۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۷۲۰۴۴۸
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

اغتشاشات اخیر نتیجه ترویج خشونت از سوی دشمنان در فضای مجازی بود

اغتشاشات اخیر نتیجه ترویج خشونت از سوی دشمنان در فضای مجازی بود
اصفهان – استاد حوزه و دانشگاه کشته شدن جوان موکب دار در مشهد با ضربات چاقو را نتیجه ترویج خشونت در فضای مجازی از سوی دشمنان اسلام و نظام دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین ناصررفیعی صبح امروز جمعه در آیین قالیشویان مردم فین کاشان که در دومین جمعه مهرماه در آستان مقدس علی ابن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان برگزار شد به وظایف شیعه نسبت به اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: معرفت، محبت، تکریم، تزئین و نصرت و یاری کردن اهل بیت (ع) از جمله وظایف ما نسبت به ایشان است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ما در قبال اهل بیت(ع) تنها به برگزاری مراسم نیست، افزود: شیعه باید با رفتار خود اهل بیت(ع) را یاری کند.

استاد حوزه و دانشگاه بر شناخت، معرفت، محبت، نصرت و آگاهی داشتن جوانان نسبت اهل بیت(ع) و جایگاه آن‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: داشتن معرفت به اهل بیت(ع) به معنی این است که آن‌ها را امام و ناظر و حاضر بر اعمال خود بدانیم.

وی تبدیل کردن آیین قالیشویان مردم فین کاشان در مشهد اردهال کاشان به یک مراسم معرفتی را قابل تقدیر و تجلیل دانست و افزود: کسی که اهل بیت(ع) را شناخت باید نسبت به آن‌ها محبت قلبی و درونی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تکریم اهل بیت(ع) را یکی از وظایف شیعه دانست و اظهار داشت: انتخاب نام اهل بیت(ع) برای فرزندان، تکریم اهل بیت(ع) و نشانه هویت شیعه است.

وی در ادامه از نصرت و یاری کردن اهل بیت (ع) به عنوان یکی دیگر از وظایف شیعه نسبت به اهل بیت (ع) نام برد و با تأکید بر اینکه یاری کردن اهل بیت (ع) با رفتار است، گفت: اقامه نماز، رعایت حجاب و عدم کم فروشی از جمله مصادیق یاری کردن اهل بیت (ع) است.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین از تزئین به عنوان یکی دیگر از وظایف ما نسبت به اهل بیت(ع) یاد کرد و ادامه داد: برگزاری مراسم سنتی مذهبی قالیشویان مردم فین در کاشان در مشهد اردهال سبب زینت علی ابن باقر(ع) و معرفی او به سراسر دنیا است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه هیچکس را نمی‌توان با امام و فرزندان امام مقایسه کرد، اظهار داشت: برخی از امامزادگان از جمله علی ابن باقر(ع) فرزند امام باقر(ع) و برادرامام صادق(ع) در مشهد اردهال کاشان امامزاده بلافصل، شهید و عالم است.

وی از آیین سنتی مذهبی قالیشویان مشهد اردهال کاشان به عنوان یک آیین سنتی که ثبت جهانی است نام برد و افزود: مردم فین کاشان در این مراسم با چوب‌هایی که در دست دارند عملا اعلام می‌کنند هنوز هم در مسیر حمایت و دفاع از اهل بیت(ع) هستند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه بر لزوم برگزاری روضه‌های خانگی حتی با تعداد معدود و بدون هزینه تأکید کرد و ابراز داشت: روضه خوانی های خانگی به مناسبت‌های مختلف در خانه‌ها را ترویج کرده و فرزندان خود را با روضه‌های خانگی در مقابل حمله و هجمه گسترده فضای مجازی بیمه کنید.

وی رفتار‌های خشن از سوی برخی از نوجوانان و جوانان را از دستاورد‌های بازی‌های خشن گیم و فضای مجازی و دانست و گفت: گیم‌های قتل و کشتار در فضای مجازی سبب ترویج فرهنگ خشونت بین نوجونان و جوانان است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی کشته شدن جوان موکب دار در مشهد با ضربات چاقو را نتیجه ترویج خشونت در فضای مجازی از سوی دشمنان اسلام و نظام دانست و با تأکید بر اینکه خانواده‌ها مراقب فرزندان نوجوان و جوان خود باشند افزود: هدف امروز دشمن شکاف بین نسل جوان با دین است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات