۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۷۲۰۸۹۳

همایش یاوران وقف در قم برگزار شد

همایش یاوران وقف در قم برگزار شد
همایش یاوران وقف با حضور واقفان و دست‌اندر کاران نهاد وقف در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، همایش یاوران وقف، پیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد.

در این همایش. علاوه بر مدیرکل و مسئولان اوقاف استان قم، حجت‌الاسلام شیری مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف، حجت‌الاسلام ملکا عضو دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، ابوالقاسم مقیمی معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم، عباس ذاکریان فرماندار، نرجس نیازمند عضو شورای اسلامی شهر قم و برخی دیگر از مدیران شهری و استانی حضور داشتند.

حجت‌الاسلام عباس اسکندری مدیرکل اوقاف استان قم در ابتدای این همایش طی سخنانی اظهار کرد: وقف هنوز دچار غربت است البته نهاد وقف در طول تاریخ فراز و فرودهایی داشته است.

وی با بیان اینکه وقف می‌تواند بیش از بسیاری از بخش‌های اقتصادی به ایفای نقش بپردازد خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ و در راستای اجرای ۱۶ نیت واقفان، ۲۷ میلیارد تومان در استان قم هزینه شده است که به گفته استاندار قم، هیچ دستگاهی نمی‌تواند این مقدار آورده مالی داشته باشد.

در بخش دیگری از همایش یاوران وقف و بعد از نمایش کلیپی از فعالیت‌‌های اوقاف و امور خیریه قم در دو سال گذشته، گروه سرود دانش‌آموزی ولایت به اجرای برنامه پرداختند و سپس حجت‌الاسلام والمسلمین شوزب شیری مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف سخنرانی کرد.

او اظهار کرد: اجرای نیت واقفان، احیای موقوفات و بهره‌برداری صحیح از وقف در اولویت کاری اوقاف قم قرار گرفته است.

وی افزود: اوقاف استان قم در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی، درخشیده است.

در پایان نیز با حضور مدیران و مسئولان حاضر، با اهدای لوح تقدیر از واقفان برگزیده استان قم تجلیل شد.

ارسال نظرات