۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۷۲۰۸۷۸
آیت الله نوری همدانی در دیدار سردار اشتری مطرح کرد؛

تلاش دشمن برای ضربه به نظام با کمک رسانه های معاند/ لزوم برخورد با اخلالگران

تلاش دشمن برای ضربه به نظام با کمک رسانه های معاند/ لزوم برخورد با اخلالگران
حضرت آیت الله نوری همدانی برخورد با اخلالگران امنیت را ضروری دانست و گفت: در جریانات اخیر دشمنان با کمک رسانه‌های معاند سعی در ضربه زدن به نظام را داشتند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور ضمن تبریک ایام فرخنده ماه ربیع الاول از خدمات نیروی انتظامی در برقراری امنیت و ایجاد نظم در جامعه تجلیل کرد.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان اهمیت امنیت در جامعه افزود: امام صادق(ع) فرمودند: «ثَلَاثَةُ أَشْيَاءَ يَحْتَاجُ النَّاسُ طُرّاً إِلَيْهَا الْأَمْنُ وَ الْعَدْلُ وَ الْخِصْبُ»؛ یعنی در هر جامعه ای مردم به سه چیز نیاز دارند: امنیت و عدالت و فراوانی نعمت. باید توجه داشت هر سه این امور با مسئولیت شما ارتباط مستقیم دارد. رشد و پیشرفت جامعه تنها در سایه امنیت تحقق پیدا می کند. عدالت یعنی رعایت حقوق و گرفتن حق مظلوم که در آن نمی توان کوتاهی نمود. و سوم فراوانی نعمت و بر طرف نمودن مایحتاج مردم و نیاز های ضروری مردم.

وی با تجلیل از اقدامات صورت گرفته از سوی نیروی انتظامی افزود: بحمدالله شما و عزیزان همراه در برقراری امنیت و ایجاد ثبات در جامعه موفق بوده اید؛ باید توجه داشت هر قدم شما در ثبات امنیت و ایجاد آرامش عبادت است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به حوادث اخیر کشور اظهار کرد: در این جریانات اخیر دشمنان با صرف هزینه های گزاف و تبلیغات وسیع از رسانه های معاند سعی در ضربه زدن به نظام مقدس اسلامی را داشتند.

وی در ادامه تصریح کرد: در جهان کنونی این جریان حقوق بشر به صورت ابزاری در دست استکبار جهانی قرار گرفته تا بدین وسیله خواسته های نا مشروع خویش را بر ملت های آزادی خواه تحمیل کنند.

این مرجع تقلید در ادامه توجه به مردم را سرلوح کار مسئولین در نظام اسلامی دانست و اظهار داشت: حضرت امیرمؤمنان(ع) به مالک اشتر فرمودند: «وَ أَشْعِرْ قَلْبَكَ الرَّحْمَةَ لِلرَّعِيَّةِ وَ الْمَحَبَّةَ لَهُمْ وَ اللُّطْفَ بِهِمْ»؛ مهربانى به مردم و دوست داشتن آنها و لطف در حق ايشان را سرلوحه کار خود قرار بده. باید توجه داشت اسلام نگاه وسیعی به انسان دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه یادآور شد: حضرت امیرمومنان(ع) هنگام اعزام مالک اشتر به مصر در نامه ای به او نوشتند: ای مالک! «إنّما عِمادُ الدِّينِ و جِماعُ المسلمينَ و العُدَّةُ للأعداءِ العامَّةُ مِنَ الاُمَّةِ، فليَكُن صَغْوُكَ لَهُم، و مَيلُكَ مَعَهُم»؛ مالک بدان ستون دین و سپر در برابر دشمن همین توده های مردم هستند. از این رو باید توجه و عنایت به مردم و ایجاد رفاه آنها سر لوحه کارها و برنامه های شما باشد.

وی برخورد با مجرمین و اخلالگران امنیت را بسیار ضروری دانست و با اشاره به آیه «وَلَكُمْ فِي الْقِصَاصِ حَيَاةٌ يَا أُولِي الْأَلْبَابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ» یادآور شدن: باید توجه داشت در حوادث اخیر برخی به دلیل هیجانات و تحت تاثیر قرار گرفتن رسانه های بیگاه دست به اقداماتی زده اند که باید حساب آنها با کسانی که با برنامه ریزی و عناد با نظام اسلامی و ضربه زدن به مردم دست به اقداماتی زده اند را جدا نمود برخوردها باید متناسب با اقدامات صورت گرفته باشد.

این مرجع تقلید در ادامه برخورد همراه با مهربانی و رافت اسلامی را بسیار سازنده دانست و خاطرنشان کرد: ارتباط با مردم باید همراه با محبت و مهربانی باشد و با راهنمایی و اظهار محبت با آنها صحبت شود که این کار بسیار سازنده خواهد بود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر ضرورت زمان شناسی و بصیرت در زمان کنونی اظهار کرد: باید توجه داشت این انقلاب با مجاهدت ها و تلاش های مستمر همین مردم به پیروزی رسید. این انقلاب و این نظام متعلق به همین مردم است و باید مسئولین برای رفاه، پیشرفت و تعالی ملت و سربلند نظام مقدس اسلامی تمام تلاش و امکانات خود را بکار بگیرند.

ارسال نظرات