۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۷۲۰۱۰۲
مبلغ و پژوهشگر دینی:

اغتشاشگران ثابت کردند با اصل اسلام و نظام مخالف هستند

اغتشاشگران ثابت کردند با اصل اسلام و نظام مخالف هستند
اصفهان - حجت الاسلام ملک آبادی ازحجاب به عنوان ابزاری برای اغتشاشگران برای تخریب اموال عمومی و دولتی نام برد و گفت: اغتشاشگران ثابت کردند با اصل اسلام و نظام مخالف هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حسین ملک آبادی شنبه شب در مراسم عزاداری شهادت امام رضا(ع) هیات علی ابن موسی الرضا(ع) مسجد الرضا بلوار امام رضا(ع) کاشان، با تسلیت شهادت پیامبر اکرم(ص) و امام رضا(ع) گفت: براساس روایات متعدد چهارده معصوم هیچکدام رحلت نکردند و همه به شهادت رسیدند.

وی افزود: در حوادث اخیر که منجر به آتش زدن قرآن و پرچم عزاداری امام حسین (ع) و پرچم مقدس جمهوری اسلامی توسط تعدادی اغتشاشگر به بهانه حجاب انجام شد در واقع اصل اسلام و نظام را نشانه گرفته بودند.

حجت الاسلام ملک آبادی با اشاره به اهمیت رفق و مدارا در امور، گفت: یکی از ویژگی‌های پیامبراکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) موضوع رفق و مدارا بود، با مردم آسان می‌گرفت و سخت گیری نمی‌کرد، رفق نیز یکی از صفات خدا است.

به گفته وی یکی از عوامل افزایش خشونت در جامعه بی توجهی به موضوع مهم رفق و مدارا است و یکی از دلایل افزایش پرونده‌های قضائی افزایش خشنونت در جامعه است.

این مبلع دینی همچنین یکی از عوامل افرایش آمار طلاق در جامعه را مدارا نکردن با یکدیگر دانست و اظهار داشت: تا زمانی که زوجین با یکدیگر رفیق نباشند و یکدیگر را تحمل نکنند افزایش طلاق نیز ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام ملک آبادی سنجش عقل انسان‌ها را مدارا کردن با مردم دانست و گفت: یکی ازعوامل عافیت انسان مدارا کردن با مردم است.

وی رفق و مدارا را دارای چهاررکن اصلی، مدارا در دین، مدارا با مردم، مدارا با مدیون و بدهکار و مدارا با خانواده دانست و گفت: دین اسلام دین عقلی و استدلالی است و نیازی به زور و خشنونت نیست، اما در بحث حجاب برخی سؤء استفاده کردند.

این پژوهشگر دینی از موضوع حجاب به عنوان یک مبحث فرهنگی نام برد و با اشاره به اینکه برخی از علما اعتقاد به توسل به زور برای انجام فعالیت فرهنگی ندارند اظهار داشت: کار فرهنگی باید همراه با مهربانی و شفقت باشد چرا که کار فرهنگی با کار نظامی و بگیر و ببند در تضاد است.

حجت الاسلام ملک آبادی از حجاب به عنوان بهانه و ابزار اغتشاشگران با هدف تخریب اموال عمومی و دولتی و کشته سازی دانست و گفت: اغتشاشگران در حوادث اخیر ثابت کردند با اصل اسلام و نظام مخالف هستند.

وی افزود: موضوع حجاب یک کار فرهنگی است و دلائل و فلسفه حجاب باید برای نسل نوجوانان و جوان تبیین شود تا آن‌ها آگاه باشند حجاب محدودیت نیست معصونیت است و انسان را در برابر مفاسد حفظ می‌کند و سبب آرامش خانواده می‌شود.

به گفته وی ارائه دلیل و حکمت، همراه با رفق و مدارا با افراد بد حجاب و بی حجاب بهترین شیوه تبلیغ حجاب است.

این مبلغ دینی مدارا با مردم را رکن دوم رفق و مدارا دانست و افزود: پیامبراکرم (ع) نسبت به آزار و اذیت کافران واکنش نشان نمی‌داد و با مهربانی برخورد می‌کرد و دعا می‌کرد تا آن‌ها هدایت شوند.

حجت الاسلام ملک آبادی مدارا با مدیون و بدهکار را رکن سوم رفق و مدارا دانست و گفت: در سوره بقره آیه ۲۸۰ خداوند می‌فرماید، اگر بدهکار درتنگنای مالی قرار گرفته به او مهلت بدهید تا وضعیت مالی او بهبود یابد.

وی وام‌های بانکی با سود‌های کلان و اعمال جریمه دیرکرد پرداخت اقساط را حرام دانست و افزود: جریمه دیر کرد از سوی علما بار‌ها حرام اعلام شده است، اما گوش و شنوایی وجود ندارد، چرا که ورود چنین پول‌هایی در زندگی انسان اثر وضعی دارد.

این پروهشگر دینی با تأکید بر برخورد قاطع با قاچاقچیان دانه درشت، اظهار داشت: قاچاق عامل اصلی تورم و بیکاری و طلاق است و ۹۰ درصد طلاق‌ها به دلیل بیکاری است.

حجت الاسلام ملک آبادی گفت: همه باید به قانون عمل کنند و واژه احسان مد نظر باشد و به دلیل بدهکار بودن نباید سقف بالای سر یک خانواده مصادره شود که این کار با مروت و سیره پیامبر اکرم (ص) همخوانی ندارد.

وی بر حمایت از کارگاه‌های تولیدی کوچک تأکید کرد و افزود: به جای چوب لای چرخ گذاشتن تلاش کنید مشکلات کارگاه‌های تولیدی را حل شود.

این مبلغ دینی مدارا با خانواده را چهارمین رکن وفق مدارا دانست و ابراز داشت: در بهشت خانه‌ای با عنوان خانه شادی است و ساکنان آن کسانی هستند که دل فرزندان خود را شاد می‌کنند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
حمید اصلانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
درست و دقیق در یک جمله گفتن
1
0