۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۷۲۰۸۲۵

توافق اتحادیه اروپا بر بسته جدید تحریم‌های ضدروسی و محدود کردن قیمت نفت روسیه

توافق اتحادیه اروپا بر بسته جدید تحریم‌های ضدروسی و محدود کردن قیمت نفت روسیه
وزارت امور خارجه روسیه هشدار داد که اقدامات آمریکا در ادامه ارسال تسلیحات نظامی و ارائه اطلاعات نظامی به ارتش اوکراین، نه تنها باعث ادامه درگیری و تلفات بیشتر می‌شود، بلکه خطر نزدیک‌تر شدن به نقطه درگیری مستقیم بین روسیه و ناتو را افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع دیپلمات اروپایی شب گذشته فاش کردند که نمایندگان دائمی کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره بسته جدید تحریم‌های ضدروسی و همچنین محدود کردن قیمت نفت روسیه به توافق رسیدند.

ابتکار اعمال محدودیت های جدید علیه روسیه از سوی اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا مطرح شده است. کمیسیون اروپا علاوه بر تلاش برای بی‌ثبات کردن صنعت انرژی روسیه، هدف ضربه زدن به صنعت فولاد روسیه و در نتیجه محدود کردن توسعه فناوری‌های کلیدی از جمله در بخش دفاعی را دنبال می کند.

در این رابطه، تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا نسبت به پیامدهای احتمالی تحریم‌های اعمال شده ابراز نگرانی کردند. مالت، یونان و قبرس که نفتکش‌های آنها بخش عمده نفت روسیه را حمل می‌کنند، نگران تصمیم اتحادیه اروپا برای تعیین سقف قیمت برای خرید نفت از روسیه هستند، زیرا این اقدام می‌تواند بر فعالیت کشتی‌های آنها تأثیر بگذارد.

علاوه بر این، مارین لوپن، رئیس فراکسیون انجمن ملی در پارلمان فرانسه به ناکارآمدی تحریم‌ها علیه روسیه اشاره کرده و یادآور شد که محدودیت ها در حال حاضر هم تأثیرات منفی بر اقتصاد فرانسه گذاشته است.

در اواخر ماه سپتامبر، خبرگزاری رویترز گزارش داد که کشورهای اتحادیه اروپا به توافق اولیه درباره بسته هشتم تحریم‌ها علیه روسیه دست یافته اند.

پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد که در صورت اعمال محدودیت بر قیمت نفت روسیه، غرب با توقف کامل عرضه انرژی از این کشور مواجه خواهد شد.

همچنین الکساندر نوواک، معاون نخست وزیر روسیه در امور انرژی هشدار داد که روسیه عرضه نفت و فرآورده های نفتی به کشورهایی که سقفی بر قیمت نفت اعمال کرده باشند، را متوقف خواهد کرد.

ارسال نظرات