۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۷۲۰۷۶۱

تولد یک مجله محتوایی با طعم کتاب

تولد یک مجله محتوایی با طعم کتاب
«مجله من و کتاب» قرار است با شعار «دریچه گفت‌وگوی ناشران و مخاطبان» یک راه طولانی و ارزشمند را با همراهی مخاطبین و دوستداران این حوزه طی کند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مجله محتوایی «من و کتاب» زیر نظر انتشارات شهید کاظمی فعالیت خورد را در قالب گاهنامه شروع کرده است و تلاش دارد که محتوای نابی با محوریت ادبیات پایداری و مقاومت در اختیار مخاطبین، اهالی فرهنگ و علاقمندان به کتاب قرار دهد. در نخستین شماره این مجله که هم‌زمان با هفته دفاع مقدس و ایام ماه ربیع الاول تولید شده است، علاوه‌بر موضوعات ادبیات پایداری به موضوعات متنوعی دیگری از جمله ترجمه، کتاب کودک و نوجوان، تاریخ صدر اسلام، گفت‌و‌گو با نویسندگان و آثارشان، نقد کتاب، تازه‌های نشر، پویش‌های مطالعاتی، نویسنده ماه و... پرداخته است.

در این شماره، هدایت‌الله بهبودی از نویسندگان پیشکسوت حوزه ادبیات پایداری، از ناگفته‌های جنگ سخن گفته و محمد قاسمی‌پور و مرتضی قاضی نیز به‌ترتیب نظراتی را درباره آسیب‌شناسی ادبیات مدافعان حرم و نقش ترجمه در ادبیات پایداری ارائه‌ داده‌اند.

«مجله من و کتاب» در بخش کتاب ماه، کتاب "از معراج برگشتگان" که مورد تحسین مقام معظم رهبری قرار گرفته است را برای معرفی انتخاب کرده و در بخش تولد یک کتاب، مصاحبه‌ای را با فائضه غفار حدادی(نویسنده کتاب خط مقدم؛ تاریخچه تشکیل یگان موشکی با محوریت زندگی شهید تهرانی مقدم) درباره تازه‌ترین اثرش به‌عنوان «شبیه» مصاحبه‌ای را ترتیب داده است.

اگر چه تمرکز اصلی مجله «من و کتاب» بر روی ادبیات پایداری است؛ اما تلاش می‌کند دغدغه‌ها و مسائل مربوط به فرهنگ، ادبیات و صنعت نشر را هم در دل خود جای دهد. به‌همین خاطر منصوره مصطفی‌زاده نویسنده و کارشناس کتاب کودک و نوجوان، یادداشتی درباره سیل ورود کتاب‌های ترجمه و عواقب آن در این حوزه نوشته و حمید خلیلی مدیر انتشارات شهید کاظمی، عوامل تضعیف صنعت نشر را مورد بررسی قرار داده است.

«مجله من و کتاب» قرار است با شعار «دریچه گفت‌وگوی ناشران و مخاطبان» یک راه طولانی و ارزشمند را با همراهی مخاطبین و دوستداران این حوزه طی کند که قطعاً سختی‌های زیادی در پی خواهد داشت. امید است که این مجله مورد توجه علاقمندان و مخاطبین محترم قرار بگیرد و گامی مؤثر در این عرصه باشد.

علاقه‌مندان جهت تهیه این مجله به صورت رایگان می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهیدکاظمی(nashreshahidkazemi.ir) و همچنین از طریق ارسال عدد 101 به سامانه پیام کوتاه 3000141441 نسخه الکترونیکی این مجله را به صورت رایگان دریافت نمایند.

ارسال نظرات