۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۷۲۰۴۵۷
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

امنیت کشور بازیچه دشمنان نیست/ دستگاه قضا برخورد قاطع و سریع با آشوبگران کند

امنیت کشور بازیچه دشمنان نیست/ دستگاه قضا برخورد قاطع و سریع با آشوبگران کند
امام جمعه موقت تهران گفت: از سپاه در سرکوب تروریست های تجزیه طلب صمیمانه تشکر می کنیم و باید گفت راه برخورد همین است زیرا امنیت کشور بازیچه دشمنان نیست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‎‌علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: از بزرگ ترین رخدادهای بشریت هجرت پیامبر از مکه به مدینه بود که با فداکاری عاشقانه امیرمؤمنان همراه بود و این ایثار بسط رحمت الهی را در تاریخ به همراه داشت؛ مردمانی که در این هجرت بعد از این دوران سخت با مهاجران همراه شدند و انصار امت شدند که حاصل آن آغاز شکل گیری امام اسلامی شد؛ امت اسلام با کارگزاری مردم و چالش های فراوان ساخته شد.

وی در ادامه افزود: لازم است در فرصت ماه ربیع به عنوان هفته وحدت و هفده ربیع الاول که با روز جمعه تقارن پیدا کرده است کار متفاوت انجام دهیم و اهتمام ویژه ای داشته باشیم؛ 900 پایگاه نماز جمعه کشور به محل جشن باشکوه میلاد نبی اکرم و امام صادق تبدیل خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در آغاز خطبه دوم اظهار داشت: طبق آیات الهی تقوا برای سعادت بشر کافی است که همه گشایش ها را به همراه خواهد داشت و اگر این زیست پارساگرایانه با توکل همراه شود از آنجا که فکر نمی کنیم به فرد و جامعه متقی روزی می رسد؛ در روایتی یادآوری شده است متقین از محرمات الهی فاصله می گیرند تا مبتلا به آن نشوند و از این رو به این افراد متقی گفته می شود.

وی با گرامیداشت آغاز امامت حضرت ولیعصر در ماه ربیع الاول گفت: برای شهدای این حوادث اخیر درود می فرستیم و برای عافیت جانبازان آن دعا می کنیم؛ از سخنرانی عالمانه، انقلابی و هنرمندانه رئیس جمهور در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل تشکر می کنم زیرا ایشان از ملت قهرمان ایران هنرمندانه نمایندگی کرد و نماینده ای شایسته بود.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با اشاره به الحاق ایران به کشورهای همکاری پیمان شانگهای و تشکر از رئیس جمهور گفت: از سپاه نیز در سرکوب تروریست های تجزیه طلب صمیمانه تشکر می کنیم و باید گفت راه برخورد همین است زیرا امنیت کشور بازیچه دشمنان نیست؛ گروه های تجزیه طلب شمال اقلیم کردستان عراق به انواع و اقسام جرایم دست زدند و باید پاسخ اساسی به آن ها داده می شد.

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان اظهار داشت: با استخراج گنجینه های عظیم دفاع مقدس خود می توانیم با سرعت و کیفیت بهتر به هدف ها و آرمان های انقلاب اسلامی برسیم؛ معارف و معاریف دفاع مقدس گنج های عظیمی و سرمایه های بزرگی هستند و همه باید سر این سفره پر برکت بهره مند باشیم.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر و حماسه مردم در سوم مهرماه گفت: ساختن حماسه های تازه از دل این دشواری ها و فتنه ها توسط ملت عزیز بسیار بزرگ است؛ ملت عزیز با استفاده از تجربه های گذشته تاریخ انقلاب با لحظه شناسی و ترجیح مصالح ملی و همچنین استفاده از معنویتی که حاصل دو ماه عزاداری و حضور اربعینی بود خیلی زود صف خود را از اغتشاشگران جدا کرد و حماسه های تازه ای نیز از حضور پر از شعور آفرید.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با اشاره به راهپیمایی مردم در نماز جمعه اول مهر اظهار داشت: رسانه ها در انعکاس شکوه اجتماع مردم در اول مهر ناتوان بودند بس‌که وفا و صفای این اجتماع ستودنی بود؛ در اقصی نقاط کشور در تشییع جنازه شهدای امنیت و اجتماعات پرشوری شکل گرفت که نشان داد ملت ما می تواند پرچم داری ساخت امت اسلامی را در مسیر ظهور امام عصر داشته باشد و این حق ملت ما است.

وی اظهار داشت: در اجتماعات پرشور مردمی، مردم به وحدت تأکید و شرارت ها را تقبیح کردند و اشد مجازات را برای آشوبگران وحشی خواستند که امیدواریم دستگاه قضایی مواجهه ای قاطع و سریع داشته باشد؛ مردم از چهره های ورشکسته اعلام انزجار کردند و حساب جوانان و نوجوانان فریب خورده را جدا دانستند و در کنار حافظان امنیت ایستادند؛ نیروی مقتدر و مظلومی داشتیم که برای تأمین امنیت کشور ایستادگی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به فوت مهسا امینی اظهار داشت: امیدواریم ابهامات فوت خانم امینی هر چه سریع تر رفع شود اما اجمالا فهمیدیم که دشمن بسیار دروغ پردازی کرد و خیلی زود هم آن خانم را فراموش کرد و به اهداف خود چنگ زد؛ باید قدر امنیت امروز ما که حاصل تلاش سلیمانی ها است را بیشتر از قبل بدانیم و محافظت کنیم.

وی با اشاره به ضرورت توسعه انس و وحدت داخلی اضافه کرد: باید آمادگی بیشتری برای شنیدن صداهای مخالف داشته باشیم و ساز و کارهایی برای این مهم طراحی شود و راه حل ویژه جهاد تبیین است که طی آن هدف اصلی یعنی ساخت ایران قوی را نباید از دست دهیم؛ باید بیشتر از قبل سراغ جوانان و نوجوانان برویم و مفاسد درون نظام را خیلی جدی تر بگیریم.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: عمق کینه دشمنان را در حوادث اخیر نسبت به قرآن که هویت انقلاب ما است و نسبت به رهبرمان که جان ما به آن بسته است و همچنین نسبت به ایران عزیز ما که نقطه عزیمت به سمت ظهور است دیدیم؛ در ماجراهای اخیر نسبت به حجاب تُرکتازی شد و این روزها اهمیت آن را بیشتر درک می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در انقلاب اسلامی زیست عفیفانه و خانواده دار بودن را تجربه کرده ایم و دوره رضاخانی و ستمشاهی که بدترین دوره ها در خصوص مبارزه با حجاب بود را دیدیم؛ برکات زیست عفیفانه در رشد علمی بسیار زیاد است و با تقابل با همین عنصر حجاب دشمن وارد مبارزه می شود و دشمن از سلامت اجتماعی ما ناراحت است؛ غرب از بی عفتی رنج می برد و خانواده در آن جا نابود شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری اظهار داشت: نباید منفعل بشویم و اینجا جای مقاومت است زیرا هجوم ناجوانمردانه از بیرون و وادادگی برخی داخلی ها در خصوص حجاب به دنبال از بین بردن دستاوردهای نظام در خصوص هویت بخشی به زنان هستند؛ قوه قضاییه هر چه زودتر باید به کسانی که در حوادث اخیر به چادر و زن چادری جسارت کردند بفهماند که این میراث عظیم ما بسیار ارزشمند است و روی آن با کسی تعارف نداریم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United States of America
۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۹
ظاهرا بین منافقین و سلطنت طلبها اختلاف افتاده زیرا در تظاهرات چند روز پیش در واشنگتن که رضا پهلوی هم شرکت کرده بود چند نفر از منافقین آمدند دور و بر رضا پهلوی و شعار دادند : نه شاه میخوایم نه رهبر مرگ بر ستمگر .. و سلطنت طلبها به رضا پهلوی انتقاد کردند چرا شان خودت را پایین آوردی و در تظاهرات شرکت کردی که فحش بخوری . ضمنا صفحه سازمان منافقین به جای شعار زن زندگی آزادی ظاهرا داره شعار ایران مریم آزادی را بولد میکنه . از طرف دیگر گروهی از ایرانیان به صفحات اجتماعی همه ایرانیها سر میزنند و تهدید میکنند که یا در صفحاتتون برای تظاهرات روز شنبه تبلیغ و لایک کنید یا اینکه ما شماها را به عنوان طرفداران رژیم در امریکا معرفی میکنیم و تعداد زیادی از ایرانیان از ترسشون دارند این عکسها و فراخوانها را لایک میزنند .
0
0