۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۷۲۰۲۳۰

دومین پیش نشست همایش ملی علامه حسن زاده آملی برگزار شد

دومین پیش نشست همایش ملی علامه حسن زاده آملی برگزار شد
مازندران - دومین پیش نشست همایش ملی علامه حسن زاده آملی در مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، دومین پیش نشست همایش ملی علامه حسن زاده آملی در مازندران برگزار شد.

محمد آزاد بخت، رییس بنیاد ملی نخبگان مازندران در این نشست به برنامه های این بنیاد در تکریم و بزرگداشت نخبگان علمی و دینی جامعه اشاره کرد و گفت: بنیاد ملی نخبگان برنامه های مختلفی برای تکریم جامعه نخبگانی دارد که به شکل های مختلف برگزار می کند.

وی با بیان این که هدف ما قبل از رحلت علامه، تکریم قلم و آثار علامه بود که مورد تایید و توجه قرار گرفت، افزود: بعد از رحلت ایشان بر آن شدیم تا همزمان با همایش برنامه تکریم را نیز به جا بیاوریم.

آزاد بخت با اشاره به این که آثار علامه به اساتید مربوط به همان رشته، در سراسر کشور سپرده شد که نسبت به تکریم از این شخصیت برجسته مطالبی را رشته تحریر در آورند، تصریح کرد: با نگارش این مطالب الگویی شکل خواهد گرفت که معرفی کننده کتب خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با این کار کتاب معرفی شده و ضرورت و محتوای آن و مقایسه با کتاب های مشابه موجود که در آن زمینه منتشر شده به زبان کسی که معرفی کننده آثار علامه است، با بیانی ساده، روان و گویا که مخاطب بیشتری بتواند از آن استفاده کنند.

رییس بنیاد ملی نخبگان مازندران، هدف از اجرای این امر را بهره مندی جمعیت بیشتری از جامعه نسبت به آثار فکری و تألیفی علامه حسن زاده آملی عنوان کرد.

آزاد بخت با بیان این که تا کنون تکریم هفت کتاب از ایشان به پایان رسیده است، خاطرنشان کرد: در نظر داریم که همزمان با برگزاری همایش علامه ذوالفنون، کتاب در ثنای آفتاب حُسن را نیز رونمایی کنیم.

وی، تکریم و بزرگداشت از مقام عالمان دینی را یک ضرورت مهم برای جامعه امروز دانست و تصریح کرد: جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از آراء و اندیشه های بزرگان دینی است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات