۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۷۲۰۴۳۳
امام جمعه موقت کرمانشاه:

جهان اسلام نیازمند یک سازوکار درست در حوزه سیاسی، اقتصادی و نظامی است

جهان اسلام نیازمند یک سازوکار درست در حوزه سیاسی، اقتصادی و نظامی است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: جهان اسلام امروز نیازمند یک سازوکار درست، پرکار و تاثیرگذار در حوزه سیاسی، اقتصادی و حتی نظامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین محمد حجتی در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی، مذهبی و رسانه ای کرمانشاه با اشاره به نقش وحدت در جهان اسلام در این شرایط حساس تاریخی اظهار داشت: امروز بخش هایی از جهان اسلام یا درگیر جنگ های داخلی است یا در اشغال بیگانگان، که در هر دو صورت این وضعیت مناسبی برای مسلمین نمی تواند باشد.

امام جمعه موقت کرمانشاه تصریح کرد: از سوی دیگر وضعیت منفعل برخی از کشورهای اسلامی در برابر این تجاوزگری ها و اشغالگری ها و سکوت مرگباری که در قبال آن پیشه کرده اند، جهان اسلام را به سمت پرتگاه می برد.

این عالم برجسته کرمانشاهی ادامه داد: طبق نص صریح قرآن کریم و نیز کلام رسول اکرم (ص) و اهل بیت علیهم السلام مسلمان در نسبت به هم در مقابل ظلم وظیفه دارند هر مسلمانی که ندای یاری دیگری را بشنوند باید به کمک وی بشتابد و امروز جهان اسلام این وضعیت را تجربه می کند.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی به وظیفه جهان اسلام در قبال وضعیت کنونی مسلمین اشاره کرد و یادآور شد: اشغال یک کشور مسلمان به مانند اشغال کل جهان اسلام است، لذا هرگونه وضعیت منفعل از سوی سران اسلامی در این باره قابل قبول و توجیه نیست.

امام جمعه موقت کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش دشمنان برای شعله ور کردن آتش تفرقه و جنگ های مذهبی و قومیتی در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: قدرت عظیم مسلمین چیزی نیست که کشورهای استکباری از آن بی خبر باشند، لذا برای اینکه این قدرت ظهور نکند امروز جنگ و خونریزی را در بین مسلمین به راه انداخته اند و دست به هر کاری می زنند که «صلح» موضوع ای بیگانه برای مسلمانان باشد.

این عالم برجسته کرمانشاهی افزود: صلح و در کنار آن وحدت مسلمین اولین گام ها در رسیدن جهان اسلام به جایگاه واقعی اش است، امروز صلح توأم با وحدت و برادری به مسلمان قدرتی بزرگ می بخشد، لذا دستانی در کار هستند که این امر هرگز محقق نشود.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در ادامه با اشاره به اینکه ترور و حذف فیزیکی نخبگان و دانشمندان جهان اسلام یکی از برنامه های شیطانی غربی ها، آمریکایی ها و صهیونیست برای ضعیف نگه داشته مسلمین در بُعد علمی است، گفت: اگر خوب به تاریخ نگاه کنیم پایه گذاران بسیاری از علوم انسانی، تجربی، پزشکی و.... مسلمین بوده اند که این نشان می دهد در بُعد علمی جهان اسلام دارای پتانسیل های بسیار بالایی است، لذا دشمن برای حذف فیزیکی این نخبگان دست به هر توطئه ای می زند که نمونه بارز آن را می توان ترور و به شهادت رساندن دانشمندان هسته ای ایران در سال های اخیر توسط سرویس جاسوسی بیگانه و منطقه ای عنوان کرد.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به اینکه جهان اسلام امروز نیازمند یک سازوکار درست، پرکار و تاثیرگذار در حوزه سیاسی، اقتصادی و حتی نظامی است، عنوان کرد: زمانی که یک اتحادیه یا سازمان و... منسجم در بین کشورهای اسلامی شکل بگیرد، بسیاری از مشکلات مسلمین به مرور برطرف می شوند، تشکیل این نهادها می تواند دست اندازی ها و بعضا ترور و به شهادت رساندن نخبگان و بزرگان جهان اسلام را کاهش و حتی منتفی کند، بنابراین صلح، وحدت و تشکیل سازمان های اسلامی منسجم امروز به نیاز اصلی جهان اسلام در برابر صیهونیست جهانی تبدیل شده است./1400/

ارسال نظرات