۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۷۲۰۷۴۲
حجت الاسلام مجتهدزاده در گفت‌وگو با رسا:

سلبریتی ها در قبال خسارت های مادی و معنوی وارده به کشور، مسؤول هستند

سلبریتی ها در قبال خسارت های مادی و معنوی وارده به کشور، مسؤول هستند
حجت الاسلام مجتهدزاده بر ضرورت وضع قانون برای هنرمندان تأکید کرد و گفت: موضع گیری‌های سلبریتی ها سبب ایجاد خسارتهای مادی و معنوی شده و آنها در قبال این مسأله مسؤول هستند.

حجت الاسلام علی اصغر مجتهدزاده معاون سیاسی اجتماعی بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین اهداف دشمنان و مزدوران داخلی از ایجاد اغتشاشات و آشوب ها پرداخت و گفت: طبق اسنادی که سازمان سیا منتشر کرده حکایت از برنامه های استثماری استکبار جهانی در کشورهای جهان سوم دارد.

وی بیان کرد: آمریکا کودتاها و عزل و نصب هایی در حکومت های مختلف به ویژه کشور ایران انجام داده و در نهایت ایران را به عنوان محلی برای کسب منافع خود قرار داد، از این رو کشور ما به عنوان ژاندارم آمریکا در منطقه تبدیل شده بود و حکومت ایران در زمان پهلوی مستقیما از آمریکا دستور می گرفت.

حجت الاسلام مجتهدزاده ابراز کرد: در زمان پهلوی بیش از 40 هزار مستشار آمریکایی در ایران مستقر شدند تا برای سرکوبی گروه مقاومت از امکانات و تجهیزات ایران بهره ببرند، در یکی از خاطرات محمدرضا پهلوی آمده که این نیروها با هواپیما کشور عمان را بمباران کردند در حالی که بنده هیچ اطلاعی نداشتم.

آمریکا به دنبال کسب منافع خود در منطقه است

وی با بیان اینکه آمریکایی ها به دنبال کسب منافع خود در منطقه هستند، گفت: در برخی مناطق سوریه نیروهای آمریکایی حضور دارند و نفت آنها را به فروش می رسانند، همچنین آنها در قسمت های نفت خیز یمن مسلط هستند.

حجت الاسلام مجتهدزاده منطق استکبار جهانی را چپاول و غارت کشورهای کوچک دانست و افزود: نیروهای آمریکایی بیش از 20 سال در افغانستان حضور داشتند و از معادن این کشور بهره بردند، اما آنها خرابه ای را تحویل ملت افغانستان دادند.

معاون سیاسی اجتماعی بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: یکی از مسؤولان وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد شورش‌هایی که در کشورهای منطقه انجام می دهیم برای تعادل قوا است و می خواهیم قدرتی که در منطقه خاورمیانه از دست دادیم را دوباره کسب کنیم.

وی با بیان اینکه آمریکا درصدد است قدرتی که در سابق در منطقه داشته را دوباره به دست بیاورد، گفت: خوشبختانه گروه های مقاومت با رهبری امام خمینی(ره) در منطقه ایجاد شدند و رهبر معظم انقلاب این مسیر امام را با قدرت و صلابت ادامه می دهند.

وحدت عملی مسلمین در میان گروهای مقاومت نمایان است

حجت الاسلام مجتهدزاده با بیان اینکه وحدت عملی میان گروه های مقاومت نمایان است، افزود: گروه های مقاومت از مذاهب مختلف همانند اهل سنت افغانستان، آذربایجان و عراق و شیعیان تشکیل شدند و توانستند داعشی ها را از بین ببرند و این امر نشان دهنده وحدت عملی مسلمین است.

وی با اشاره به اینکه کشورهایی که با آمریکا همکاری دارند روز به روز کاهش پیدا می کنند، گفت: متأسفانه سران سعودی تابع اوامر آمریکایی ها هستند و شبکه های رسانه ای علیه مسلمین ایجاد کرده در حالی که باید مکه محلی برای اتحاد مسلمین قرار گیرد.

حجت الاسلام مجتهدزاده بر وحدت عملی میان تمام گروه های مسلمین تأکید و بیان کرد: وحدت مسلمین تنها شعار نیست بلکه شعوری در این امر وجود دارد، زیرا که اتحاد ملت های مسلمان موجب قطع ید استعماری استکبار جهانی خواهد شد و همچنین زمانی که وحدت و بصیرت میان مسلمین ایجاد شود این گونه شورش و آشوبها که توسط افراد ضعیفی همراهی می شوند از بین خواهد رفت.

وی در ادامه با بیان اینکه نظام اسلامی ایران همواره با مکر و خدعه دشمنان مواجه است، تصریح کرد: زمانی که این آشوبها و اغتشاشات از بین برود بازهم مشاهده خواهیم کرد این گونه دشمنی ها ادامه خواهد داشت، زیرا که نظام اسلامی در حال پیشرفت و توسعه است و ایران الگویی برای ملت های مسلمان دیگر خواهد بود.

مسؤولان فرهنگی مقرراتی را برای هنرمندان تنظیم و تدوین کنند

استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از مواضع برخی شخصیت‌ها و هنرمندان در اغتشاشات اخیر، گفت: باید مسؤولان در برخی مسائل برای هنرمندان و چهره های شاخص مقرراتی را تعیین کنند، در حالی که کشورهای دیگر برای تمام افراد معروف قانون هایی را وضع کرده اند.

وی بر ضرورت آگاهی بازیگران و هنرپیشگان از منافع ملی کشور تأکید و ابراز داشت: هنرمندان با سیاه نمایی از وضعیت کشور جایزه های بین المللی را دریافت می کنند و چون این افراد هیچ قانون و پروتکلی را امضا نکردند آنها را نمی توان مورد مؤاخذه و پیگیری قضایی قرار داد.

حجت الاسلام مجتهدزاده اظهار کرد: وظیفه نخست و مهم مسؤولان فرهنگی این است که مقرراتی را برای هنرمندان تنظیم و تدوین کنند و این قوانین را به صورت طرح یا لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه دهند.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: هنرمندان و چهره های معروف کشور نباید گرین کارت داشته یا اینکه دو یا سه تابعیتی باشند، زیرا زمانی که هنرمند دو تابعیتی باشد باید تعهداتی به کشوری که تابعیت آن را پذیرفته داشته باشد.

معاون سیاسی اجتماعی بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم گفت: سلبریتی ها نسبت به کشور ثانی متعهد خواهند شد که به منافع آن کشور اهانت نکنند و مواضع کشورهای دیگر را در مسائل سیاسی و اجتماعی ایران اتخاذ کنند، از این رو کشورهای دیگر از هنرمندان ایرانی تعهد می گیرند که شعار «زن، زندگی، آزادی» را حمایت و در کشور خود سر دهند.

حجت الاسلام مجتهدزاده با بیان اینکه برخی سلبریتی ها با موضع گیری های خود در اغتشاشات اخیر سبب برهم زدن امینت روانی جامعه شدند، اظهار کرد: قوه قضاییه از برخی هنرمندان تعهد گرفته و آثار نمایشی آنها را حذف کرده است، اما این امر کافی نیست زیرا موضع گیری های آنها سبب ایجاد خسارت مادی و معنوی به جامعه شده و سلبریتی ها در قبال این خسارت ها مسؤول هستند.

ارسال نظرات