۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۷۲۰۴۹۲
مدیر جامعه الزهرا:

روحیه امید، توانایی و قدرشناسی را در طلاب تقویت کنیم

روحیه امید، توانایی و قدرشناسی را در طلاب تقویت کنیم
برقعی گفت: استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها و استعدادهای طلاب را از ابتدای ورودشان، جانی دوباره دهیم و روحیه امید، توانایی و قدرشناسی را در طلاب تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا(س) در آیین آغاز سال تحصیلی جدید 1402 ـ 1401 مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) که قبل از ظهر امروز در سالن آیت‌الله شرعی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، با شاره به اینکه خود ارزيابى از مسير طى شده حوزه‌های علمیه امری ضروری بوده و گستره مأموريت حوزه مسئله ای فراملى است اظهار داشت: در تاریخ انقلاب اسلامی شاهد پویایی، کنشگری و اثربخشی بانوان در عرصه‌های مختلف فرهیختگی و علمی بوده ایم؛ هرچند برای ایجاد تمدن نوین اسلامی و عمل به فرمایشات امامین انقلاب مبنی بر حضور موثر بانوان عالم، متدین و متعهد برای شکل‌گیری خانواده‌های متمدن اسلامی، ترویج سبک زندگی اسلامی کمی فاصله داریم؛ اما ان‌شاءالله برای رسیدن به این این مهم با قوّت روزافزون و انگیزه و امید پیش خواهیم رفت.

وی در ادامه افزود: همه ما اذعان داریم که گستره مأموريت حوزه امری ملى نيست؛ بلكه فراتر از ملى و حتى منطقه اى است و امروز رسالت حوزه هاى علميه رسالتی كاملا جهانى و بين الملل است؛ اما ما چه مقدار از اسناد بالادستی و فرمایشات امامین انقلاب را در زمینه چشم انداز و رسالت حوزه محقق کرده ایم؟

مدیر جامعه الزهرا(س) ابراز کرد: حوزه های علمیه باید برنامه جامع، مدل عملیاتی و نیز لايه هاى نظرى، علمى- كاربردى را به صورت میدانی بررسی کند تا به صورت مرتب خودارزیابی داشته باشد؛ چراکه گاهی اوقات به نظر می‌رسد که ناخواسته اولویت‌ها در حال تغییر است و یا برخی اولویت‌های مهم منزوی شده اند.

برقعی تصریح کرد: ما با برنامه راهبردى و عملیاتی جامع، به‌روز کردن نیروی انسانی موجود و ارتقای نیروی‌های قبل، ایجاد سرمایه انسانی خلاق و کارآمد، اتخاد روش‌های جدید با حفظ اصالت و سنت مطلوب حوزه‌ها، دادن هویت و اعتباربخشی صحیح به طلاب و حوزه مى توانیم كارهاى اثربخش و ماندگار داشته باشیم.

مدیر جامعه الزهرا(س) بیان داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ایمان هم در انتخاب مسیر درست زندگی و هم در جزم شدن اراده‌ها و هم افزایش مقاومت در برابر دشمن، نقشی مهم و اساسی دارد؛ چراکه مبتنی بر همین ایمان است که می‌توان کنشگران و طلاب کنشگر را در مسیر «قیام لله» به عنوان شاخصِ «عمل صالح» به حرکت در آورد.

برقعی خطاب به حوزه های علمیه اظهار داشت: حوزه های علمیه باید طابی تربیت کنند که امیدوار باشند و با نشاط و حال خوب، ایام تحصیل خود را سپری کنند و در ادامه، نشاط و اثربخشی حیات طیبه را با علم و عمل خود در اجتماع نشر دهند.

مدیر جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه ما باید از ظرفیت طلاب خوش فکر، فرزانه، خوش بیان، متدین و هوشمند در مسیر برنامه‌ها و اجرا استفاده کنیم بیان داشت: استفاده از ظرفیت‌های مختلف خود طلاب در گذشته، بسیار پررنگ بوده و لازم است این مبحث را و استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها و استعدادهای طلاب را از ابتدای ورودشان، جانی دوباره دهیم و روحیه امید، توانایی و قدرشناسی را در طلاب تقویت کنیم.

ارسال نظرات