۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۷۲۰۷۱۴
آیت الله رئیسی:

مردم با حضور و اعلام موضع خود دشمن را ناکام گذاشتند

مردم با حضور و اعلام موضع خود دشمن را ناکام گذاشتند
رئیس جمهور با بیان اینکه مردم با حضور و اعلام موضع خود دشمن را ناکام گذاشتند، گفت: دولت مردمی برای اجرای بسیاری از کارهای ضروری اما بر زمین مانده اقدام کرده است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز سه‌شنبه به منظور معرفی و دفاع از دکتر «محمدهادی زاهدی‌وفا» وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافته بود، با تسلیت فرارسیدن شهادت امام حسن عسکری (ع) با ذکر نکاتی در مورد حوادث و قضایای اخیر گفت: ابتدا باید از درگاه خداوند متعال بدلیل داشتن مردم بابصیرت، زمان‌شناس و دشمن‌شناس که حقیقتاً جلوه دیگری از بصیرت را نشان دادند و دشمنان را در این فتنه ناکام گذاشتند و همواره هدایت‌های امام و رهبری معظم انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار می‌دهند، شاکر باشیم.

وی حضور میلیونی مردم در اقصی نقاط کشور و اعلام انزجار از فتنه‌گران و اغتشاش‌گران را باعث ناکام گذاشتن توطئه دشمنان دانست و در عین حال به هدایت‌های حکیمانه و تحلیل جامع وقوع چنین حوادثی در کشور از سوی رهبر معظم انقلاب در روز گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: دلیل اینگونه فتنه‌ها بر علیه کشور و انقلاب اسلامی، برای همه انسان‌های فهیم و صاحب بصیرت، قابل درک بود.

رئیس جمهور با یادآوری تحلیل مقام معظم رهبری در پاسخ به این پرسش که چرا دشمنان، آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ملت، کشور و انقلاب ما توطئه و این بلواها را برپا می‌کنند، تصریح کرد: رهبر انقلاب علت وقوع چنین حوادثی را بدین دلیل دانستند که کشور در حال پیشرفت است و دشمن نمی‌خواهد کشور ما پیشرفت داشته باشد. این نکته محوری بود که ایشان به آن اشاره فرمودند.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: حقیقتاً دلیل خشم دشمن از کشور و ملت ما آن است که می‌بیند علیرغم همه تهدیدها و تحریم‌ها، مسیر پیشرفت را طی می‌کنیم، نسبت به همه تحریم‌ها و موانعی که ایجاد کرده بی‌توجه هستیم و در جهت رفع و خنثی‌سازی تحریم‌ها به صورت عادلانه و عزتمندانه تلاش می‌کنیم.

دشمن از پیشرفت‌های کشور به رغم تحریم‌های همه جانبه خشمگین است

آیت الله رئیسی با بیان اینکه دشمن به خوبی احساس می‌کند فشار حداکثری به صورت مفتضحانه‌ای شکست خورده است و حتی این موضوع را به زبان نیز می‌آورد، خاطرنشان کرد: دشمن رسماً اعتراف می‌کند تحریم‌ها بر ملت ایران کارساز نبوده و اینجا جای شکرگزاری دارد؛ دشمن نسبت به پیشرفت‌ها خشمگین است.

وی با بیان اینکه دشمن شاهد موفقیت های کشورمان در زمینه مبارزه با کرونا علی رغم وضعیت قرمز کرونایی در برخی ایالات آمریکا و کشورهای اروپایی است، اظهار داشت: دشمن ساخت واکسن کرونا توسط ۶ شرکت ایرانی را می‌بیند و شاهد است که امروز به جای آنکه وارد کننده واکسن کرونا باشیم صادر کننده هستیم.

با وجود کاهش نزولات آسمانی برای مدیریت آب تلاش‌های خوبی شده است

رئیس جمهور با ارائه شرحی از توطئه دشمنان علیه ملت ایران، تصریح کرد: دشمن می‌خواست همه زندگی ما حتی آب خوردنمان به برجام و مسأله تحریم‌ها مرتبط شود، اما شاهد هستید علیرغم کاهش نزولات آسمانی در مناطق مختلفی از کشور، در جهت مدیریت آب تلاش شده است.

وی با اشاره به اجرای موفق طرح آبرسانی غدیر توسط جوانان برومند این مرز و بوم خاطرنشان کرد: این طرح که اجرای آن به ۳ الی ۴ سال زمان نیاز داشت، در مدت تنها چند ماه به مرحله بهره برداری رسید و باعث شد امروز شاهد رفع مشکل آب شرب در بسیاری از مناطق استان خوزستان باشیم. طرح آب‌رسانی به همدان نیز که از ۱۷ سال پیش در حال انجام بود، در چند روز آینده به بهره برداری خواهد رسید.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اراده دولت برای اجرای طرح‌های آبرسانی در مناطق مختلف کشور، گفت: سال‌ها بود که مردم کردستان چشم انتظار اجرای طرح آبرسانی به مناطق مختلف استان بودند و با همت و تلاش صورت گرفته این مشکل به زودی رفع می‌شود.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به تدابیر دولت سیزدهم برای عبور از بحران برق گفت:  وقتی دولت آغاز بکار کرد قطعی برق مردم را آزار می‌داد، اما امروز شرایط بگونه‌ای است که علاوه بر مدیریت بحران برق، برای تولید ۳۵ هزار مگاوات برق مورد نیاز کشور و جبران عقب ماندگی ها برنامه ریزی انجام و اجرای آن نیز آغاز شده است.

 با مدیریت مصرف برق ایام پیک مصرف تابستان را بدون قطعی پشت سر گذاشتیم

آیت الله رئیسی با بیان اینکه دولت سیزدهم با مدیریت مصرف به جای قطعی برق و افزودن ۶ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور توانست ایام پیک مصرف در تابستان را بدون قطعی برق برای شبکه برق خانگی، صنایع، کشاورزی و ... سپری کند، تصریح کرد: در بخش گازرسانی نیز فقط چند درصد از بخش‌هایی از کشور باقی مانده که به شبکه اتصال پیدا کند. شبکه سراسری گاز کشور که در کمتر نقطه دنیا به این شکل وجود دارد، از دیگر جلوه های خدمت رسانی دولت به مردم بوده است.

وی همچنین با اشاره به رشد ۵ درصدی اقتصاد کشاورزی در دولت سیزدهم تصریح کرد: نرخ رشد اقتصاد کشاورزی در آغاز کار دولت مردمی، منفی ۵,۸ بود، اما امروز بر اساس آمارها این نرخ به منفی ۰.۸ دهم درصد رسیده و و رشد اقتصاد کشاورزی رو به مثبت شدن است.

آیت الله رئیسی در ادامه به رشد ۵,۱ درصدی بخش صنعت و رشد ۶.۲ درصدی ماشین آلات کشاورزی و تجهیزات در یک سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس این آمار تغییر در وضعیت صنایع و تولید در کشور آغاز شده و گر چه هنوز در بخش کشاورزی، صنایع و تولید مشکلاتی هست، اما اراده شکل گرفته در بخش‌های مختلف کشور و  همکاری بین مجلس و دولت گره‌ها را باز می‌کند.

اجرای رتبه‌بندی معلمان و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از کارهای بر زمین مانده بود

رئیس جمهور با بیان اینکه در ماه اول آغاز به کار این دولت وضعیت پرداخت حقوق و دستمزدها با مشکل مواجه بود، تصریح کرد: امروز بیش از یکسال از آغاز به کار دولت می‌گذرد و پرداخت حقوق و دستمزدها و یارانه‌ها در کشور حتی یک روز با تأخیر مواجه نشده است.

وی همچنین به اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان پس از ۱۱ سال و همسان سازی حقوق بازنشستگان با تعامل و همکاری دولت سیزدهم و مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: این مسائل از جمله کارهای برزمین مانده‌ای بود که برخی می‌خواستند با سوءاستفاده از آن بر موج مطالبات معلمان و بازنشستگان عزیز سوار شوند و مشکل ایجاد کنند، اما بحمدالله با تعامل دولت و مجلس به سرانجام رسید.

آیت الله  رئیسی با اشاره به اقدام شجاعانه دولت در اصلاح نظام پرداخت یارانه تاکید کرد: همه کارشناسان اقتصادی بر لزوم اصلاح سیاست‌های ارزی و پرداخت عادلانه یارانه ها اتفاق نظر داشتند و تنها در روش‌ اجرای آن اختلاف نظر وجود داشت. دولت در این زمینه اقدام کرد و اگر چه یکی دو ماه وضعیت تورمی ایجاد شد، اما با همکاری نزدیک مجلس و دولت این قضیه به سرانجام رسید که در اینجا باید از مردم عزیزمان بخاطر همکاری و همراهی در این قضیه و سختی‌هایی که تحمل کردند، تشکر کنم.

امروز در قالب اصلاح اقتصادی، رویکرد سرمایه‌گذاری در کشور تغییر کرده است

آیت الله رئیسی اصلاح نظام پرداخت یارانه را مقدمه اصلاحات اقتصادی در کشور عنوان کرد و افزود: در قالب برنامه‌های دولت برای اصلاح اقتصادی در کشور، امروز تغییر رویکرد در سرمایه‌گذاری‌ها صورت گرفته و چه سرمایه‌گذاران داخلی و چه بانک‌ها، به جای اینکه پولشان به طرف فعالیت‌های اقتصادی غیرمولد برود، در حال هدایت به سمت پروژه‌های بزرگ است و با برنامه ریزی های صورت گرفته، شرکت‌های بزرگ اقتصادی جهت انجام سرمایه‌گذاری در پروژهای بزرگ، یکپارچه و منسجم شده اند.

وی  در این زمینه همچنین سرمایه گذاری بانکها و شرکت های بزرگ اقتصادی در توسعه میادین نفت و گاز کشور را از جمله اقدامات ماندگار دولت سیزدهم دانست.

روابط تجاری کشور به ویژه با همسایگان ۵ تا ۶ برابر افزایش پیدا کرده است

رئیس جمهور با اشاره به تعاملات بین‌المللی و منطقه‌ای دولت مردمی گفت: از سویی با عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای و حضور فعال در دیگر مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی و از سوی دیگر با ارتقای سطح تعاملات با کشورهای همسایه، روابط اقتصادی و تجاری کشور در این مدت به ویژه با همسایگان ۵ تا ۶ برابر افزایش پیدا کرده است.

آیت الله رئیسی افزود: دشمن تصور می‌کرد با تهدید و تحریم می‌تواند ما را منزوی کند، اما دید به هیچ عنوان منزوی نمی‌شویم و ارتباط‌ و همکاری‌های اقتصادی و تجاری ما با کشورهای دنیا و تولید در کشور در حال ارتقا است. لذا وقتی از منزوی کردن ایران ناامید شد، دنبال فتنه، توطئه و بلوا افتاد.

امروز وحدت و انسجام ملی ضرورت اول کشور است

رئیس جمهور با اشاره به بخش دیگری از سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: آنچه ایشان فرمودند، اراده همه بخش‌ها است؛ شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور کارهای بسیار خوبی انجام دادند و کارهای بسیاری را در دستور دارند. همین باعث می‌شود که دشمن دنبال بهانه‌ای باشد و بابت آن در کشور بلوا ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه امروز وحدت و انسجام ملی ضرورت اول کشور است، تصریح کرد: آنچه رهبری از همه ملت و دولتمردان و مسئولان خواستند، وحدت و انسجام ملی به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر بود که دشمن را نیز ناامید می‌کند. فضای کار و تلاش برای امیدوار کردن مردم دشمن را ناامید می‌کند.

رئیس جمهور اضافه کرد: هر کس در هر کجا که هست، اگر با فعل، تلاش، سخن و قلم‌اش مردم را امیدوار کند، بداند حتماً در جهت راهبرد جمهوری اسلامی حرکت کرده و از آن سو هرکس با قلم و بیان‌اش مردم را مأیوس کند، حتماً بداند که در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.

وی با بیان اینکه امروز شناخت دشمن و فتنه‌های او برای همه ما بسیار ضروری است، خاطرنشان کرد: امروز می‌بینیم که ملت عزیزمان خوب این شناخت را دارند، خوب موضع می‌گیرند و زمان‌شناسانه در میدان حضور پیدا می‌کنند.

مصمم به خدمت به مردم و دوری از حاشیه‌ها هستیم

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت و مجلس کارهای بسیاری در پیش دارند و مردم نیز انتظار همکاری از ما دارند، گفت: برنامه توسعه هفتم حتماً در آینده نزدیک تقدیم مجلس خواهد شد تا بتواند در زمان مناسب بررسی و تصویب شده و برای اجرا در اختیار دولت و همه دستگاه‌های کشور قرار گیرد. همچنین لایحه بودجه ۱۴۰۲ در زمان قانونی تقدیم مجلس خواهد شد.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: امروز بحمدالله عزیزانمان در مجلس و همکارانمان در دولت به این ضرورت اجتناب‌ناپذیر وافقند که همکاری همه قوا و همه نهادها و بخش‌ها در کشور می‌تواند ملت را امیدوار و دشمن را ناامید و ناامیدتر کند.

رئیس جمهور تاکید کرد: مصمم هستیم که متن کارمان خدمتگزاری و گره‌گشایی از مردم و رسیدگی به همه مناطق کشور باشد و به هیچ عنوان گرفتار حاشیه‌ها نشویم؛ حاشیه‌ها ما را از کار می‌اندازند.

پاک‌دستی و مبارزه با هر گونه ارتباطات ناسالم از شروط اصلی بنده برای گزینش همکاران دولت است

آیت الله رئیسی در ادامه سخنانش با اشاره به موضوع جلسه برای بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پاکدستی را یکی از مهمترین شرط ها برای گزینش و بکارگیری مدیران در دولت مردمی عنوان کرد و گفت: زندگی پاک، پاک‌دستی، ارتباطات سالم و مبارزه با هرگونه ارتباطات ناسالم جزو شروط اصلی بنده برای معرفی همکاران و گزینش افراد است. در همین راستا وقتی چندی قبل مطلع شدم مسئولی در یکی از شهرها رابطه ناسالم داشته، بلافاصله گفتیم که حداقل برخورد با او برکناری است. البته موارد بسیاری اقدام شده و گاهی اعلام نشده است، اما به محض محرز شدن تخلف برخورد صورت گرفته و دوستان نیز در این زمینه با روحیات ما آشنا هستند.

رئیس جمهور با اشاره به تایید صلاحیت علمی، شایستگی و برنامه های دکتر زاهدی وفا برای تصدی پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی کمیسیونهای اجتماعی، آموزش و تحقیقات و بهداشت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علاوه بر این ریاست محترم کمسیون اصل ۹۰ نیز اعلام کرد بر اساس بررسی های صورت گرفته نسبت به سلوک شخصی، دکتر زاهدی وفا را انسانی پاک و پاک‌دست یافتیم.

برای به کارگیری افراد در دولت با لحاظ همه شاخص‌ها، در نهایت شخصا تصمیم می‌گیرم

وی مسأله تعامل و همکاری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همه بخش ها و نهادهای کشور را امری بسیار ضروری دانست و گفت: در موضوع لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان که رفت و برگشتی بین مجلس و دولت داشت، آقای زاهدی وفا بی‌ سر و صدا در تعامل با مجلس و نمایندگان، اعمال نظرات در این لایحه را پیگیری و حل و فصل کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: در مجموع آنچه که به عنوان شاخص برای معرفی وزیر به مجلس در دولت مردمی مطرح بوده، در نظر گرفتم. به رغم معرفی اشخاصی که همه‌شان محترمند، اطمینان می‌دهم که شخصا در این زمینه تصمیم گرفتم و تا شرایط مدنظر خودم احراز نشود، کسی را خدمت شما عزیزان اعلام و معرفی نمی‌کنم.

منکر ضعف و کاستی‌ها نیستیم، اما اراده ما حل مشکلات است

آیت الله رئیسی افزود: امیدوارم خداوند متعال به همه ما توفیق دهد که بتوانیم وظایفمان را بشناسیم و به آنچه مورد رضای خداوند متعال است و آنچه که بتواند سرمایه اجتماعی را در نظام افزایش دهد، عمل کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن با بزرگ کردن ضعف‌ها و کاستی‌هاست به دنبال کاهش سرمایه اجتماعی، ناامید کردن مردم و القای یأس است، تصریح کرد: منکر کاستی‌ها و ضعف‌ها نیستیم، اما اراده و تصمیم ما در دولت، مجلس، دستگاه‌ قضایی، نهادهای انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح آن است که با تلاش شبانه روزی و  با شعار ما می توانیم، به تبعیت از رهبری معظم انقلاب اسلامی که صدای ایشان صدای ملت بزرگ ایران است، از مشکلات مردم بکاهیم و زندگی را برای آنها سهل و آسان کنیم.

عمیقا معتقدیم با اعتماد به  داشته‌های کشور امکان باز شدن گره‌ها وجود دارد

وی تاکید کرد: با همه وجود معتقدیم، با اعتماد به نفس و اعتماد به داشته‌های این کشور امکان باز شدن گره‌ها در کشور و حل معضلات و مشکلات کاملاً وجود دارد. با همه وجود معتقدیم علیرغم خواست دشمن، دل‌های ما بهم نزدیک است و در کنار یکدیگر و با همکاری یکدیگر ان‌شاء الله مردم را روز به روز امیدوارتر و دشمن را روز به روز مأیوس‌تر خواهیم کرد.

رئیس جمهور افزود: با همه وجود معتقدیم پاسداری از خون شهیدان و خون مطهر حاج قاسم سلیمانی ایجاب می‌کند که باید با کنار گذاشتن همه نگاه‌های شخصی و فردی، با وحدت و انسجام و یکپارچگی و با تلاش برای رفع مشکلات معیشتی مردم آنها را روز به روز به مجلس، دولت و نظام جمهوری اسلامی امیدوار و امیدوارتر کنیم.

آیت الله رئیسی در پایان گفت: از رئیس محترم مجلس، هیأت رئیسه محترم و کمیسیونهایی که برای احراز صلاحیت وزیر پیشنهادی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وقت گذاشتند کمال تشکر و امتنان را دارم.

ارسال نظرات