۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۷۲۰۱۵۴
شورای هماهنگی گروه های فرهنگی حوزه در بیانیه ای:

نطق پیش از دستوری که در شأن رئیس مجلس شورای اسلامی نبود

نطق پیش از دستوری که در شأن رئیس مجلس شورای اسلامی نبود
جناب دکتر قالیباف، شکی نیست که یکی از مهمترین ابزارها و عوامل بروز و گسترش فتنه، بی قانونی و ولنگاری فضای مجازی و نیز شفاف نبودن قوانین مربوط به پوشش، حجاب و عفاف است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، شورای هماهنگی گروه‌های فرهنگی حوزه در واکنش به حوادث اخیر خطاب به روسای قوه مقننه و قضایی پیام و نامه ای را صادر کرد که متن آن به این شرح است.

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

جناب آقای دکتر قالیباف دام عزه

سلام علیکم

با احترام، وقایع اخیر کشور که به بهانه مرگ یک دختر کرد اتفاق افتاد جنبه‌های مختلفی دارد که هرکدام باید در جای خود، به طور مستقل بررسی شود یکی از جنبه‌های قابل بررسی مواضع حضرت عالی و سستی در عمل مجلس شورای اسلامی است. البته حوزه، مجلس یازدهم را مجلس انقلابی می‌داند و اکثر طلاب و روحانیون حوزه جناب‌عالی را جزو نیروهای انقلابی و سرداران سرافراز جبهه و جنگ می‌دانند ولی با این‌همه امر به معروف و نهی از منکر دلسوزانه، به مسئولین نظام را وظیفه شرعی خود می‌دانیم.

جناب دکتر قالیباف، شکی نیست که یکی از مهمترین ابزارها و عوامل بروز و گسترش فتنه، بی قانونی و ولنگاری فضای مجازی و نیز شفاف نبودن قوانین مربوط به پوشش، حجاب و عفاف است و قطعا تمامی نمایندگانی که با ترک فعل یا تاخیر در تصمیم‌گیری برای قانونمند کردن فضای مجازی، موجب تبدیل شدن فضای مجازی به قتلگاه فرهنگی جوانان و نوجوانان و نفوذ دشمن در میان آنان شده‌اند مسئول این اتفاق‌ها خواهند بود این نمایندگان باید بدانند به فرموده قرآن، متاع دنیا قلیل است و به زودی در پیشگاه خدای تعالی باید پاسخ گوی این‌همه جرم، جنایت، انحراف و معصیت در کشور باشند. آنها باید بدانند اگر ترک فعلشان مصداق ظلم نباشد حداقل تقویت جبهه شیطان است. آن دسته از نمایندگانی که در هنگام رای گیری برای قوانین مربوط به فضای مجازی نگران رای آوری در دوره بعدی مجلس هستند بدانند که عزت و ذلت دست خداست نه کس دیگر.  

جناب دکتر قالیباف، نطق پیش از دستور جناب عالی در مسئله فوت خانم امینی در شان رئیس مجلس جمهوری ایران نبود شما فرمودید «برای جلوگیری از تکرار این قبیل موارد، فرایندها و شیوه‌ی اجرا در گشت‌های امنیت اخلاقی فرماندهی کل انتظامی را مورد بررسی قرار دهد تا برای رفع شدن اشکالات موجود در چگونگی اجرای آن، اقدام شود.» این عبارت شما پذیرفتن اشکالات در گشت امنیت اخلاقی و پذیرفتن تقصیر نیروی انتظامی است در حالی که هنوز بررسی‌ها کامل نشده و هیچ دلیلی بر قصور یا تقصیر نیروی انتظامی نبود. آیا فکر نمی‌کنید اینگونه سخن گفتن پیش از اعلام نظر کارشناسان و در حالی که نیروی پلیس به عنوان نیروی خط شکن در صف اول ایستاده است، تایید نظر رسانه‌های بیگانه و داغ کردن التهاب جامعه بود. 

جناب دکتر قالیباف مردم هنوز هم شما را به عنوان سردار دلیر جنگ و همرزم سپهبد شهید قاسم سلیمانی می‌شناسند، شجاعت‌ها و رشادت‌های هشت سال دفاع مقدستان را فراموش نکرده‌اند و انتظار دارند با همان شجاعت و بصیرت هشت سال دفاع مقدس در سنگر مجلس شورای اسلامی، جنگ فرهنگی را هم فرماندهی کنید. از خداوند تعالی توفیق روز افزون شما را در دفاع از دین و فرهنگ اسلام خواستاریم.

شورای هماهنگی گروه‌های فرهنگی حوزه

محمود مقدمی

 

ریاست محترم قوه قضائیه

جناب حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای دام عزه العالی

سلام علیکم

با احترام و عرض تسلیت همچنان که مستحضر هستید در روزهای اخیر اغتشاشاتی در برخی شهرهای کشور عزیزمان ایران شروع شده که در این رابطه موارد ذیل به استحضار می‌رسد: باید بررسی شود که ترک فعل کدام دستگاه و مسئولی در زمینه‌ رها شدن امر به معروف و نهی از منکر، بی‌قانونی و ولنگاری فضای مجازی و بی اعتنایی به تهاجم فرهنگی؛ زمینه‌ساز این جریان‌ها شده است و طبق قانون با مسئول یا دستگاه متخلف برخورد شود.

هرچند همه می‌دانیم این جریان، نقشه‌ای از قبل طراحی شده توسط استکبار جهانی بوده ولی اعلام مواضع بی موقع برخی معممین و تحریکات برخی از بازیگران مشهور در تهیج افکار عمومی بی‌تاثیر نبود لذا قطعا باید این دو گروه به عنوان عامل و عامر مورد بازخواست و محاکمه قرار گیرند.

برخی از حرکت‌های اخیر مثل آتش زدن مساجد و بقاء متبرکه، آتش زدن پرچم جمهوری اسلامی، توهین به قرآن کریم وتخریب اموال عمومی قطعا خلاف شرع و خلاف قانون است و به هر علتی که باشد باید آمران و عاملان آن دستگیر، محاکمه و مجازات شوند. خود بهتر می‌دانید که پیامبر اکرم؟ص؟ از شفاعت کردن درباره حدود نهی کرده و فرمودند: کسی که در حدی از حدود الهی شفاعت کند تا آن را باطل کند و در ابطال حدود الهی تلاش نماید، خداوند روز قیامت او را عذاب می کند. امام صادق؟ع؟ میزان الحکمه، ٢/ ٣٠٨

یکی از عوامل جریح شدن دشمنان و افراد نادان، ندانستن عقوبت جرم و جنایت است. قرآن کریم در مورد برخی از گناهان تصریح دارد که باید مجازات علنی صورت پذیرد « وَلْيَشْهَدْ عَذَابَهُمَا طَائِفَةٌ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ» بسیاری از علما نیز بر علنی بودن اجرای حدود در سایر موارد تاکید دارند با این همه جای این سوال باقی است که چرا مجازات جرم و جنایت علنی که نظم و امنیت جامعه را به هم می‌ریزد علنی انجام نمی‌شود تا موجب درس عبرت و بازدارندگی شود؟

نیروی انتظامی ستون استوار نظم و امنیت کشور است، اگر قرار باشد این نیروی مقتدر و مظلوم مورد هجمه، اهانت و تضعیف قرارگیرد نظم و امنیت همه‌ی جامعه دچار تزلزل خواهد شد لذا طبق قانون باید با 6. افراد توهین کننده و هنجار شکن نسبت به پلیس و نیروهای فداکار انتظامی برخورد شود. البته همیشه و در هر نیروی بشری احتمال خطای انسانی و اشتباه هم هست که باید با نیروی متخلف احتمالی هم برخورد قانونی انجام پذیرد ولی در هر صورت باید حساب فردی که احتمالا خطایی داشته از حساب مجموعه پلیس جدا باشد.

در پایان درخواست داریم که در اجرای قانون و عدالت به مصداق «فاستقم کما امرت» عمل فرمائید و از سرزنش هیچ سرزنش کننده‌ای در فضای حقیقی یا مجازی نهراسید تا مصداق «یجاهدون فی سبیل الله و لایخافون لومه لائم» باشید. بر اجرای حکم خدا صبور باشید که «ان الله مع الصابرین»

 

شورای هماهنگی گروه‌های فرهنگی حوزه

محمود مقدمی

ارسال نظرات