۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۳
کد خبر: ۷۲۰۸۲۹
رئیس دفتر شورای نگهبان کرمانشاه مطرح کرد؛

ولایت فقیه، مهم ترین سنگر حفظ مبانی اسلام و تشیع

ولایت فقیه، مهم ترین سنگر حفظ مبانی اسلام و تشیع
کرمانشاه ـ حجت الاسلام مفید، ولایت فقیه را مهم ترین سنگر حفظ مبانی اسلام و تشیع دانست و گفت: ولایت فقیه یادگار ائمه هدی(ع) از جمله امام حسن عسکری(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محسن مفید امروز در مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسکری علیه السلام اظهار داشت: امام حسن عسکری(ع) به شیوه‌های گوناگون توسل جستند تا امامت و غیبت حضرت ولی عصر(ع) را برای مشتاقان ولایت اهل بیت علیه السلام تبیین و تشریح کنند.

رئیس دفتر شورای نگهبان کرمانشاه اقدام امام حسن عسکری(ع) را معجزه آسا خواند و افزود: حضرت با علم و آگاهی در پذیرش ولادت و ولایت امام زمان(عج) توفیق پیدا کرد، در حالیکه غالب شیعیان در آن دوران امام را ندیده بودند.

وی گفت: امام حسن عسکری(ع) برای اینکه بتوانند جامعه شیعه را حفط کنند و آن را بتوانند در جهت جامعه بزرگ قرآنی حرکت دهند، سازمانی از علما و فقها در گستره بزرگ جهان اسلام تشکیل دادند که این سازمان تا به امروز پابرجاست که تحت عنوان ولایت فقیه از آن یاد می شود.

حجت الاسلام مفید عنوان داشت: ولایت فقیه یادگار ائمه هدی(ع) از جمله یادگار امام حسن عسکری(ع) است که با مجاهدت های خود و با ساختار مختلف که با فقها و علما در بلاد مختلف جهان اسلام آنها را تشکیل دادند توانستند مهمترین سنگر حفظ مبانی شیعه، حفظ مبانی اسلام و همچنین حفظ یک سپاه و یک امت را برای امام زمان به وجود بیاورند.

حجت الاسلام مفید افزود: با توجه به اینکه در آستانه ولایت امام زمان(عج) هستیم آنچه که برای ما مهم هست اولا شناخت امام معصوم، دوماً جایگاه امام و سوما وظایفی است که ما نسبت ایشان داریم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس ادله شرعی و عقلی، ولی فقیه نائب عام امام زمان است، تصریح کرد: نخستین وظیفه ما این است که مطیع حضرت و مطیع نائب عام حضرت ولی عصر(عج)، باشیم.

حجت الاسلام مفید گفت: وظیفه اصلی ما پیوند و ارتباط عملی با حضرت است و باید توجه داشته باشیم که شیعه در عصر غیبت چه تکلیفی دارد و چگونه می‎تواند نائب بر حقش رهبر معظم انقلاب را یاری نماید.

این استاد حوزه تأکید کرد: فرهنگ شیعه و اسلام در هر جای عالم رشد کند، برای تفکر غرب موانع و دردسر ایجاد می‌کند، به همین دلیل از هر روش و ابزاری برای جلوگیری از گسترش این فرهنگ در جهان استفاده می‌کنند.

رئیس دفتر شورای نگهبان کرمانشاه با بیان اینکه جهت و مسیر ولی فقیه همان جهت و مسیر امام زمان(عج) است،  گفت: این انقلاب بسترساز ظهور امام زمان است.

حجت الاسلام مفید در پایان ضمن تبریک آغاز امامت و ولادت آقا امام زمان(عج)، خاطرنشان کرد: امید است در مسیر آرمانها و قرآن باشیم که تمام تلاش ائمه(ع) در جهت پیاده کردن آرمان های قرآنی بوده است./1400/

ارسال نظرات