۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۷۲۰۹۰۹
آیت الله اعرافی مطرح کرد؛

آمریکا خواب تجزیه ایران را به گور خواهد برد/ اینترنت سالم؛ خواسته مردم از مسئولان

آمریکا خواب تجزیه ایران را به گور خواهد برد/ اینترنت سالم؛ خواسته مردم از مسئولان
امام جمعه قم بر لزوم تفکیک بین نقد و تخریب تاکید و به دشمنان نظام اسلامی یادآوری کرد که ملت ایران برای دفاع از منافع خود در کنار هم ایستادگی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه شهر مقدس قم در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته در مصلی قم با اشاره به اعیاد پیش رو گفت: هفته وحدت را گرامی داشته و انسجام امت اسلام را ضرورتی برای پیشرفت دنیای اسلام می دانم.

وی با اشاره به حوادث اخیر در کشور ابراز کرد: تمام عالم دور هم جمع شده تا عظمت انقلاب را تحت الشعاع قرار دهند اما انقلاب اسلامی ارتباط، بیداری و وحدت امت اسلام را طرح کرده و امواج آن در عالم طنین انداز شده است.

مدیر حوزه های علمیه افزود: ایران اسلامی مقتدر، نیرومند، پیشرفته و امت بیدار و مقاوم در برابر خطرها و حرکت بشریت به سوی آرمانی نو و جدید از اهداف سه گانه ای بود که امام راحل پایه ریزی و شما ملت بزرگ آن را ایجاد کردید و انقلاب ما در غدیر و عاشورا ریشه دارد و نگاه آن به ظهور مهدوی است.

خطیب جمعه قم با اشاره به گام های بزرگ جوانان کشور در ایجاد زیرساخت های بنیادی و علمی تصریح کرد: این انقلاب در طول این سال ها تحت سخت ترین فشارها و تحریم ها بوده است به گونه ای که حتی از جنگ های جهانی نیز سخت تر بوده است اما جوانان ما با جهاد نظامی و علمی توطئه های آنان را خنثی کرده اند و موجب پیشرفت انقلاب اسلامی شده اند.

جنگ ترکیبی دشمن علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران بی دلیل نیست

وی جنگ رسانه ای و تحریم های زنجیره وار را برخی از توطئه های دشمنان انقلاب در طول سال های پس از انقلاب برشمرد و خاطرنشان کرد: جنگ ترکیبی دشمنان به این دلیل است که در این مملکت چیزی وجود دارد که برای آن ها مقرون به صرفه است تا با همه وجود به جنگ با ملت بزرگ ایران بیایند و در این ملت و انقلاب بشارت هایی وجود دارد که دشمنان را در مقابل ملت بسیج کرده است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه زنجیره دشمنان درونی و بیرونی و طراحان انقلاب هر روز به دنبال بهانه ای جدید علیه ملت و این نظام اسلامی خواهند رفت، اظهار کرد: دشمنان هر روز برای تضعیف جمهوری اسلامی ایران با امواج تهدید و تخریب نقشه کشیده و گام بر می دارند البته بی توجهی خواص و کم کاری ها نیز موثر بوده است.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: تفکیک نقد و تخریب بسیار مهم است باید نقدها را بشنویم و با جوانان تعامل داشته باشیم اما در برابر تخریب و تهدید منافع ملی نباید کوتاه آمد و به نقدهای منصفانه گوش فرا داد و نقایص را برطرف کرد و دشمنان بدانند برای دفاع از منافع کشور همه در کنار هم ایستادگی خواهیم کرد.

تشریح حقایق و دستاوردهای انقلاب از مهم ترین وظایف خواص است

وی جهاد تبیین را وظیفه نخبگان حوزوی و دانشگاهی برشمرد و ابراز کرد: همه نخبگان باید برای تبیین آرمان ها و دستاوردها به پا خیزند و جبران کاستی ها کنند و ما باید حقایق را تشریح و گره ها را از ذهن عزیزان باز کنیم و تشریح حقایق کار خواص است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه خطای نخبگان بسیار زشت و قبیح است، اظهار داشت: هوشیاری حوزه، دانشگاه و آموزش و پرورش و جبران خطاها آن چیزی است که انتظار می رود و ایران ما یکپارچه و یک هویت دارد لذا برای انسجام و اقتدار ملی باید وحدت کلمه داشت و برخی نغمه های وحدت شکن قابل قبول نیست.

نغمه های شوم تجزیه طلبی خریدار ندارد

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه نغمه های شوم تجزیه طلبی خریدار ندارد، تصریح کرد: امنیت ایران غیر قابل معامله و معاوضه است و امروز دشمنان نظام نیروی مقتدر نظامی و انتظامی کشور را تهدید می کنند در حالی که آنها عناصر حفظ امنیت و اقتدار ایران هستند.

امام جمعه قم افزود: دولت باید به هدف های مهم از جمله اشتغال، ازدواج و فضای مجازی همت بیشتری بگمارد چرا که دشمن از این مناظر به دنبال ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی است.

اینترنت سالم؛ انتظار مردم متدین و انقلابی ایران از دولت و مجلس

وی با اشاره به اینکه مجلس و دولت با جدول زمانبندی به اینترنت ملی قوی و زیرساخت امن و پرسرعت برسند، ابراز کرد: اینترنت پاک و امن از مهم ترین مسائلی است که مجلس و دولت باید برای آن برنامه ریزی کنند و دیگر اجازه ندهند امنیت کشور با اینترنت ناسالم به مخاطره بیفتد.

آیت الله اعرافی خطاب به آمریکا و خواب های روان پریشانه آنها گفت: خواب تجزیه ایران، خواب امنیت زدایی، فروپاشی ارزش های فرهنگی و عقب ماندگی و تسلیم این ملت بزرگ را به گور خواهید برد.

وی در خطبه اول نیز با اشاره به رعایت تقوا ابراز کرد: تقوا بن مایه سعادت و حیات جاویدان بشر است و با تقوا می توانیم از خطرها عبور کنیم و با تقوا مدارج قرب الی الله را می پیماییم و لذا تقوا را باید در تمام احوال و شؤون زندگی در نظر بگیریم.

آیت الله اعرافی حق پیامبر و اولیاء الهی را حقی ماندگار و همیشگی عنوان و خاطرنشان کرد: رسالت رسول خدا و پیام ایشان همیشگی و دائمی است و از این رو حق پیامبر الهی زودگذر نبوده و ما پس از چند قرن معاف از عمل به فرامین پیامبر (ص) نبوده و همانگونه که پیامبر بر مردمان عصر خود حقی داشت این حق جاویدان و بر همه بشریت ماندنی است.

خطیب جمعه شهر مقدس قم رعایت حقوق پیامبر (ص) را منفعتی برای رعایت کننده دانست و اظهار کرد: انجام تکالیف الهی سودی برای خداوند ندارد چرا که حضرت حق غنای محض است و این مسئله در رابطه با پیامبر و ائمه علیهم السلام هم وجود دارد و سود رعایت وظایف و اعمال تنها به خود ما و رعایت کننده بر می گردد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد مهدی اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱
دشمن وامانده و مفلوک ،خود __بار دیگر تو سری خورد ،خوار شد __هرچه بیشتر او تلاش افزون کند __بیشتر از پیش خویشتن را دون کند __ دست و پاها می زند بیشتر فرو __ در لجنزار می رود بی آبرو __ جهل و حمقش هر زمان و روز بروز __ خود زیادتر می کند با آه و سوز
۱
0
0