۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۷۲۰۴۰۱
مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان:

تعامل علمی پژوهشی مراکز حوزوی و دانشگاهی برای کشور راهگشا است

تعامل علمی پژوهشی مراکز حوزوی و دانشگاهی برای کشور راهگشا است
مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان در همایش ملی «جنگ بیولوژیک» گفت: تعامل علمی پژوهشی مراکز حوزوی و دانشگاهی برای کشور راهگشا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام مهدی نجم در نخستین همایش ملی "جنگ بیولوژیک، ماهیت، ابعاد، پیامد‌ها و راهکار‌ها" که پس از قریب به یکسال کار و فعالیت علمی پژوهشی به همت مدرسه علمیه فاطمیه (س) خواهران شهرستان دامغان با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران کشور در سالن الغدیر این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این رویداد علمی پژوهشی گواهی بر اهمیت و جایگاه امر تولید علم و پژوهش در حوزه‌های علمیه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان با تأکید بر ضرورت آشنایی بیشتر جامعه با فعالیت‌های علمی و آموزشی مدارس علمیه در کنار رسالت فرهنگی اعتقادی حوزه ها، افزود: به جرأت می‌توان گفت امروز حوزه‌های علمیه در رشته‌های مختلف از منظر پژوهشی به ویژه در مباحث علوم انسانی از مراکز دانشگاهی جلوتر هستند.

وی با اشاره به دایر بودن سطح چهار حوزه در مدارس علمیه خواهران سه شهرستان سمنان، دامغان و شاهرود و فعالیت‌های فاخر علمی در مراکز حوزوی تخصصی این استان، گفت: با برگزاری همایش جنگ بیولوژیک، ماهیت، ابعاد، پیامد‌ها و راهکار‌ها به پیشنهاد و همت مدیریت حوزه علمیه خواهران فاطمیه دامغان شاهد تعامل مبارکی بین مجموعه‌های پژوهشی حوزوی و مراکز دانشگاهی مرتبط بودیم، بدون تردید این شروع کار است و این همکاری‌های علمی پژوهشی باید گسترش یابد.

حجت الاسلام نجم با اشاره به ثبت علمی این همایش در مرکز اسنادی علوم جهان اسلام با رتبه isc به صورت مستقل به نام حوزه علمیه خواهران، یادآور شد: با تلاش یک ساله مدیریت حوزه علمیه خواهران استان سمنان به ویژه مدرسه علمیه فاطمیه (س) دامغان مجموعاً ۸۳ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال گردید و ۶۵ مقاله از این بین پذیرفته شد که ۳۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۳۵ مقاله به صورت پوستر با موضوعات جنگ بیولوژیک و حوزه‌های علمیه، جنگ بیولوژیک و مناسبات اخلاقی، اعتقادی، زیست محیطی و فقه و حقوق در این همایش ارائه شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان برگزاری ۳ کارگاه تخصصی بررسی ابعاد و ماهیت جنگ بیولوژیک، برپایی نمایشگاه پوستر‌های مقالات ارسالی به دبیرخانه و تجلیل از صاحبان مقالات برتررا از دیگر بخش‌های این مر اسم عنوان و اظهار امیدواری کرد، این تلاش علمی به عنوان الگویی برای دیگر مراکز حوزوی و دانشگاهی مدنظر قرار گیرد. /۹۷۷/

جواد رمضانیان
ارسال نظرات