۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۷۲۰۳۹۶

حضور بیش از ۴۰ هزار گردشگر و زائر خارجی در حرم قم

حضور بیش از ۴۰ هزار گردشگر و زائر خارجی در حرم قم
رئیس اداره امور بین الملل حرم مطهر گفت: طی ۶ ماه نخست سال جاری دو هزار و ۴۷۵ گردشگر از ۵۷ کشور و ۳۸ هزار و ۱۴۰ زائر از ۲۴ کشور عربی، در حرم مطهر بانوی کرامت حضور یافتند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به فعالیت ۶ ماهه فضای مجازی و بخش گردشگری اداره امور بین الملل حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: طی ۶ ماه گذشته ۲ هزار و ۴۷۵ گردشگر از ۵۷ کشور و ۳۸ هزار و ۱۴۰ زائر از ۲۴ کشور عربی، اردو و آذری زبان در حرم مطهر بانوی کرامت حضور یافتند.

وی با بیان اینکه این آمار مربوط به بازدیدهای گروهی است که به دفتر امور بین الملل برای ارائه خدمات مراجعه می‌کنند، گفت: تعداد زیادی از زائران به صورت انفرادی و یا گروهی بدون مراجعه به دفتر امور بین الملل، در حرم حضور پیدا می کنند که در این آمار به آن‌ها اشاره نشده است.

رئیس اداره امور بین الملل آستان حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون ۱۵۷ مهمان ویژه با هیئت همراه از ۱۶ کشور اعم از سفیر، وزیر، علمای اهل سنت، اساتید و رؤسای دانشگاه، روحانیون و کشیش های مسیحی و فعالان فرهنگی از حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها بازدید کرده اند.

وی فعالیت رسانه ای و فضای مجازی را از دیگر فعالیت های اداره امور بین الملل حرم مطهر بانوی کرمت عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۴۸ محصول رسانه ای به ۷ زبان اردو، عربی، انگلیسی، اسپانیایی، پرتغالی، فرانسوی و تائی در این اداره تولید شده است.

ثریا اردکانی افزود: همچنین ۲۷۹ پخش زنده در قالب مراسمات مذهبی و زیارت نیابتی به ۴ زبان عربی، اردو، انگلیسی و تائی از حرم مطهر بانوی کرامت برای شبکه های اجتماعی، ماهواره ای و بین المللی طی ۶ ماه گذشته انجام شده است.

ارسال نظرات