۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۷۲۰۵۴۶
حجت الاسلام ضرابی زاده خبر داد؛

برگزاری دوره دوم طرح تعالی ویژه اساتید حوزه های علمیه + جزئیات

برگزاری دوره دوم طرح تعالی ویژه اساتید حوزه های علمیه + جزئیات
مسئول برگزاری دوره پودمانی تعالی اساتید حوزه‌های علمیه از برگزاری دوره دوم این طرح از ۱۲ الی ۱۵ مهرماه در مدرسه مروی تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ضرابی زاده، مسئول برگزاری دوره پودمانی تعالی اساتید حوزه‌های علمیه در گفت‌وگویی از برگزاری دوره دوم این طرح خبر داد و با ارائه گزارشی از روند برگزاری نخستین دوره از این طرح که چندی قبل به همت اداره اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه در خوانسار برگزار شد، گفت: این دوره از 12 الی 15 مهرماه در مدرسه مروی تهران برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ۹۰ نفر از اساتید حوزه های علمیه سراسر کشور در دومین دوره طرح تعالی حضور دارند، اظهار داشت: این اساتید پس از معرفی از سوی مدیران مدارس و معاونان تهذیب استانی و موفقیت در مصاحبه مکتوب و حضوری به این دوره دعوت شده اند.

مسئول برگزاری دوره پودمانی تعالی اساتید حوزه‌های علمیه به معرفی اساتید دومین دوره طرح تعالی پرداخت و گفت: بزرگوارانی همچون آیات شب زنده دار، فیاضی و جاودان و حجج اسلام والمسلمین حمید ملکی، محمد عالم زاده نوری، پناهیان، رضایی یزدی، رهنما، نصراللهی نسب و انبیائی از جمله اساتید این دوره خواهند بود.

وی سرفصل های دومین دوره طرح تعالی را اینگونه توصیف کرد: «تبیین مأموریت راهنمایان تهذیبی و تربیتی»، «تبیین ساحات تربیتی»، «نظریه تربیتی پشتیبان و فراساحتی»، «سیره تربیتی برخی از علما و اساتید اخلاق همچون آیت الله مرتضی حائری، آیت الله سعادت پرور و آیت الله مصباح یزدی»، «تربیت قرآنی و کاربست آن در تربیت طلبه»، «نوجوان شناسی(طلبه نوجوان)»، «تبیین ویژگی های طلبه امروزی» و «بایسته های مشاوره و راهنمایی در مدارس علمیه» از سرفصل های این دوره است.

حجت الاسلام ضرابی زاده در پایان خاطرنشان کرد: دوره نخست و دوم طرح تعالی، دوره های مقدماتی هستند و بعد از برگزاری دوره دوم، نیز از 8 الی 11 آذرماه سال جاری، مجموع اساتید شرکت کننده در این دو دوره، آموزش های تکمیلی لازم را نیز خواهند دید.

گفتنی است، دوره پودمانی تعالی با شعار «یک استاد، یک مربی» به منظور تربیت جامع، متوازن و رسالت‌مدار طلاب شکل گرفته و در سه سطح مقدماتی، تکمیلی و تداوم طراحی شده است.

اولین قسمت از سطح مقدماتی دوره امسال در شهر خوانسار به مدت ۸ روز و حدود ۶۰ نفر از اساتید منتخب حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار شد.

اساتید بعد از سپری کردن این مباحث به عنوان راهنمایان تهذیبی تربیتی مدارس علمیه شروع به فعالیت خواهند کرد که نتیجه و ثمره آن تربیت طلابی است که در تمام ساحات تربیتی، رشد کرده و مربی آنها به همه ابعاد تربیتی توجه خواهد داشت.

ارسال نظرات