۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۷۲۰۴۶۳
خطیب نماز جمعه دامغان:

مردم خواستار برخورد قاطعانه با اغتشاشگران هستند

مردم خواستار برخورد قاطعانه با اغتشاشگران هستند
امام جمعه موقت دامغان با بیان اینکه اعتراض نسبتی با اغتشاش، قتل بیگناهان، قرآن سوزی و آتش زدن پرچم ندارد گفت: مردم خواستار برخورد قاطع با اغتشاشگران هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت‌الاسلام احمد فؤادیان در خطبه‌های نماز جمعه باشکوه این هفته دامغان که با حضور گسترده مردم ولایت‌مدار این شهرستان در مصلی امام‌خمینی (ره) برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع‌الاول با یادآوری نهم مهرماه روز جهانی سالمندان و تاکید بر ضرورت تکریم و احترام این قشر از جامعه، اظهار داشت: خداوند در آیه ۷۰ سوره مبارکه نحل می‌فرماید: " وَاللَّهُ خَلَقَکُمْ ثُمَّ یَتَوَفَّاکُمْ ۚ وَمِنْکُمْ مَنْ یُرَدُّ إِلَىٰ أَرْذَلِ الْعُمُرِ لِکَیْ لَا یَعْلَمَ بَعْدَ عِلْمٍ شَیْئًا ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ قَدِیرٌ" و خدا شما را آفریده و سپس می‌میراند؛ و بعضی از شما را به سن انحطاط پیری می‌رسانند که هر چه دانسته همه را فراموش می‌کند. همانا خداست که همیشه دانا و تواناست.

خطیب نماز جمعه دامغان افزود: پیامبر اکرم (ص) در بخشی از روایتی شریف که در جلد ۷۰ بحارالانوار صفحه ۳۹۰ آمده‌است می‌فرماید: کسی که در مسیر درست حرکت کند وقتی به سن ۷۰ سالگی رسید خدا و همه آسمان‌نشین‌ها او را دوست می‌دارند، آنگاه که به ۸۰ سالگی برسد خداوند حسناتش را می‌پذیرد و ازلغزش‌های ناخواسته او چشم می‌پوشد، وقتی به سن ۹۰ سالگی رسید خدا تمام گناهانش را می‌بخشد؛ لذا پیامبر اکرم (ص) فرمود پیرانتان را حرمت قائل شوید و با آنان مهربان باشید؛ ازسویی‌دیگر فراموش نکنیم که خداوند از پیر گناهکار به‌شدت متنفر است.

امام‌جمعه موقت دامغان در ادامه با اشاره به سخنرانی جامع و کامل و سرشار از فرهنگ ولایت و برائت ریاست محترم جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: این سخنرانی با صفاتی که بر آن برشمردیم، ستایش و تقدیر دوستان و بغض و کینه دشمنان و بدخواهان را برانگیخت؛ چند نکته راجع‌به محور‌های مهم این سخنرانی باید مورد توجه قرار گیرد نکته اول تأکید آیت‌الله رئیسی بر صلح و امنیت برای همگان در جهان و همکاری‌های بین‌المللی است.

حجت‌الاسلام فؤادیان افزود: تأکید ریاست محترم جمهور بر تحلیل منصفانه و واقع‌بینانه در موضوع هسته‌ای و اصرار و پافشاری ایشان بر این مهم که بر اساس فتوای صریح حضرت امام خامنه‌ای ایران اسلامی در پی دستیابی به سلاح هسته‌ای نمی‌باشد و این اقدام را حرام می‌داندو اینکه فتوای رهبر معظم انقلاب را از هر نظارتی بازدارنده‌تر دانستند از دیگر محور‌های مهم سخنان وی بود.

استاد حوزه و دانشگاه سومین محور مهم در سخنان ریاست محترم جمهور در سازمان ملل را برملا کردن جنایات تروریسم دولتی و بین‌المللی آمریکایی صهیونیستی عنوان و اضافه کرد: ایشان با بالا بردن تمثال مبارک شهید والامقام سردار سلیمانی بار دیگر چهره واقعی مدعیان دروغین حقوق بشر را به جهانیان نشان داد.

حجت الاسلام فؤادیان در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث و اغتشاشات اخیر کشور اشاره کرد و گفت: حوادث روز‌های گذشته از زوایای مختلف قابل بررسی است، نخست آنکه اعتراض نسبت‌به برخی تصمیمات حق طبیعی افراد است و حتی ریاست محترم جمهور نیز در مصاحبه اخیر خود پیشنهادی بکر، پیشرفته و نو ارائه کردند تا مراکزی برای طرح و بررسی اعتراضات مردم در کشور دایر گردد.

وی اضافه کرد: اعتراض یک مسئله اجتماعی است و با آشوب، اغتشاش، بلوا، سلب آسایش امنیت مردم، قتل و غارت اموال عمومی، دزدی و حتی تعدی به حقوق دیگران بسیار متفاوت است، بدون تردید ما خود را در دلایل از دنیا رفتن دختر هم‌وطن صاحب‌نظر نمی‌دانیم، اما می‌خواهیم بپرسیم چرا باید به این بهانه قرآن به آتش کشیده می‌شود؟

خطیب نماز جمعه دامغان تصریح کرد: آیا وفات یک دختر هموطن ربطی با این اعمال دارد؟ چرا مساجد و حسینیه‌ها به آتش کشیده شدند؟ انسان‌هایی بی‌گناه شهید شدند و حتی آتش زده شدند؟ چرا برخی کسانی که به اسم اعتراض به خیابان آمده بودند نه‌تن‌ها شعار‌های هنجار شکنانه سردادند بلکه در مخالفت صریح با قرآن و دستورات دین فریاد زدند؟ چرا پرچمی که نماد اقتدار و وحدت یک ملت است باید به آتش کشیده شود و بسیاری سوالات دیگر که باید پاسخ داده شود.

وی با یادآوری روایتی شریف از رسول گرامی اسلام (ص) که می‌فرماید، مؤمن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: امت حزب‌الله ضمن تقدیر و حمایت از حرکت جانانه سپاه پاسداران در حمله به پایگاه‌های تروریست‌ها و تقدیر از جان‌فشانی‌های نیروی انتظامی، از دولت و قوه قضاییه مصرانه می‌خواهیم تا در برخورد با سران فتنه جدید، ذره‌ای کوتاه نیامده و آنان را به سزای اعمال خود برسانند. /۹۷۷/

جواد رمضانیان
ارسال نظرات