۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۷۱۸۱۰۸
در پیام های تسلیت مراجع و شخصیت های حوزوی و کشوری مطرح شد؛

آیت الله ناصری؛ از نشر معارف اخلاقی تا دلبستگی به امام و رهبری

آیت الله ناصری؛ از نشر معارف اخلاقی تا دلبستگی به امام و رهبری
مراجع تقلید، شخصیت های حوزوی و سران لشکری و کشوری با ارسال پیام هایی جداگانه رحلت آیت الله ناصری را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله ناصری دولت آبادی چندی قبل در یکی از بیمارستان های قم مورد عمل جراحی قرار گرفته بود و پس از بهبود نسبی به اصفهان منتقل و به علت مشکلات ریوی در بخش مراقبت های ویژه بستری شد اما پس از یک دوره بیماری و بستری در بیمارستان امین اصفهان دعوت حق را لبیک گفت و  بنابر تصمیم و اعلان بیت محترم آیت الله ناصری، مراسم تشییع آن عالم ربانی، صبح یکشنبه (ششم شهریورماه) در شهر اصفهان می باشد و در جوار شهدای گلگون کفن اصفهان، دفن خواهند شد.

آیت الله ناصری علاوه بر تلاش های علمی و دینی و هدایت و راهنمایی مردم طلاب و اهل علم در کارهای خیر نیز مشارکت جدی دارد از جمله این اقدامات می توان به تلاشهای ایشان برای ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی اشاره کرد. مرکز درمانی حضرت ولیعصر(عج) و بخش دیالیز ۲۰ تختخوابی ان با اهدای ۶ هزار متر زمین و دو هزار متر ساختمان در سال ۸۷ توسط آیت الله ناصری آغاز و در سال ۹۱ با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد. این مرکز دارای بخش زایمان، دیالیز، آزمایشگاه، رادیولوژی، - دندانپزشکی، پزشکی عمومی و تخصصی است که به ارایه خدمت می پردازد که بخشی دیالیز آن مجهزترین بخش دیالیز استان می باشد که با صرفت ۲ میلیارد تومان تجهیز شده است.

هم چنین بیمارستان گلدیس شاهین شهر که سالهاست به مردم خدمات درمانی ارایه می دهد از دیگر خدمات آیت الله ناصری است که بخشی دیالیز آن با ۱۴ تخت در سال ۸۴ توسط ایشان کلنگ زنی و با کمک خیرین احداث و تجهیز شد. بخش دیالیز بیمارستان محمد رسول الله (ص) میمه با کمک خیرین این بخشی ساخته شد و در سال ۹۰ به بهره برداری رسید با توجه به بعد مسافت بخش میمه با مرکز اصفهان و شهرستان و تعداد زیاد بیماران این کار خیر باعث راحتی بیماران شده است. همچنین اورژانسی شبانه روزی دولت آباد که زمین و احداث آن زیر نظر ایشان صورت گرفت و در سال ۸۵ به بهره برداری رسید و هم اکنون به مردم این شهرستان ارائه خدمت می کند.

درپی درگذشت این عالم انقلابی رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید، علما دین و سران لشکری و کشور هر کدام در پیام هایی جداگانه درگذشت این عالم نستوه و معلم اخلاق را خدمت حضرت بقیه الله الاعظم، حوزه های علمیه و خانواده و ارادتمندان ایشان تسلیت گفتند.

آیت الله ناصری؛ از نشر معارف اخلاقی تا دلبستگی به امام و رهبری

آیت الله ناصری وظیفه‌ تزکیه و نشر معارف اخلاقی اسلام را تکلیف خود می دانست

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم ربانی و سالک الی‌الله آیت‌الله آقای حاج شیخ محمدعلی ناصری را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رحلت عالم ربانی و سالک الی الله آیت‌الله آقای حاج شیخ محمدعلی ناصری رحمةالله‌علیه را به عموم مردم اصفهان و به همه‌ی ارادتمندان و مستفیدان از فیوضات آن مرحوم، و بالخصوص به فرزندان محترم و مکرّم ایشان تسلیت عرض میکنم.

این عالم بزرگوار و معلّم اخلاق، وظیفه‌ی بزرگ تزکیه و نشر معارف اخلاقی اسلام را تکلیف خویش دانسته و با بهره‌‎مندی از خشیت و خضوع دل نورانی خود، بیان اثرگذار و نافذی را در این جهت به کار میبردند؛ رحمت و رضوان خدا بر ایشان باد. از خداوند متعال قبول خدمات و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت میکنم.

 

آیت الله ناصری؛ از نشر معارف اخلاقی تا دلبستگی به امام و رهبری

پرورش هزاران شاگرد بخشی از برکات عمر نورانی آیت الله ناصری بود

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با صدور پیام تسلیتی در پی درگذشت مرحوم آیت الله ناصری تأسیس مدارس علوم دینی، مؤسسات تخصصی و تحقیقاتی حوزوی، مراکز درمانی، آثار مکتوب، سخنرانی‌ها و پرورش هزاران شاگرد بخشی از برکات عمر نورانی ایشان برشمرد.

حضرت آیت الله مکارم ابراز کرد: خبر ارتحال عالم ربانی و استاد اخلاق مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد علی ناصری طاب ثراه موجب نهایت تأسف و تأثر گردید.

این عالم وارسته پس از بهره‌مندی از محضر اساتید بزرگ، با حضور در خطه اصفهان سالیان متمادی به تربیت شاگردان، پرورش طلّاب، خدمت به مردم و حمایت از محرومان پرداخت.

تاسیس مدارس علوم دینی، مؤسسات تخصصی و تحقیقاتی حوزوی، مراکز درمانی و خیریّه، آثار مکتوب، سخنرانی‌ها و پرورش هزاران شاگرد بخشی از برکات عمر نورانی ایشان بود.

توصیه‌های اخلاقی و اجتماعی آن فقید سعید همواره راهنما و راهگشای مریدان بود.

خاطرات مصاحبت و هم‌نشینی با وی، منش اخلاقی و دقت‌های حکیمانه ایشان همیشه در یاد می‌ماند.

اینجانب این مصیبت مؤلمه را به محضر حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداه، حوزه‌های علمیه، جامعه روحانیت، مردم مؤمن و متدیّن اصفهان بویژه به شاگردان، علاقمندان و ارادتمندان وی، بالاخص به فرزندان و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه خداوند متعال علو درجات و حشر وی با اولیاء طاهرینش را مسئلت نموده و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل را خواستارم.

 

آیت الله ناصری؛ از نشر معارف اخلاقی تا دلبستگی به امام و رهبری

آیت الله ناصری همواره در تحكیم نظام اسلامی كوشید

حضرت آیت الله نوری همدانی با صدور پیامی ارتحال عالم ربانی آیت الله آقای حاج شیخ محمد علی ناصری را تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ارتحال عالم ربانی آیت الله آقای حاج شیخ محمد علی ناصری «رحمت الله علیه» موجب تأسف و تأثر گردید.

آن فقیه مهذب و مدرس اخلاق سالیان فراوانی را از محضر پر فیض اساتید بزرگ درحوزه مقدس نجف بهره برد و به مقامات مهم علمی و اخلاقی دست یافت و بخشی از عمر با بركت خود را نیز به ترویج فرهنگ اهلبیت (علیهم السلام) و خدمت به مردم سپری نمود و همواره در تحكیم نظام اسلامی كوشید.

اینجانب فقدان این استاد اخلاق و عالم خدمتگزار را به حوزه های علمیه و همه وابستگان و آقازادگان محترم، ارادتمندان و اهالی متدین اصفهان تسلیت عرض نموده و علومقام برای آن فقید سعید مسئلت می‌نمایم.

۵ شهریور ماه ۱۴۰۱

حسین نوری همدانی

 

آیت الله ناصری؛ از نشر معارف اخلاقی تا دلبستگی به امام و رهبری

حضرت آیت الله جوادی آملی نیز در پیامی ارتحال عالم متخلق آیت الله ناصری را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: ارتحال عالم متخلق حضرت آیت الله ناصری را به حوزه علمیه و مردم بزرگوار اصفهان و بیت شریف آن فقید سعید تسلیت و علو درجات آن فقیه راحل و صبر جمیل بازماندگان از خدای سبحان مسئلت می شود.

 

آیت الله ناصری؛ از نشر معارف اخلاقی تا دلبستگی به امام و رهبری

مقام اخلاص و صفاى نفس در حیات آیت الله ناصری درسى ماندگار براى حوزویان است

حضرت آیت الله حسین مظاهری با صدور پیامی در پی ارتحال عالم وارسته و جليل‌القدر آيت‌الله حاج شيخ محمد ناصرى اظهار کرد: ارتحال عالم وارسته و جليل‌القدر حضرت آيت‌الله آقاى حاج شيخ محمد ناصرى«قدس‌سره» موجب كمال تأسّف و تأثّر گرديد.

اين عالم پارسا براى حوزۀ علمي اصفهان، مدرسى عاليقدر و استاد اخلاقى نافذ و مهربان و براى عموم مردم و ارادتمندان ايشان، اسوه‌اى عامل در تقوا و تهذيب و براى سالكان طريق، راهنمايى دلسوز در پيمودن راه تزكيۀ نفس و سلوك‌الى‌الله بودند و اكنون خلأ وجودى اين عالم عارف ، خسارتى بزرگ براى همه ماست.

مقام اخلاص و صفاى نفس و ارادت و دلباختگى زايدالوصف ايشان به قطب عالم امكان حضرت بقيةالله‌الأعظم«ارواح‌العالمين‌له‌الفداء» بى شك در كارنامۀ حيات پر بركت اين عالم ربّانى، درسى ماندگار براى همه حوزويان و سربازان حضرت ولیّ‌عصر«عليه‌آلاف‌التّحيّة والسّلام» است و اينك نيز مايه علوّ درجه ايشان در حضور پرورگار مهربان است.

مردم شريف و با ايمان اصفهان كه ساليان متمادى از محضر پرفيضِ دروس اخلاق و معرفت ايشان بهره‌مند بوده‌اند، بى‌ترديد در تجليل از مقام والاى ايشان نيز حضورى چشمگير خواهند داشت.

اين مصيبت را به پيشگاه حضرت ولى‌الله‌الأعظم«عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّريف» و به حوزۀ علميّۀ اصفهان و همۀ شاگردان و ارادتمندان و تربيت يافتگان علمى و عملى اين عالم واصل و به بيت شريف ايشان خصوصاً آقازادگان مكرّم و گراميشان تسليت و تعزيت عرض مى‌كنم و از خداوند متعال علوّ درجات اين عالم متقى و حشر و نشر ايشان با ارواح مطهر حضرات اولياء طاهرين و معصومين«صلوات‌الله‌عليهم‌اجمعين» را مسألت كرده و اميد است حضرت حق تعالى اين مصيبت را به لطف و كرم عميم خود جبران فرمايد. ولا حول ولا قوّة الّا بالله العلى العظيم.

 

آیت الله ناصری؛ از نشر معارف اخلاقی تا دلبستگی به امام و رهبری

تربیت صدها شاگرد و انجام خدمات اجتماعی از فعالیت های آیت الله ناصری بود

آیت الله سیدمحمد سعیدی در پیامی ارتحال آیت الله شیخ محمدعلی ناصری دولت آبادی عالم و استاد اخلاق را تسلیت گفت و تصریح کرد: رحلت عالم بزرگوار و استاد اخلاق، حضرت آیت الله حاج شیخ محمدعلی ناصری دولت آبادی رحمت الله علیه موجب تأثر و تأسف فراوان گردید. این عالم جلیل القدرهمه عمر با برکت خویش را صرف خدمت به ساحت قرآن کریم و مکتب اهل بیت علیهم السلام و تهذیب و تربیت نفوس بندگان خدا به ویژه جوانان کرد.

تربیت صدها شاگرد، تدوین آثار علمی، تأسیس مراکز علمی، فرهنگی، عبادی و انجام خدمات اجتماعی فراوان از جمله فعالیت های آن عالم پارسا می باشد.

اخلاص، صفای باطن، بیان شیرین و جذاب، ارادت و شیفتگی نسبت به حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، دفاع مستمر و قاطع از ارزش های دینی و اسلامی و آرمان های والای انقلاب اسلامی و تکریم امام راحل عظیم الشأن قدس سره و رهبری معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای دام ظله از دیگر خصایص ممتاز این عالم و سالک الی الله بود.

اینجانب در جوار مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام رحلت این عالم ربانی را به حوزه های علمیه، حوزه علمیه اصفهان، مردم شریف و ولایت مدار آن دیار، بیت مکرم ایشان و عموم شاگردان و علاقه مندان تسلیت گفته و از درگاه الهی برای روح آن عالم متخلق علو درجات و رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می کنم.

 

آیت الله ناصری؛ از نشر معارف اخلاقی تا دلبستگی به امام و رهبری

خطابات از دل برخاسته‌ آیت الله ناصری کام‌های تشنه‌ جویندگان معنویت را سیراب می‌ساخت

آیت الله علی اکبر رشاد در پیام اتحال آیت الله ناصری اصفهانی استاد برجسته اخلاق خاطرنشان کرد: رحلت عالم مجاهد، سالک متواضع، استاد برجسته اخلاق، حضرت آیت الله ناصری اصفهاني دولت آبادي (قدّس الله نفسه الزکيه) مایه‌ی تاسف و تاثر شدید شد.

او از پیشتازان نهضت امام خمیني (قدّه) و پشتوانه‌های معنوي نظام اسلامی و همراهان راسخ رهبر معظم انقلاب اسلامی بشمار می‌رفت، و محضر برکت‌آثارش منشا خدمات علمی ماندگاری در حوزه علمیه فخیم و فاخر اصفهان بود، و وجود ذی‌جودش طی سنوات متمادي ملجأ مستمندان در آن خطه خطیر قلمداد می شد. خطابات زلال از دل برخاسته‌ی این مدرس مبرز حوزه، کام‌های تشنه‌ی جویندگان معرفت و معنویت، بویژه جوانان را، در سراسر کشور سیراب می‌ساخت. فقدان این عالم الاهي مایه‌ی خسارت معنوی جبران‌ناپذیری در جامعه‌ی حوزوی و دانشگاهی و طبقات جوان است.

اینجانب از سوی خود و ارکان حوزه‌ی عریق و عظیم تهران، این حادثه‌ی مولمه را به رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام ظله الوارف) و دیگر مراجع عظام، خاصه مرجع مجاهد و زعیم حکیم حوزه علمیه‌ی اصفهان حضرت آیت الله مظاهری، و نیز تلامذه و ارادتمندان و بیت مکرم آن راحل رستگار تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای آن مرحوم مغفرت و علو مرتبت مسالت می‌کنم، و برای بازماندگان سوگوار، صبر و اجر مسئلت دارم. حشره الله مع سید الشهداء و الأحرار و اصحابه الأبرار و اسکنه فسیح جنانه.

 

آیت الله ناصری؛ از نشر معارف اخلاقی تا دلبستگی به امام و رهبری

آیت الله ناصری از یاران دلبسته امام خمینی و رهبر انقلاب بود

محمدباقر قالیباف در پیامی درگذشت عالم ربانی و مجتهد پارسا و زاهد آیت‌الله حاج‌شیخ محمدعلی‌ ناصری دولت‌آبادی را تسلیت گفت. و نوشت: درگذشت عالم ربانی و مجتهد پارسا و زاهد حضرت‌آیت‌الله حاج‌شیخ محمدعلی‌ ناصری دولت‌آبادی موجب تاسف و تاثر شد.

ایشان از علمای برجسته اخلاق و عرفان و فقاهت و از یاران دلبسته امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بودند که سالهای متمادی در حوزه‌های علمیه اصفهان، قم و نجف و در محضر فضلای گرانقدر از جمله آیات عظام خویی، بهجت، امام راحل(ره) و علامه طباطبایی درس‌‌های بیشمار آموختند  و عمر پربرکت خویش را به گسترش و نشر معارف دینی و علوم اسلامی، تربیت طلاب ،ترویج شعائر اهل‌بیت علیهم‌السلام و همچنین در راه‌اندازی و مدیریت مراکز حوزوی علمیه و دینی ، خیریه و عام‌المنفعه و علمی و فرهنگی صرف نمودند.

اینجانب با تسلیت این ضایعه به روحانیت، حوزه‌های علمیه و مردم شریف استان اصفهان، شاگردان و بیت مکرم ایشان، برای آن عالم جلیل‌القدر علودرجات و رضوان الهی و حشر با اولیاءالله و برای بازماندگان صبر و سلامتی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

 

آیت الله ناصری؛ از نشر معارف اخلاقی تا دلبستگی به امام و رهبری

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رییس قوه‌ قضاییه طی پیامی به مناسبت  ارتحال  آیت‌الله ناصری  اظهار داشت: خبر رحلت عالم ربانی آیت‌الله ناصری موجب اندوه و تأسف فراوان شد. عمر پر برکت این روحانی پرهیزکار و پاک‌نهاد و این معلّم اخلاق، سرشار و مشحون از مجاهدت در تربیت نفوس مؤمن و معرفت‌جو بود.

بی‌تردید فقدان این شخصیت برجسته برای تلامیذ و مستفیدان محضر پرفیض او ثلمه‌ای بزرگ است.

اینجانب تسلیت صمیمانه‌‌ی خود را به خانواده‌ی مکرم و فرزندان محترم و دیگر وابستگان و به همه‌ی ارادتمندان ایشان خصوصاً علما و طلاب و مردم اصفهان معروض داشته و از درگاه خداوند متعال برای ایشان رحمت واسعه و علو درجات مسألت می‌نمایم.

 

آیت الله ناصری؛ از نشر معارف اخلاقی تا دلبستگی به امام و رهبری

آیت الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان در پیامی ارتحال آیت الله ناصری(ره) را به رهبر معظم انقلاب، حوزه‌های علمیه و بازماندگان ایشان تسلیت گفت و ابراز کرد: با تأسف و تأثر مطلع شدیم عالم عامل و سالک واصل، مجتهد جلیل القدر، حضرت آیت الله آقای محمدعلی ناصری قدس الله نفسه الزکیه، از عالم خاکی رخت بر بسته و در جوار رحمت واسعه الهی ساکن شده‌اند.

فقدان این استاد بزرگ عرفان و اخلاق برای ارادتمندان ایشان تألم برانگیز و برای کسانی چون اینجانب که سال‌ها از همنشینی و مصاحبت صمیمانه ایشان بهره و حظ معنوی برده اند ضایعه‌ای جبران ناپذیر است.

اینجانب درگذشت این عالم وارسته را به محضر امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه و بهره‌مندان از نفس مسیحایی اش تسلیت گفته و از درگاه باریتعالی صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان ایشان مسئلت می‌نمایم.

امیدوارم روح بزرگ و مطهر آن بزرگوار با اولیای خدا محشور باشد.

 

آیت الله ناصری؛ از نشر معارف اخلاقی تا دلبستگی به امام و رهبری

مقامات معنوی آیت الله ناصری همچنان جویندگان تقوا را سیراب خواهد ساخت

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه نیز در پی رحلت ملکوتی عالم جلیل القدر آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی ناصری با ارسال پیام تسلیتی بیان کرد: رحلت ملکوتی عالم جلیل القدر ، فقیه وارسته و استاد برجسته اخلاق حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمد علی ناصری (قدس الله نفس الزکیه ) موجب تاثر و اندوه عمیق شد.

برکات وجودی و مقامات رفیع عرفانی و معنوی آن سالک الی الله همچنان شیفتگان علم و معرفت و جویندگان گوهر تزکیه و تقوا را سیراب و آنان را در سیر و سلوک رهنمون خواهد ساخت.

این مصیبت جانکاه و ضایعه بزرگ و جبران ناپذیر را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی (مد ظله العالی)، خاندان معظم ناصری، ملت شریف ایران، حوزه های علمیه، جامعه روحانیت به ویژه مردم مومن و شریف استان اصفهان و شاگردان ارجمند ایشان تسلیت و تعزیت میگویم و از درگاه خداوند قادر علیم برای آن عبد صالح رحمت واسعه الهی و همجواری با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و برای یادگاران و بازماندگان گرانقدر و عموم مصیبت دیدگان، صبر و شکیبایی توأم با پاداش صابرین مسئلت می جویم.

 

آیت الله ناصری؛ از نشر معارف اخلاقی تا دلبستگی به امام و رهبری

 حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری با ابزار ناراحتی از رحلت حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی ناصری عنوان کرد: ارتحال غمبار عالم جلیل القدر و عارف واصل، حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی ناصری، موجب تأسف و تأثر عمیق آشنایان و علاقمندان و مستفیدان از محضر پرفیض آن عالم ربانی است.

مرحوم آیت‌الله ناصری علاوه بر استفاضه از محضر بزرگان اصفهان و نجف از برکت عنایات حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام خوشه‌چین محضر عارفان زنده دلِ وادی ولایت گردید و در هجرت با برکتش به اصفهان طی دهه‌های متمادی مأمن دل‌های شیفته و جان‌های تشنه و علاقمندان به اخلاق و سلوک اخلاقی وعرفانی بود.

مجلس درس و محفل اخلاق او چشمه زلال صدق و صفا و  حلقه آشنایی با معارف ناب قرآنی و ولایی و توسل به ساحت قدسی حضرت صاحب الامرارواحنا فداه بود که جان و روح  جوانان مؤمنی را صفا می‌داد که از اصفهان و اطراف ایران اسلامی به محضر سرشار از نورش می‌شتافتند و بهره‌مند می‌شدند.

همراهی آن فقیه اخلاقی و انقلابی و بصیر با نهضت امام خمینی کبیر و حمایت صادقانه و مستمر از مقام معظم رهبری و توصیه‌های ماندگارشان در حمایت از انقلاب و رهبر حکیم انقلاب، حکایت از عمق نگاه و بصیرت الهی وانقلابی ایشان داشت.

رحلت آن رادمرد فضیلت و تقوا  و استاد بزرگ اخلاق و سلوک، ضایعه‌ای سنگین برای حوزه‌های علمیه و مردم مؤمن ما، به ویژه مردم عزیز و حوزه‌های علمیه اصفهان است.

اینجانب به نمایندگی از نمایندگان معزز ولی فقیه در استان‌ها و ائمه مکرم جمعه سراسر کشور و اعضای محترم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه این ضایعه مؤلمه را به محضر حضرت ولیعصر عجل‌الله تعالی فرجه و نایب بزرگوارش امام خامنه‌ای دامت برکاته و علمای اعلام بلاد، خصوصاً حوزه علمیه اصفهان و مردم مومن و ولایتمدار استان اصفهان و بالاخص به خاندان ارجمند و آقازادگان مکرم وسایر وابستگان ایشان تسلیت و تعزیت می‌گویم.

برای آن عالم ربّانی علّو درجات و حشر با حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام و برای بازماندگان و علاقمندان آن فقید فرزانه، صبر و اجر را از درگاه خداوند علیم وقدیر تمنا می‌کنم.

 

آیت الله ناصری؛ از نشر معارف اخلاقی تا دلبستگی به امام و رهبری

حجت الاسلام والمسلمین سیدجمال الدین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه در پیامی ارتحال آیت الله ناصری از اساتید بزرگ اخلاق را تسلیت گفت و نوشت: خبر ارتحال عالم ربانی و عارف انقلابی حضرت آیت الله ناصری دولت آبادی موجب تأثر و تألم گردید. فقدان این عالم عامل و استاد اخلآق که مصداق بارز: إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ می‌باشد، امت اسلامی و شاگردانش را از فیض علمی و معنوی او محروم نمود.

این مصیبت مولمه را به محضر مقدس حضرت ولی عصر ارواحناله الفداء، مقام معظم رهبری دام ظله العالی، حوزه‌های علمیه به‌ویژه مردم بصیر اصفهان و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض می‌نمایم. از خداوند رحمان برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان محترم، صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

 

آیت الله ناصری؛ از نشر معارف اخلاقی تا دلبستگی به امام و رهبری

حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در پیامی رحلت این عالم وارسته ثلمه ای در دین برشمرد و ابراز کرد: ارتحال ملکوتی عالم ربانی حضرت آیت الله آقاى حاج شيخ محمد علی ناصرى(رضوان الله تعالی علیه) را به محضر مبارک حضرت ولی‌عصر(ارواحنا فداه)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ، زعیم حوزه علمیه اصفهان حضرت آیت الله مظاهری (حفظه الله تعالی)، فرزندان فاضل و مکرم، حوزه‌های علمیه و شاگردان و علاقمندان آن مرحوم تسلیت عرض می‌نمایم.
استاد اخلاق شریفی که سال‌های عمر با برکت خود را در خدمت به ترویج اخلاق حسنه و معارف الهی اسلام سپری کرد و الگوی زهد، مجاهدت، حسن معاشرت ، اخلاق و تواضع بود که با صفای نفس، عشق و ارادت کم نظیری به حضرت بقية‌الله الأعظم ارواحنا له الفداء داشت، و با همان صفا و عشق فعالیت‌های ماندگار و پر برکتی را در ایجاد مدارس علمیه و مراکز آموزشی و تربیت شاگردان متعدد، بنیان نهاد.
آن عالم وارسته همواره پشتیبان نظام اسلامی و امام راحل عظیم الشأن(قدس‌سره الشریف) بود و در حمایت از مقام معظم رهبری(مدظله العالی) استوار بود.
برای روح بلند آن عالم وارسته علو درجات و برای فرزندان بزرگوار و بازماندگان و ارادتمندان آن فقید سعید، صبر و اجر مسئلت دارم.

 

آیت الله ناصری؛ از نشر معارف اخلاقی تا دلبستگی به امام و رهبری

آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه با ارسال پیام تسلیت به مناسبت در گذشت این عالم وارسته و استاد اخلاق حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: آیت الله ناصری با مهاجرت ارزشمند خود به اصفهان حوزه علمیه اصفهان را رونق بخشید و طلاب و دانشجویان و جوانان و مردم شریف اصفهان از آن وجود شریف بهره ها بردند.

خبر ارتحال مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد علی ناصری دولت آبادی اعلی الله مقامه مایه مزید اندوه و تألم حوزه های علمیه است، آن عالم عالیقدر تحصیلات حوزوی خود را نزد بزرگان و مفاخر حوزه کهن نجف اشرف گذراند و مدارج والای سلوک معنوی و اخلاقی را همانجا آموخت و طی کرد و سپس با مهاجرت ارزشمند خود به اصفهان حوزه علمیه اصفهان را رونق بخشید و طلاب و دانشجویان و جوانان و مردم شریف اصفهان از آن وجود شریف بهره ها بردند و شیوه های اصلاح و تزکیه نفس و بویژه راه شناخت اولیای الهی و آشنایی و موانست با حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنافداه را از ایشان آموختند ، ایشان همچنان درخدمات اجتماعی و فرهنگی کوشا و درکنار مردم بودند و آثار نیک و بزرگی از ایشان ماندگار ماند و حوزه بزرگ قم نیز از برکات ایشان بهره مند بود.

ارتحال آن فقید سعید را به حضرت ولی عصر عج و رهبری معظم و مراجع عظام شاگردان و علاقمندان ایشان وحوزه های علمیه بویژه حوزه علمیه و علما و اساتید و بزرگان ومردم شریف اصفهان و نیز به بازماندگان ارجمند و آقازادگان مکرم تسلیت و تعزیت گفته، رفعت مقام و حشر با اولیای الهی و صدیقین را برای آن استاد اخلاق و معرفت و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان محترم از خداوند ودود و رحیم خواستارم.

 

آیت الله ناصری؛ از نشر معارف اخلاقی تا دلبستگی به امام و رهبری

آیت الله علی کریمی جهرمی از اساتید حوزه علمیه با صدور پیامی ارتحال آیت‌الله ناصری از علمای اخلاق در اصفهان را تسلیت گفت که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الَّذینَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلائِکَةُ طَیِّبینَ یَقُولُونَ سَلامٌ عَلَیْکُمْ ادْخُلُوا الْجَنَّةَ بِما کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ

خبر ارتحال عالم ربانی و با اخلاص و مربی نفوس، حضرت آیت الله حاج شیخ محمد ناصری دولت آبادی رضوان الله تعالی علیه موجب تاسف و تاثر گردید.

آن روحانی جلیل‌القدر، عمر با برکت خود را در راه ترویج دین و تبلیغ شرع مبین و تشیید مبانی عقیدتی مومنین و تربیت طلاب و نفوس، و توجه دل‌ها به سوی قطب عالم امکان حضرت بقیة الله فی الارضین ارواحنا فداه صرف نمود و برای مردم و مومنان، اسوه و حجت، و برای مکتب تشیع، خدمت‌گزاری صادق و وفی بود.

فقدان این شخصیت ارزنده و تاثیرگذار، ثلمه‌ای برای حوزه‌های علمیه و اندوهی فراموش نشدنی برای مردم مومن اصفهان و دولت‌آباد و همه کسانی است که از محضر تقوا و اخلاق و معنویت و صفای باطن آن عالم پرهیزکار، خوشه‌ها چیدند و از نفحات نورانی محراب و منبر او، به سُبُل سعادت و سلام رسیدند. حیات طیبه آن فقید سعید، در راه جلب رضایت و خشنودی مولایش امام زمان عجل الله فرجه الشریف سپری شد و سیره عمل صالح ایشان بر محور خدمت مخلصانه و هدایت مشفقانه و بی‌چشمداشت ایتام آل محمد علیهم السلام بر تارک افتخارات حوزه‌های علمیه شیعه می‌درخشد و چراغ راه سالکان الی الله و به خصوص طلاب عزیز خواهد بود.

حقیر این ضایعه جبران‌ناپذیر را به محضر مبارک حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و حوزه‌های علمیه و مومنان و همه ارادتمندان ایشان خصوصا در استان اصفهان، و نیز به خانواده معزز و آیت‌الله زادگان مکرم و معظم آن بزرگوار تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال، برای ایشان، علو درجات و رحمت و رضوان الهی و حشر و هم‌جواری با مولایش حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام را مسئلت دارم.

 

آیت الله ناصری؛ از نشر معارف اخلاقی تا دلبستگی به امام و رهبری

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی رحلت این استاد اخلاق را در پیامی به خانواده و ارادتمندان این عالم تسلیت و از خداوند برای ایشان علو درجات را خواستار شد.

ارتحال ملکوتی عالم ربانی و عارف واصل مرحوم آیت الله حاج شیخ محمدعلی ناصری، ثلمه جبران ناپذیری را برای حوزه های علمیه رقم زد.

این فقیه عرفانی عمرش را وقف تربیت اخلاقی و عرفانی شاگردان و دفاع از حریم انقلاب و ولایت کرد.

روح اخلاقی او، سالکان را مشتاق سلوک و تشنگان طریقت الهی را جویای معرفت ساخت.

ارتحال این عالم صمدانی را به حوزه های علمیه، مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و شاگردان و به ویژه خانواده و آقازاده معظم له جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری تسلیت عرض می کنم.

رضوان و جنات الهی و ضیافت علوی نصیب این مهاجر الی الله باد.

 

آیت الله ناصری؛ از نشر معارف اخلاقی تا دلبستگی به امام و رهبری

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی ارتحال آیت الله محمد علی ناصری دولت آبادی را تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم پرهیزگار و معلم اخلاق، آیت الله حاج شیخ محمد علی ناصری دولت آبادی (رحمه الله‌علیه) موجب تألم و تأثر گردید. این فقیه عالیقدر سال ها به تدریس علوم و معارف اسلامی در حوزه های علمیه همت گماشت و با برگزاری مجالس وعظ و جلسات درس اخلاق، با بیانی گرم و دلنشین به تربیت نفوس مستعد و ترویج مکارم اخلاق پرداخت.

سعی بلیغ ایشان در ترویج معارف مهدوی و سلوک انقلابی و ولایتمدارانه ی ایشان، توشه ای گرانبها برای این استاد اخلاق است. آن عارف ولایی، علاوه بر تلاش های علمی و فرهنگی ،مشارکتی جدی نیز در فعالیت های خیریه اجتماعی و تأسیس مراکز بهداشتی درمانی داشت و در این زمینه منشأ خیرات ماندگاری گردید.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این عالم جلیل القدر را به محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم (عجل‌الله‌ تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید (دامت‌برکاتهم)، حوزه‌های علمیه، مردم شریف اصفهان، همچنین آقازادگان محترم ،بیت مکرم و شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض نموده، برای آن مرحوم علو درجات، غفران و رحمت الهی و برای بازماندان صبر و اجر از خداوند متعال خواستار است.

 

دفتر مرحوم حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با صدور پیامی رحلت عالم ربانی آیت الله ناصری را تسلیت گفته و اظهار داشت: رحلت عالم ربانی آیت الله آقای حاج شیخ محمد ناصری طاب ثراه موجب تاسف و تاثر گردید.

عالم وارسته ای که عمر مبارک خود را در ترویج و نشر معارف نورانی اهل بیت علیهم السلام و تربیت شاگردان برجسته و تهذیب نفوس سپری کرد و با رفتار و اخلاق حسنه و صفات حمیده خود مومنین را هدایت و ارشاد نمود.

خدمات عام المنفعه ایشان در اصفهان و تاسیس مدارس دینی و مراکز تحقیقاتی از آثار ماندگار آن عالم جلیل القدر است.

ارادت و علاقه ایشان به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء در کارنامه ی حیات این عالم پارسا و معلم اخلاق الگویی درخشان برای منتظران آن حضرت است.

فقدان اسفناک ایشان را به حوزه های علمیه و حضرات علمای اعلام و مردم شریف اصفهان و به بیت مکرم به ویژه آقازادگان معظم تسلیت عرض نموده، علو درجات آن فقید سعید را از خداوند متعال مسئلت دارم.

ارسال نظرات