تامین کردیم. طرح خدمات رسانی هم در کنار طرح امنیتی داریم که در بخش قدیمی شهر نجف که مقصد نهایی زائران است، آن را اجرا می‌کنیم. امنیت را در ورودی و خروجی‌های قبرستان وادی السلام و نیز ورودی‌ها و خروجی‌های استان نجف برقرار کردیم.

سازمان‌های خدمات رسانی از جمله خدمات شهرداری، به تلاش‌های انسانی و نیز استفاده از تجهیزات و ماشین آلات مختلف ادامه می‌دهد و کمک‌های پشتیبانی از بعضی استان‌ها برای تمیز کردن شهر در طول مدت این زیارت دریافت کرده است.

اداره بهداشت نجف هم طرح ویژه‌ای را اجرا می‌کند و بر اساس آن، کادر پزشکی را در سه محور اصلی مستقر و بیش از ۴۰ مرکز پزشکی ایجاد کرده است. خودرو‌های آمبولانس هم در این محور‌ها مستقر شده است.

ارسال نظرات