۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۷۲۰۱۱۱
صنعاء:

القاعده و داعش، بخش جدایی‌ناپذیر ائتلاف سعودی هستند

القاعده و داعش، بخش جدایی‌ناپذیر ائتلاف سعودی هستند
وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن تأکید کرد که القاعده و داعش، بخش لاینفک ائتلاف متجاوز علیه یمن و یکی از عناصر اصلی آن به شمار می‌روند.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن شامگاه امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که تروریستهای القاعده وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی هستند و تحت حمایت آمریکا قرار دارند.

خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) به نقل از این نهاد یمنی گزارش داد، همه جهان می‌دانند که سرکرده‌های القاعده در فایلهای ویدئویی که در سایتهای خود منتشر کردند، به رابطه این گروه با ائتلاف سعودی اعتراف کرده‌اند.

صنعاء با بیان اینکه القاعده همچنین اعتراف کرده است که عناصرش در جنگ علیه ارتش یمن شرکت کرده‌اند، تصریح کرد، کسانی که آمریکا مدعی گنجاندن آنان در لیستهای موسوم به تروریست خود است، صرفا سرکرده‌های تروریستی هستند که برچسب فرماندهان لشکر و شخصیتهای سیاسی را دارند و در ائتلاف متجاوز، با عنوان جعلی «دولت» در حال فعالیت هستند.

این نهاد یمنی در پایان خبر داد که به همه کشورهای جهان با ادله و برهانهای قطعی، پیامهای ارسال کرده است که بی‌شک نشان می‌دهد القاعده و داعش، بخش لاینفک ائتلاف متجاوز علیه یمن و یکی از عناصر اصلی آن به شمار می‌روند.

گروه تروریستی القاعده اردیبهشت ماه گذشته، با انتشار یک ویدئو، ضمن اعلام حمایت از «شورای ریاستی» جایگزین «عبدربه منصور هادی» که با برنامه‌ریزی و دستور ریاض تشکیل شده، استراتژی ائتلاف سعودی را افشا کرد و از تجهیز شدن خود به پهپادها خبر داد.

القاعده با انتشار ویدئویی جدید از آن‌چه به عنوان عملیات انجام شده از سوی هواپیماهای بدون سرنشین علیه انصارالله توصیف کرد مدعی انجام «عملیات پراکنده» در مناطق مختلف در استان البیضاء شد؛ استانی که طی یک عملیات گسترده توسط نیروهای صنعاء از آن اخراج شده بود.

القاعده در ادامه با اشاره به اعلام وفاداری به شورای ریاست جمهوری و فراخوان آن برای بسیج نیروها، از نیروهای خود خواست تا با «حوثی‌ها» بجنگند.

القاعده اخیراً همزمان با فشارهای ریاض برای آغاز مرحله‌ای جدید در یمن، در استان‌های عدن، لحج، ابین، شبوه و حضرموت فعال‌تر شده است. به اعتقاد تحلیلگران، ائتلاف سعودی به دنبال سوء استفاده و بهره‌برداری از القاعده برای تداوم عملیات‌های خود که مدعی شده، آن‌ها را متوقف کرده، است. در چنین شرایطی، سازماندهی مجدد القاعده یکی از کارتهای ائتلاف سعودی در مرحله آتی برای برهم زدن قواعد بازی و جلوگیری از برقراری ثبات در کشوری که از هشت سال جنگ و محاصره فرسوده شده است.

ارسال نظرات