۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۷۲۰۸۸۰

حضور دانش‌آموزان مجتمع دکتر حسابی در منزل شهید ابراهیم عشریه

حضور دانش‌آموزان مجتمع دکتر حسابی در منزل شهید ابراهیم عشریه
تعدادی از مسؤولان و دانش‌آموزان مجتمع فرهنگی آموزشی، با حضور در منزل شهید ابراهیم عشریه، از مقام شامخ شهیدان، تجلیل کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، همزمان با سالروز شهادت خورشید یازدهم، غریب سامرا، امام حسن عسکری(ع)، تعدادی از دانش‌آموزان مجتمع فرهنگی آموزشی دکتر حسابی قم به نمایندگی از سایر هم‌کلاسی هایشا‌ن، با حضور در منزل شهید مدافع حرم، ابراهیم عشریه، از مقام شامخ شهیدان، تجلیل کردند.

در این دیدار سرکار خانم عیسی‌زاده همسر شهید ابراهیم عشریه، با اشاره به نصیحت رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان که فرمود:من به جوان ها می گویم: تحصیل، تهذیب، ورزش، شهید ابراهیم عُشریه را مصداق این نصیحت مقام معظم رهبری دانست و به بیان خاطراتی از این شهید بزرگوار پرداخت.

وی در خصوص حالاتِ قبل از شهادت این شهیدِ مدافع حرم، گفت: کمتر کسی بود که احتمال شهادت ابراهیم را در سوریه نمی‌داد. من خودم انتظار شهادت همسرم را داشتم. سال ۹۴ به سفر اربعین رفت و وقتی برگشت، در ۲۰ اسفند همان سال به سوریه رفت. بعد یک گزارش نوشت و گفت: من برات شهادتم را در اربعین گرفتم. شهید عشریه در نهایت ۲۵ فروردین ماه ۹۵ در منطقه العیس سوریه مفقودالاثر شد. با گذشت ۵۴ روز، خبر شهادت وی رسماً تأیید شد.

در این دیدار که آقایان دنیابین (از همرزمان شهید)، رضایی و محمدی (مدیر و معاون پرورشی مقطع متوسطه مجتمع دکتر حسابی قم) نیز حضور داشتند، حجت‌الاسلام احمد قادری با قرائت بخشی از وصیت‌نامه‌ی شهید ابراهیم عُشریه؛ عزّت، امنیت و اقتدارِ امروز جامعه‌ی اسلامی را مرهون رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های شهیدان دانست و خطاب به دانش‌آموزان حاضر گفت: امروز وظیفه‌ی اصلی شما، شناخت خط فکری شهدای عزیز است تا بتوانید آینده‌ی ایران اسلامی را به بهترین شکل، بسازید.

همچنین در این دیدار، اعضای حاضر به نمایندگی از حسین خلیلیان (مسئول مجتمع فرهنگی آموزشی دکتر حسابی)، یک جلد قرآن کریم را به همسر شهید ابراهیم عُشریه، اهدا نمودند.

ارسال نظرات