۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۷۲۰۰۴۹
حجت الاسلام مقیمی خبر داد؛

آغاز طرح کشوری «برگ مهر» همراه با پویش «دانش آموز بخشنده»

آغاز طرح کشوری «برگ مهر» همراه با پویش «دانش آموز بخشنده»
مدیر طرح کشوری برگ مهر گفت: در این طرح دانش آموزان با اهداء کردن کتب و کاغذهای باطله خود در تهیه نوشت افزارهای دانش آموزان کم برخوردار محله و شهر خو سهیم خواهند بود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست خبری ب، پیش از ظهر امروز با سخنرانی حجت الاسلام علی مقیمی مدیر طرح کشوری برگ مهر در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

حجت الاسلام مقیمی با اشاره به فعالیت های جهادی بنیاد خیرین ابراز کرد: از افتخارات این بنیاد حضور در کنار مردم در مسائل و مشکلاتی است که در این چند سال اخیر از کرونا تا سیل و زلزله پیش آمده است.

وی بنیاد را شریک شادی و غم ملت برشمرد و ابراز کرد: یکی از مهم ترین رسالت های بنیاد خیرین اشاعه و گسترش فرهنگ انفاق و توسعه باقیات و صالحات است که بنیاد از توان و ظرفیت دستگاه ها در این راستا استفاده می کند.

مدیر طرح کشوری برگ مهر با تشریح وظایف گسترده بنیاد خیرین تصریح کرد: چه هدفی بالاتر از اینکه مردم خودشان در عرصه های مختلف پا به میدان کمک و یاری رسانی بگذارند و از حمایت همنوع و هموطن خود دریغ نکنند در طرح برگ مهر شاهد یاری مردم به هموطنان و دانش آموزان خواهیم بود و حوزه علمیه با اجرای این طرح پیشقدم شده است.

حجت الاسلام مقیمی با اشاره به اینکه جوانان امروز زیر سایه نظام اسلامی به فرهنگ یاری رسانی و انفاق رسیده اند، خاطرنشان کرد: برای نسل جدید و کودکانی که در فضای مجازی در حال رشد و نمو هستند نیز باید فکر کرد و با ایده های نو نها را با فرهنگ انفاق آشنا کرد.

وی افزود: طرح کشوری برگ مهر در راستای آشنایی نسل امروز با پدیده همیاری و کمک های اجتماعی و به تعبیر دیگر نشر فرهنگ انفاق و نیکوکاری است و از آنجایی که دانش آموزانی را سراغ داریم که توانایی نوشت افزارهای خود را ندارند در این زمینه پویش برگ مهر را راه اندازی کرده ایم.

مدیر طرح کشوری برگ مهر با اذعان به اینکه هر ایرانی روزانه سیزده کیلو کاغذ مصرف می کند، اظهار داشت: برگ مهر با پوشی دانش آموز بخشنده آغاز می شود و دانش آموزان کاغذ و کتب باطله خود را به مساجد و یا پایگاه های بنیاد خیرین حوزه های علمیه در سراسر کشور تحویل می دهند و در ذیل این کار خیرخواهانه در مسابقه عکس نیکوکاری بنیاد خیرین نیز شرکت می کند.

وی افزود: دانش آموزان تصاویر یا فیلم های یک دقیقه ای خود را در فضای مجازی بازنشر و برای ما به شماره 09104301160 ارسال کرده و پس از بررسی جوایزی تقدیم خواهد شد همچنین همایشی به عنوان اختتامیه برگزار و از صدها دانش آموز تقدیر خواهد شد.

آغاز طرح کشوری « برگ مهر» همراه با پویش «دانش آموز بخشنده»

حجت الاسلام مقیمی با اشاره به اینکه دانش آموز بخشنده سال نیز معرفی خواهد شد، اظهار داشت: یکی از اهداف بنیاد خیرین معرفی دانش آموز بخشنده سال تحصیلی جدید است که ان شاء الله شروعی برای همگیر شدن و ادامه دار بودن این پویش مهربانی برگ مهر باشد.

وی ادامه داد: مساجد سایر استانها با ارسال کتب و کاغذهای باطله به همان مقدار نوشت افزار ایرانی اسلامی جهت توزیع میان دانش آموزان نیازمند همان شهر یا محله ارسال خواهد شد.

وی بنیاد خیرین را واسطه خیر و نقطه امنی برای خیرین برشمرد و ادامه داد: خیرین عزیزی که قصد کار خیر و انفاق دارند می توانند به بنیاد خیرین مراجعه کنند و بنیاد خیرین را به عنوان یک امانتدار و واسطه مطمئن خودشان ببینند تا کار خیر به نام آنها ثبت شود.

حجت الاسلام مقیمی با اشاره به اینکه از مهر تا خرداد 1402 زمان تحویل کاغذهای باطله است، خاطرنشان کرد: بنای بنیاد بر دائمی شدن طرح است و امسال آغاز و نقطه شروعی برای برنامه ریزی های کلان تر در آینده خواهد بود.

وی جامعه هدف را نیازمندان عموم جامعه عنوان کرد و بیان داشت: اگرچه اولویت کمک های وقفی متوجه خانواده های نیازمند حوزوی است اما این طرح شامل عموم جامعه است و در واقع هر کجا نیاز عمومی باشد بنیاد به صورت عمومی گام برمی دارد و برای ما قومیت و دین و مذهب نیز مهم نبوده و طرح برگ مهر همه دانش آموزان را در بر می گیرد.

 

ارسال نظرات